Data publikacji:

Kalendarz adwentowy zdrowych nawyków 2015

Autor: Paulina

Kalendarz adwentowy może być wypełniony różnymi słodkościami. Otwórz okienko i przekonaj się, jak wiele radości możesz znaleźć po drugiej stronie. W naszym czekoladki zastąpimy zdrowymi nawykami! Zrób coś dla siebie - podejmij wyzwanie i dojdź co celu kroczek po kroczku!

Znamy go doskonale z czasów dzieciństwa. Niewielka bombonierka wypełniona czekoladkami lub zabawkami towarzyszyła nam przez cały adwent. Z trudem powstrzymywaliśmy się, żeby nie rozerwać opakowania i nie pootwierać wszystkich okienek tego samego dnia. I chociaż wciąż mówimy o słodyczach, to jedno musimy im przyznać: kalendarz adwentowy budował charakter. Cierpliwość, wytrwałość i satysfakcja z otrzymania nagrody powodują, że tradycyjna zabawa ma jeszcze większą wartość.

W tym roku postanowiłyśmy zaprosić Was do wspólnego adwentowego wyzwania! Radośnie odliczamy dni do Wigilii. Czy obchodzisz święta czy nie - możesz wziąć udział w naszych mikrowyzwaniach. Każdego dnia odkrywamy jedno pole w kalendarzu zdrowych nawyków. Pod żółtą karteczką czeka na Was zadanie. Realizując je, wprowadzamy coraz więcej dobrych zwyczajów, które pozwolą nam cieszyć się zdrowym i energicznym życiem!

KALENDARZ ADWENTOWY ZDROWYCH NAWYKÓW - ZASADY ZABAWY

  • Codziennie od 1 grudnia do 24 grudnia włącznie odwiedzaj naszego bloga i sprawdzaj, jakie wyznaczyłyśmy Ci wyzwanie.
  • Pobierz kalendarz do wydruku i zapisuj w nim wykonane zadanie, a także inne zdrowe czynności, z których jesteś szczególnie dumna.
  • W Wigilię 24 grudnia pokaż wszystkim, jak dobrze Ci poszło i prześlij zdjęcie lub skan swojego kalendarza do naszej Redakcji pod adres blogi@ceneo.pl lub przez wiadomość prywatną na naszym fanpage'u na Facebooku.
  • Ciesz się świętami w gronie najbliższych!
  • KOLEJNE WYZWANIA JUŻ WKRÓTCE! Kliknij w przycisk, żeby pobrać Kalendarz adwentowy zdrowych nawyków!

    [button link="/plik_do_druku" color="#92af1b" size="large" target="_blank" style="outline"]POBIERZ KALENDARZ[/button]

    *KOMENTARZE DO ZADAŃ:

    3.12 - wieczorem przygotuj lub zacznij przygotowywać posiłek, który zabierzesz do sobą do szkoły lub pracy. Dzięki temu będziesz mogła: a) dłużej pospać rano, b) zadbasz o jakość swojej diety, c) nauczysz się jeść w regularnych odstępach czasu. Jeśli nie masz pomysłu na dania, to możesz skorzystać z naszych przepisów: Pakujemy do pudełka - przepisy na zdrowe posiłki.

    4.12 - jeśli do pracy dojeżdżasz autobusem lub tramwajem, to tego dnia wysiądź na wcześniejszym przystanku niż zwykle. Jeśli jedziesz samochodem - zaparkuj go kilkaset metrów od budynku. Resztę trasy pokonaj spacerem. Jeśli mieszkasz blisko - pokonaj całą trasę pieszo. A najlepiej rób tak przez cały dzień, gdziekolwiek się udasz. :)

    *8.12 - lista "stałych" zakupów obejmuje dozwolone produkty, które możesz stosować w codziennej diecie, a których brak wywoła niemały popłoch wśród domowników. Co najważniejsze, spis pozwala zaplanować zakupy. Kończy się mleko, sałata, ryba? Zrób przegląd zawartości lodówki i punkt po punkcie wynotowuj, co masz kupić. Kolejny krok - shopping. O samych zakupach przeczytasz w naszym artykule 8 błędów, które popełniasz na zakupach w trakcie diety.

