Data publikacji:

Trening EMS. Na czym polega i jakie daje efekty?

Czy elektrostymulacja mięśni może zapewnić ci świetną formę? Jak najbardziej! Innowacja, jaką jest trening EMS udowadnia, że dążenie do idealnej sylwetki nie musi być okupione litrami potu i ogromnym zmęczeniem. Dowiedz się, jak działa EMS i jakich efektów możesz się po nim spodziewać.

Czym jest trening EMS?

Zastanawiasz się jak wygląda trening na uda, brzuch czy pośladki? Trening EMS (Electrical Muscle Stimulation) polega na zastosowaniu nowoczesnej technologii elektrostymulacji mięśniowej w trakcie ćwiczeń fizycznych.

Osoba ćwicząca zostaje podłączona do specjalnego aparatu, który wspomaga mózg w wysyłaniu właściwych impulsów do mięśni. Sprawia to, że owe impulsy nerwowe przepływają z lepszą skutecznością, co czyni trening bardziej efektywnym.


Trening EMS. Czy warto?

EMS zyskuje na popularności, także i w Polsce. Co przemawia za zastosowaniem tego typu metody?
  • Trening EMS pobudza mięśnie do 150 skurczów więcej, niż ma to miejsce w trakcie zwykłych ćwiczeń. Dzięki temu ćwiczenia mogą trwać znacznie krócej – zazwyczaj trening z wykorzystaniem technologii EMS trwa nie dłużej niż 20 minut.
  • Trening EMS opiera się o proste ćwiczenia, dlatego mogą podejść do niego nawet osoby początkujące. Łatwiejsze ćwiczenia to także znacznie zmniejszone ryzyko kontuzji.
  • EMS pobudza do pracy mięśnie głębokie, których stymulacja w trakcie konwencjonalnego treningu jest trudna, a nieraz nawet niemożliwa.

Trening EMS – efekty

Czego możesz spodziewać się po regularnych treningach EMS? Ten typ ćwiczeń pozwoli ci osiągnąć:
  • poprawę wydolności fizycznej,
  • zmniejszenie tkanki tłuszczowej,
  • ujędrnienie ciała,
  • zmniejszenie cellulitu,
  • zmniejszenie bólów stawów.

Jeśli zależy ci na uzyskaniu jednego z powyższych efektów, warto spróbować treningu EMS. Pozwala on wymodelować i wzmocnić praktycznie wszystkie partie ciała – brzuch, nogi, ramiona, klatkę piersiową i pośladki. Wystarczy, że wybierzesz urządzenie przeznaczone do treningu właściwej części ciała.

Trening EMS - przeciwwskazania

Mimo, że trening EMS przeznaczony jest nawet dla osób początkujących, nie każdy powinien się na niego zdecydować. Z elektrostymulacji muszą zrezygnować kobiety w ciąży, chorzy na padaczkę, nadciśnienie, cukrzycę i miażdżycę, jak również osoby z wszczepionym rozrusznikiem serca. Choć elektrostymulacja niesie ze sobą wiele korzyści, stosowana w nieodpowiednich stanach może znacznie pogorszyć twoje zdrowie.

Trening EMS w domu?

Aby ćwiczyć z pomocą elektrostymulacji, nie musisz decydować się na drogie usługi trenera personalnego. Urządzenie EMS możesz zakupić w sieci, by potem z powodzeniem używać go w domowym zaciszu.

To świetny sposób na to, by odbyć trening nawet podczas oglądania telewizji czy codziennych, domowych czynności. Bezprzewodowe urządzenia do treningu EMS pozwolą ci stymulować mięśnie także podczas zwykłego spaceru.

Pamiętaj jednak, że przed użyciem urządzenia do elektrostymulacji powinieneś skonsultować się ze swoim lekarzem, aby wykluczyć wszelkie przeciwwskazania. Dokładnie przeczytaj instrukcję producenta, aby mieć pewność, że używasz go prawidłowo. Wówczas trening EMS będzie dla ciebie czystą przyjemnością.
Trening EMS to ułatwienie treningu dla laików, ale i innowacja, która zaciekawi nawet doświadczonych sportowców. Zdecydujesz się na wypróbowanie urządzenia do elektrostymulacji mięśni?