Data publikacji:

Przekąski fit z cukinii na imprezę. Przystawki na zimno, pomysły na ciekawe zakąski

Zdrowe, pyszne i szybkie w przygotowaniu – oto one! Najlepsze pomysły na fit przystawki na imprezę, jakie znajdziesz w sieci. Czy cukinia i przystawka idą ze sobą w parze? Wszystko wskazuje na to, że tak. Przekonaj się, dlaczego.
przekąski z cukinii

Fit przekąski na imprezę – jakie przygotować?

Planujesz zorganizować domówkę? Sprawdź fit przekąski na imprezę, które zasmakują wszystkim domownikom. Porządna domówka nie może obyć się bez szybkich przekąsek na imprezę.

Wśród biesiadników coraz większą popularnością cieszą się propozycje fit. Wegetariańskie, wegańskie, bez laktozy lub bez glutenu – w tej kategorii wybór jest naprawdę duży. Przekąski przygotowane ze zdrowych, pełnowartościowych składników szybko zaspokoją  głód i pozwolą na dobrą zabawę przez wiele godzin.

My polecamy przekąski z cukinii na zimno – to proste i szybkie w wykonaniu dania, które zrobią wrażenie na wszystkich imprezowiczach.

Przekąski z cukinii – sprawdzone przepisy

Przekąski z cukinii to świetny sposób na to, by niewielkim kosztem przygotować efektowny poczęstunek dla gości. W sezonie cukinia jest naprawdę tania, dzięki czemu,  organizując przekąski,  nie nadszarpniesz domowego budżetu.

Dużą zaletą cukinii jest fakt, że można ją jeść na surowo. Dlatego kucharze i blogerzy kulinarni prześcigają się w pomysłach na przekąski z cukinii na zimno. Zobacz, jakie ciekawe przekąski na imprezę z cukinii możesz wykonać.

Cukinia fit: przepis na łódeczki z cukinii z parmezanem

Idealne przystawki z cukinii dla łasuchów. Co prawda nie są to przekąski fit na imprezę, ale smakują tak dobrze, że warto ugościć nimi członków imprezy. Te przekąski z cukinii są naprawdę proste w przygotowaniu.

Smakują tak samo dobrze zarówno na ciepło, jak i zimno. Jak przygotować łódeczki z cukinii z parmezanem?

Potrzebne składniki:
  • dwie duże cukinie,
  • pół szklanki jogurtu naturalnego,
  • cztery  kopiaste łyżki startego parmezanu,
  • czosnek,
  • sól i pieprz do smaku.
Wydrążone cukinie posól i odstaw na kilka godzin. Sól pochłonie wilgoć warzywa, dzięki czemu przekąska z cukinii będzie dużo smaczniejsza. Następnie opłucz je pod chłodną wodą.

W misce wymieszaj jogurt naturalny, starty parmezan, drobno posiekany czosnek oraz przyprawy. Tak przygotowaną masę nałóż na łódeczki z cukinii. Możesz je posypać dodatkowym parmezanem. Piecz przez  15 minut w 180 ° Celsjusza.

Zdrowa przekąska: kuleczki cukiniowo-czosnkowe

Szukasz pomysłu na szybkie przekąski na zimno na imprezę? Nie wiesz, co zrobić z dużej cukinii? Mamy przepis dla ciebie! Te kuleczki to ostateczny dowód na to, że cukinia na zimno jest po prostu pyszna. Pomysłowy przepis to nasz faworyt na szybką potrawę  na imprezę.

Potrzebne składniki:
  • dwie cukinie,
  • główka czosnku,
  • cebula,
  • szczypiorek,
  • jajko.
Poszatkuj drobno cukinię, czosnek, cebulę i szczypiorek. Następnie wymieszaj wszystkie składniki w misce razem z jajkiem. Z powstałej masy uformuj niewielkie kulki. Kulki możesz smażyć w głębokim tłuszczu lub na oliwie z oliwek.

Cukinia na zimno: przepis na koreczki

Kolejne potrawy z cukinii fit, które spodobają się wszystkim gościom na imprezie. Różne rodzaje koreczków to najlepsze pomysły na cukinię na zimno.