    *10.12 - dziś rezygnujemy całkowicie ze słodzenia CZYMKOLWIEK. Odstaw cukier, miód, słodziki - nawet te zdrowe. Nie podjadamy słodkich rzeczy (chyba że to owoc), ciastek i innych deserów. Mówimy nie syropom do kawy i wody oraz sokom, a tym bardziej słodzonym napojom kolorowym. Dajmy odpocząć naszym kubkom smakowym! Jeśli zdążyłaś rano posłodzić cokolwiek, to zacznij od teraz - ważne, żeby wytrwać do końca dnia! POWODZENIA!

    *12.12 - dziś atakujemy brzuch. W tym dniu dołącz do swoich standardowych ćwiczeń dodatkową część poświęconą samemu core'owi. Jeśli nie miałaś zaplanowanego treningu, to wykonaj min. 30-minutowy trening oparty na treningu tonującym i spalającym (kardio i/lub interwały).

    *13.12 - po pracowitym tygodniu każda z nas zasługuje na chwilę relaksu. Dzień SPA będzie nagrodą za trud. To ważny element pielęgnacji ciała i duszy: dbając o fizyczną pielęgnacji, możemy ukoić nerwy i przywrócić równowagę myślom. Dużo porad i przepisów na kosmetyki domowej roboty znajdziecie na blogu tutaj kosmetyki DIY.

    *14.12 - przez cały dzień kontroluj spożywane przez siebie płyny i pokarmy. Dzięki temu dowiesz się, jak rzeczywiście wygląda twoja dieta. Pomoże ci to zapanować nad podjadaniem, a także usprawni świadome wprowadzanie zdrowych nawyków żywieniowych.

    *15.12 - łap za telefon i umów się z koleżanką na wspólny trening. Ćwiczenia w parach to ciekawe uzupełnienie dotychczasowych treningów i bardzo dobra motywacja do rozpoczęcia swojej przygody ze sportem i zdrowym stylem życia. Tylko nie przegadajcie całego treningu. Rozmowa powinna towarzyszyć ćwiczeniu, nie na odwrót. ;)

    *17.12 - Dziś wieczorem przygotuj wszystko, co będzie Ci potrzebne jutro: komplet ubrań, zdrowy posiłek do pracy lub szkoły; jeśli planujesz trening, to zapakuj torbę z rzeczami sportowymi. Upewnij się, czy spakowałaś wszystkie dokumenty, karty i klucze. Czy w kosmetyczce masz wszystkie niezbędne rzeczy? Dzięki temu nie tylko pośpisz dłużej następnego dnia, ale zaczniesz swój dzień dużo spokojniej.

    *19.12 - przez cały dzień prostuj plecy i pilnuj sylwetki. Siadając, zadbaj o dobre ułożenie tułowia względem oparcia. Trzymaj spięte łopatki i wyprostowaną głowę. Niewłaściwa postaw wywołuje bóle pleców i bioder. Ucisk na kręgosłup może prowadzić także do drętwienia kończyn.

    *20.12 - niewłaściwa postawa podczas podnoszenia przedmiotów może powodować poważne urazy kręgosłupa i stawów. Ilekroć będziesz coś podnosić, to nie rób tego na prostych nogach. Zawsze wybijaj się z ugiętych kolan. Bardzo ciężkie rzeczy podnoś z pozycji kucającej lub przysiadu. Nie wyginaj także pleców - trzymaj łopatki, odcinek lędźwiowy i brzuch napięte.

