Data publikacji:

Dołeczki Wenus. Co znaczą i czy można je wyćwiczyć?

Masz dwa, niewielkie wgłębienia w lędźwiowym odcinku pleców? Możesz czuć się wyróżniona – to tzw. dołeczki Wenus, które przez większość mężczyzn uznawane są za szalenie atrakcyjne. Zastanawiałaś się, skąd właściwie się wzięły i co oznaczają dołeczki Wenus? A może chciałabyś stać się ich posiadaczką? Mamy dobre wieści: można je wyćwiczyć. Sposobem na to, jest wzmocnienie dolnego odcinka pleców.

Czym są dołeczki Wenus?

Dołeczki Wenus to popularna nazwa wgłębień, które znajdują się w miejscu, w którym nie ma mięśni – a jedynie wiązadła łączące skórę z kręgosłupem. Występują nie tylko u kobiet – u mężczyzn, noszą nazwę dołeczków Apolla.
Badania wykazały, że dołeczki Wenus występują u osób szczupłych, cechujących się dobrą cyrkulacją krwi. Zdaniem niektórych, ma to bezpośrednie przełożenie na… jakość życia seksualnego. Lepsze krążenie wiążę się bowiem z częstszymi i silniejszymi orgazmami.

Dołeczki Wenus są funkcjonalne i atrakcyjne

Można by uznać, że wgłębienia u dołu pleców powinny być traktowane jako wada. Nic bardziej mylnego – dołeczki Wenus przez większość panów uważane są za niezwykle atrakcyjne. Jeśli je posiadasz, z dumą prezentuj je na plaży lub nosząc krótsze bluzki!

Czy dołeczki Wenus można wyćwiczyć?

Kiedyś uważano, że dołeczki Wenus są cechą dziedziczną. Ostatnie badania obaliły tę tezę – za ich występowanie, odpowiada mała ilość tkanki tłuszczowej oraz mocne mięśnie lędźwiowego odcinka pleców. Z pewnością domyślasz się już, co robić, aby wytrenować dołeczki Wenus? Zgadza się – należy wzmocnić dolne partie pleców.

Najlepsze ćwiczenia na dołeczki Wenus

Na całe szczęście, ćwiczenia, dzięki którym staniesz się posiadaczką dołeczków Wenus, nie są ani trudne, ani wyczerpujące. Możesz wykonać je w domowym zaciszu. Twoim celem powinno być wzmocnienie lędźwiowego odcinka kręgosłupa.

1. Ćwiczenia w klęku podpartym

Wykonaj klęk podparty, a następnie tzw. koci grzbiet. Wytrzymaj w tej pozycji około 10 sekund. Później wykonaj ćwiczenie przeciwstawne – wypchnij klatkę piersiową mocno w przód.

2. Pompki męskie

Męskie pompki to ćwiczenie, które doskonale wzmacnia nie tylko klatkę piersiową i brzuch. Wykonując je, wzmocnisz także mięśnie pleców, w tym także ich dolny odcinek.

3. Wypychanie bioder w górę

Połóż się na plecach, nogi rozstaw na szerokość ramion. Następnie, unieś odcinek lędźwiowy w górę (łopatki muszą pozostać na podłodze). Wykonaj 20-30 powtórzeń tego ćwiczenia.

4. Wzniosy klatki piersiowej

Połóż się na brzuchu. Zgięte w łokciach ramiona, ułóż pod podbródkiem. Nie odrywając stóp od podłogi, podnieś klatkę piersiową (biodra powinny pozostać na podłodze). To ważne, aby górna część tułowia była unoszona siłą mięśni lędźwiowych. Powtórz to ćwiczenie 15 razy.

Dieta na dołeczki Wenus?

Skoro dołeczki Wenus to domena osób szczupłych, aby je uzyskać, musisz zmniejszyć ilość tkanki tłuszczowej w ciele. Warto zrezygnować ze słodyczy, produktów smażonych i wysoce przetworzonych. Zamiast tego, wybieraj jedzenie pobudzające twój metabolizm – na przykład pikantne warzywa i przyprawy, produkty bogate w kwasy omega (ryby, orzechy, awokado). Niech twoja dieta obfituje w warzywa, które są źródłem łatwo przyswajalnego błonnika, działającego zbawiennie na trawienie. Nie zapominaj również o piciu odpowiednich ilości wody mineralnej.

Dołeczki Wenus może wyrzeźbić każdy – kluczem do sukcesu są właściwe ćwiczenia pleców połączone ze zdrową dietą, pozbawioną złej jakości tłuszczów.
Co sądzicie o dołeczkach Wenus? Czy i wy uważacie je za bardzo atrakcyjny detal kobiecej sylwetki?

Autorka: Joanna Stanuch