Potrzebne składniki:
  • dwie cukinie,
  • mozzarella,
  • pomidorki koktajlowe,
  • parmezan lub jogurt do ozdoby.

Cukinię pokrój na grube talarki. W każdym kawałku wydrąż miąższ, zostawiając jego niewielką ilość przy podstawie talarka. Do tak przygotowanej cukinii włóż plasterki mozzarelli i drobno posiekane pomidorki koktajlowe.

Całość dopraw dużą ilością soli i pieprzu. Na wierzch nałóż starty parmezan lub zrób łezkę z jogurtu naturalnego. Gwarantujemy: wszystkim gościom zasmakują te dania z cukinii fit!

Pomysł na ślimaczki z cukinii

Opcja dla osób na diecie niskowęglowodanowej. Tradycyjne ślimaczki wykonujemy z ciasta naleśnikowego lub tortilli. Wnętrze ciasta smarujemy sosami, pastami i nakładamy do środka wybrane składniki, np. warzywa, wędliny, ryby, jajka itp., a następnie całość zwijamy w roladę i kroimy na kawałki.

Zbożowy placek możesz zastąpić surową lub sparzoną cukinią! Wystarczy, że pokroisz długi i względnie szeroki kabaczek na cienkie plastry (wzdłuż warzywa). Gotowy pasek posmaruj pastą i wyłóż ulubionymi dodatkami. Zwiń go w roladkę. Dla pewności możesz każdego ślimaczka nadziać na wykałaczkę.

Minikanapki z cukinii na zimno

Kolejna wariacja z cukinią w roli głównej. Kojarzysz małe, bankietowe kanapeczki? Z reguły podaje się je na krakersie, bułeczkach lub pumperniklu. Jeśli chcesz zmniejszyć kaloryczność dania, to zastąp bazę plastrami cukinii.

Wybrane pasty i dodatki nakładamy na zielone kromeczki tak samo, jak w przypadku klasycznej wersji naszej przekąski. Co lepsze, w przeciwieństwie do chleba cukinia nie zmięknie pod wpływem mokrych dodatków.

Pizzerki z cukinii

Pizza czy pizzerki uchodzą za bardzo imprezowe dania. Niestety każdy kawałek jest tykającą bombą kaloryczną. Dodatkowo w połączeniu z innymi potrawami czy alkoholem mogą one wywołać uczucie ciężkości - będą bardzo długo zalegać nam na żołądku. To efekt kombinacji sera i ciasta drożdżowego (nie wspominając o innych dodatkach).

Odchudź ulubione pizzerki! Wykorzystaj pokrojoną w plastry cukinię! Na każdy krążek nakładaj sos pomidorowy, ser i dodatki, na które masz ochotę. Piecz przygotowane pizzerki w piekarniku rozgrzanym do 180 stopni do momentu roztopienia sera.

Cukinia jest bardzo delikatna, więc nie możemy trzymać jej za długo w wysokiej temperaturze. Dlatego składniki wymagające obróbki termicznej (np. cebula, szynka) warto wcześniej podsmażyć.

Udawany hummus z cukinii

Hummus jest świetnym dipem do warzyw i kruchych przekąsek. Ciecierzyca bywa jednak dość "męcząca" dla układu pokarmowego. Wiele osób wolałoby uniknąć krępujących problemów trawiennych w trakcie imprezy.

Cukinia może nie będzie równie treściwa co nasiona grochu włoskiego, ale może stanowić całkiem ciekawy substytut, znacznie przystępniejszy dla żołądka i jelit.

Składniki:
  • 2 duże grillowane/upieczone cukinie;
  • 2-3 ząbki czosnku;
  • 2-3 łyżki soku z cytryny;
  • 1/4 filiżanki pasty tahini (możesz zrobić ją samodzielnie w domu! Wystarczy uprażyć sezam i zblendować go na gładką masę);
  • 1/4 filiżanki natki pietruszki;
  • 1 łyżka oliwy z oliwek lub oleju lnianego;
  • sól i pieprz do smaku.

Zmiksuj upieczone cukinie, czosnek, pastę tahini, pietruszkę. Dopraw sokiem z cytryny, solą i pieprzem. Gotową pastę przełóż do salaterek i polej ją po wierzchu oliwą.
Autorka: Patrycja Hendzel