Data modyfikacji:

Pierwsze kroki z Nordic Walking

Autor: Sylwia Stwora

Dużo słyszałaś o dobroczynnych właściwościach spacerowania z kijkami Nordic Walking na sylwetkę i zdrowie, a przyglądając się entuzjastom tej aktywności fizycznej stwierdziłaś, że nawet Ty ze swoją słabą kondycją sprostasz wyzwaniu. Kupiłaś parę specjalnych kijków i… no właśnie. Jeśli nie wypracujesz odpowiedniej techniki, Twój wysiłek pójdzie na marne.

Opanowanie prawidłowej techniki chodzenia z kijkami Nordic Walking wbrew pozorom nie należy do najłatwiejszych zadań. Zanim wyjdziesz na pierwszy trening do parku czy lasu, poćwicz „na sucho”. Bez kijków wykonaj kilka spacerów tam i z powrotem, trzymając ręce luźno. Ruch ma być naturalny. Następnie załóż na nadgarstki końcówki kijków i ponów swobodny spacer (ciągnij sprzęt za sobą), koncentrując się na odpowiedniej synchronizacji pracy rąk i nóg. Gdy lewa noga jest z przodu, towarzyszy jej prawa ręka i odwrotnie. Opanowane?

Czas na włączenie odpychania się kijkami. W tym celu podnosząc ręce w górę, jednak zważając na to, aby dłonie nie wychodziły poza poziom pępka, a ręce były wyprostowane w łokciach (ale nie sztywne jak u robota), wbijaj je w ziemię, tak jakbyś jechał na nartach. Ruch wykonuje staw barkowy, nie łokciowy. Ręce mają pracować blisko ciała. Sylwetka w trakcie treningu Nordic Walking musi być wyprostowana i lekko pochylona do przodu. Pamiętaj o wciąganiu brzucha i stawianiu stopy zaczynając od pięty poprzez śródstopie, a na palcach kończąc. Stopniowo wydłużaj krok (do momentu aż poczujesz lekkie ciągnięcie w pachwinach).

Ważna jest także praca dłoni. Znajdująca się w tyle ma być otwarta, a przednia – zamknięta. Łapanie i puszczanie rękojeści kijka sprzyja poprawie krążenia, podniesieniu tętna, a co za tym idzie – lepszego dotlenienia organizmu.

Aby zyskać pewność, że prawidłowo chodzisz z kijkami, warto wybrać się na zajęcia prowadzone przez profesjonalnego instruktora Nordic Walkingu.

*Aby dowiedzieć się więcej o produkcie, kliknij w jego zdjęcie

Grejpfrut, a leki. Czy sok z grejpfruta może zabić?

Grejpfrut, a leki. Lista leków, które mogą zaszkodzić w połączeniu z owocem

2020-11-23
Sięgasz po ukochane cytrusy i myślisz – samo zdrowie. Tymczasem okazuje się, że łącząc niektóre owoce z lekami możemy sobie poważnie zaszkodzić. Świadomość na t...
biustonosze sportowe dla dużego biustu

Biustonosze sportowe do dużego biustu

2020-05-24
Jak dobrać stanik sportowy do dużego biustu? Ranking najlepszych biustonoszy sportowych w dużych rozmiarów.
jak się ubrać do groty solnej?

Jak się ubrać do groty solnej? Co to jest i jak działa?

2020-05-07
Grota solna to pomieszczenie stworzone z solnych bloków. Wewnątrz panuje mikroklimat bliski temu, który możesz spotkać nad morzem. Jakie działanie mają wizyty w grocie solnej i jak się do nich przygotować w prawidłowy sposób? Sprawdź też, jak się ubrać do groty solnej.
rowery do ćwiczeń

Najlepsze rowery do ćwiczeń w domu. Który rower treningowy wybrać?

2020-04-13
Rower stacjonarny ma jednak dużo więcej korzyści. Jak wybrać najlepszy rower do ćwiczeń w domu? Przed wami kilka wskazówek.
Taśmy do ćwiczeń

Taśmy do ćwiczeń. Trening w domu z gumowymi taśmami

2020-03-16
Taśma do ćwiczeń to prosty i tani gadżet, dzięki któremu wykonasz pełnowartościowy trening w domowym zaciszu. Są cenione przede wszystkim jako wsparcie w treningu pleców, jednak to nie jedyny sposób na ich wykorzystanie. Dowiedz się, co jeszcze możesz zyskać dzięki ćwiczeniom z taśmą!
Kettlebell. Jakie ćwiczenia? Pomysły na trening

Kettlebell. Jakie ćwiczenia? Pomysły na trening

2020-03-11
Wydaje Ci się, że trening z kettlebellem wspomaga jedynie budowę siły mięśni ramion? Porzuć to przekonanie i sama zacznij trenować z odważnikiem w kształcie kuli z uchwytem, aby harmonijnie wymodelować całą sylwetkę. Prezentujemy 5 ćwiczeń z kettlebellem.