Data publikacji:

Witaminy na wypadanie włosów: jakie witaminy warto stosować na wypadające włosy?

Wypadanie włosów może być spowodowane różnymi czynnikami – od niedoborów i niewłaściwej diety, przez choroby, aż po stres. Najlepszym sposobem na walkę z utratą kosmyków jest zadbanie o to, aby w codziennym jadłospisie znalazło się miejsce na witaminy. Możesz również sięgnąć po suplementy na wypadanie włosów, które sprawdzą się jako uzupełnienie diety. Sprawdź, które z nich warto stosować!
Witaminy na wypadanie włosów

Dlaczego wypadają włosy?

Dlaczego tak właściwie wypadają włosy? Lista przyczyn jest naprawdę długa! Pierwszą z nich jest przemęczenie i stres, które prowadzą do osłabienia organizmu. Równie często problemy z przerzedzeniem fryzury pojawiają się w wyniku chorób tarczycy – niepozornie małego organu, który ma ogromny wpływ na prawidłowe funkcjonowanie wielu narządów.

Za wypadanie włosów może być odpowiedzialna też niewłaściwa dieta. Nieodpowiednio zbilansowany jadłospis, w którym brakuje witamin i minerałów, prowadzi do niedoborów, a te z kolei do pogorszenia kondycji skóry, paznokci i właśnie włosów.

Do innych przyczyn wypadania włosów zaliczamy: przyjmowanie niektórych leków, anemię, niewłaściwą pielęgnację, zbyt częste zabiegi koloryzacyjne i stylizację przy użyciu wysokich temperatur, a także choroby skóry głowy czy łysienie androgenowe.

Wypadające włosy a witaminy

Z pewnością dobrze wiesz, że niedobór jakichkolwiek składników odżywczych odbija się negatywnie na funkcjonowaniu organizmu. W przypadku witamin jest dokładnie tak samo – ich zbyt mała ilość w diecie prowadzi do pogorszenia kondycji nie tylko włosów, ale także skóry, paznokci, a nawet zdrowia.

Co ciekawe, niedobór witamin objawia się nie tylko wypadającymi włosami. Jeśli twojemu organizmowi brakuje którejś z nich, to fryzura staje się matowa, szorstka i łamliwa, a końcówki są podatne na rozdwajanie.

Witamina A na wypadanie włosów

Szukając najlepszej witaminy na wypadanie włosów, zacznij od witaminy A. To właśnie ona bierze udział w metabolizmie cebulek włosowych i ma bezpośredni wpływ na wygląd, kondycję i gęstość fryzury. Suplementacja tego składnika sprawi, że włosy nie tylko przestaną wypadać, ale także staną się silniejsze i będą szybciej rosnąć.

Naturalnie witamina A występuje w jajkach, wątróbce, batatach, marchewce, szpinaki, natce pietruszki czy jarmużu.

Biotyna, czyli witamina B7 na wypadanie włosów

Biotyna jest jednym z najlepszych sposób na zapobieganie łysieniu. Witamina B7 lub H może być z powodzeniem stosowana na wypadanie włosów zarówno przez kobiety, jak i mężczyzn. Dzięki niej rosną one szybciej, są silniejsze i odżywione oraz mniej się rozdwajają. Dodatkowo biotyna pomaga w walce z łupieżem.

Jeśli nie chcesz stosować suplementów z witaminą B na wypadanie włosów, to zadbaj o to, aby w twojej diecie znalazły się między innymi żółtka jaj, orzechy, szpinak czy sardynki.

Czy witamina E pomoże na wypadanie włosów?

Oczywiście, że tak! Witamina E to sprawdzony sposób nie tylko na wypadające włosy, ale także na poprawę krążenia skóry głowy czy pobudzenie cebulek do wzrostu. Dodatkowo dzięki niej fryzura odzyskuje swój zdrowy blask i jest chroniona przed szkodliwym działaniem wolnych rodników.

Gdzie szukać witaminy E? W olejach roślinnych, orzechach laskowych, awokado, brokułach czy ziarnach zbóż.

Dowiedz się także jakie witaminy na porost włosów warto stosować.

Jakie inne witaminy na wypadanie włosów?

Witaminy A, B7 i E to dopiero początek. Jeśli chcesz rozpocząć walkę z wypadającymi włosami, to znakomitym wyborem będą witaminy z grupy B, w szczególności ryboflawina, czyli witamina B2. Dzięki niej możesz zapewnić swojej fryzurze ochronę przed zniszczeniem i zmatowieniem. Szukaj jej albo w polecanych suplementach, albo w jarmużu, tłustych rybach, pietruszce, fasoli i szpinaku.

Autorka: Katarzyna Wendzonka