Coraz więcej lekarzy, dietetyków i specjalistów ds. żywienia zaleca ograniczenie sody i napojów gazowanych w naszej diecie. Co prawda, wiele marek wypuściło już na rynek dietetyczne wersje swoich napojów to w dalszym ciągu nie jest wskazane spożywanie ich bez ograniczeń. Idąc z duchem czasu i chcąc zjednać sobie szeroką rzeszę osób świadomie układających swój jadłospis, marka Pepsi postanowiła wyjść naprzeciw ich potrzebom i zaprezentowała swój napój w nieco odświeżonej wersji. Butelka przypominająca wyglądem hantle do ćwiczeń to nowy pomysł Pepsi na promocję w dobie rosnącej świadomości na temat zdrowego żywienia i aktywnego trybu życia.
Pomysł na nietuzinkową butelkę powstał we współpracy z brazylijską agencją reklamową AlmapBBDP. Nowe opakowanie mieści 2 l Pepsi Light, a jego koncepcja ma na celu możliwość wykorzystania 2 l napoju jako 2 kg odważnika. Póki co butelkę możemy jednać podziwiać jedynie w reklamach marki.
Akcja spotkała się z krytyką opinii publicznej. Po pierwsze pada pytanie o szczerość akcji: napoje gazowane, nawet niezawierające cukru nie należą do najzdrowszych. Drugą wątpliwością jest sam przekaz: Pepsi chce nas skłonić do zdrowego stylu życia czy samych ćwiczeń?
Na grafice: 1. Hantle 2 x 3 kg Spokey, 26,50 zł
Zawartość napoju pozostała oczywiście bez zmian, jednak sam pomysł jest jak najbardziej warty uznania. Na tą chwilę ciężko określić, czy butelka zostanie wprowadzona do masowej produkcji. Warto jednak zauważyć, że coraz więcej marek dostrzega potrzebę dopasowania swoich produktów do zmieniającego się stylu życia swoich konsumentów i stara się wyjść naprzeciw naszym oczekiwaniom.
Więcej hantli do ćwiczeń znajdziesz TUTAJ.