    *21.12 - wiele osób nie wie, jak zmieniło się ich ciało przez święta i przez to nie umie określić, jak postępować dalej. Pracę nad sylwetką należy zacząć od dwóch ważnych kroków: zebrania pomiarów początkowych i określenia celów. Dziś zmierz obwody swojego ciała. Zapisz wyniki z datą i skonfrontuj je z tymi uzyskanymi w nowym roku. UWAGA! Nie mierz się zaraz po świętach. Nasze ciało będzie wymagało ustabilizowania po nowej diecie. Pod wpływem cięższego jedzenia może być obrzmiałe (spore prawdopodobieństwo, że zatrzyma się w nim sporo wody), co zafałszuje wyniki. Schemat i poradnik: Jak prawidłowo mierzyć obwody.

    *22.12 - w przedświątecznym zabieganiu możliwe, że nie znajdziesz czasu na pełny trening. W ciągu dnia wykonuj mikroćwiczenia. Dzięki nim poprawisz napięcie mięśniowe. Przykłady dyskretnych ćwiczeń znajdziesz TUTAJ.

    *24.12 - WYTRWAŁAŚ DO KOŃCA! GRATULUJEMY!

    BONUS!

    Na wigilii nie kończymy. Do sylwestra mamy 7 dni, podczas których każdy z nas może zrobić coś zdrowego dla siebie! Bierzecie udział?

    *26.12 - dzisiejszy dzień spędź z bliskimi na aktywnych rozrywkach. Dość siedzenia przy stole! Pora ruszyć się i wybrać w jakieś ciekawe miejsce. Wiele instytucji jest już otwartych. Możecie iść na łyżwy, na spacer, jechać na wycieczkę w okolicznych zabytkach lub zagrać w grę miejską! Opcji jest mnóstwo! Kilka propozycji znajdziecie TUTAJ.

    *27.12 - HIIT to trening o zmiennej intensywności, w którym po cyklu o bardzo wysokim natężeniu następuje cykl dużo spokojniejszy. Ćwiczenia oparte na tego typu protokołach podnoszą ciepłotę organizmu, zwiększają wytrzymałość beztlenową mięśni i pojemność płuc. W rezultacie spalasz dużo więcej kalorii i to nawet kilkanaście godzin po zakończeniu treningu! Najpopularniejszym protokołem jest Tabata, czyli 20 s intensywnie i 10 s spokojnie po 8 razy (całość trwa 4 minuty). Jeśli nie masz pomysłu na swój trening, to możesz skorzystać z naszych propozycji - TUTAJ znajdziesz 4 różne propozycje 4-minutowych tabat. Wykonaj wszystkie, robiąc między nimi po 30 s przerwy.

    *28.12 - przez cały dzień pij tylko wodę z cytryną. Zawarte w cytrynie składniki pozytywnie wpłyną na organizm, przywracając mu równowagę po "świątecznej diecie".

    *29.12 - zielone koktajle owocowo-warzywne to dobre uzupełnienie naszych codziennych posiłków. Odpowiednio dobrana kompozycja pozwoli Ci uzupełnić dietę w cenne składniki odżywcze. Smoothie to świetny sposób także na przemycenie nielubianych, ale wartościowych produktów. Ich smak po porostu ginie w otoczeniu pozostałych składników. Przepisy na zielone koktajle znajdziecie TUTAJ. Nie sztuką jest wrzucić składniki do blendera. Natomiast ich miksowanie to już inna sprawa. O tym, jak zrobić perfekcyjne smoothie przeczytacie TUTAJ.

    *30.12 - dziś zrób stretching. Skoncentruj się w szczególności na kręgosłupie, biodrach i brzuchu. Te części ciała potrzebują szczególnej troski po świętach. :P

    *31.12 - ostatni dzień roku poświęć na refleksję i przyjrzyj się sobie. Co roku robimy listę postanowień noworocznych, z których większość umiera śmiercią naturalną już na początku stycznia i lutego. W tym roku spreparuj listę celów - jako bardziej konkretne stanowią łatwo mierzalną wartość. Wyznaczają wyraźną drogę do realizacji, będąc punktem odniesienia dla naszych działań. Zobacz, co redakcja i Czytelnicy Dbam o Siebie planują na 2016 rok - KLIK.

    GRATULUJEMY! DOTRWALIŚCIE DO KOŃCA! :)