Data publikacji:

Jak dbać o siebie? Zmień styl życia w 7 krokach

Autor: Joanna Stanuch

Wydaje ci się, że aby żyć lepiej musisz wprowadzić drastyczne zmiany? Nic bardziej mylnego! Aby wdrożyć zdrowy styl życia wystarczy kilka prostych kroków, które wymagają od ciebie jedynie odrobinę chęci do działania. Sprawdź kilka moich porad dotyczących tego , jak dbać o siebie i najlepiej zacznij od zaraz.

Od lat zastanawiasz się, jak o siebie zadbać - planujesz zapisać się do klubu fitness, drastycznie zmienić dietę, jednak na dobrych zamiarach się kończy. Znasz to? Prawda jest taka, że duża zmiana stylu życia nie należy do prostych wyczynów. Długotrwałe przyzwyczajenia trudno zmienić, a kolejne niepowodzenia wywołują jedynie frustrację.

Jest na to jednak sposób - zacznij od małych kroków. Zmian nie musisz wprowadzić w ekspresowym tempie! Powinny dziać się tak szybko, byś mogła cieszyć się nimi każdego dnia, jednocześnie nie czując się zmęczona i zrezygnowana. Mam dla ciebie kilka porad, które ułatwią ci przejście na zdrowy styl życia, a także mogą okazać się dobrą podstawą do większych osiągnięć.

1. Chodź więcej!

W dzisiejszych czasach niejednokrotnie można odnieść wrażenie, że ludzie zapominają - kolokwialnie mówiąc - po co im nogi. Spacer do sklepu zostaje zastąpiony przez przejażdżkę samochodem, wejście po schodach - przez windę. Jeśli dotyczy to także i ciebie, spróbuj stopniowo zwiększać ilość codziennie wykonanych kroków.

Co będzie pomocne? Najprościej mówiąc, wygodne buty. Choć mogłoby to wydawać się banalne, odpowiednio dobrane obuwie odgrywa istotną rolę w tym, jak znosimy codzienne przechadzki. Jeśli twoja praca wymusza na tobie codzienne, eleganckie obuwie, noś ze sobą wygodne buty sportowe na zmianę i po wyjściu z biura zapewnij sobie zdrową przechadzkę.

2. Nie zmuszaj się do niczego

Moda na fitness, bieganie czy crossfit to dobre zjawiska, jednak warto skorzystać z nich tylko wtedy, gdy rzeczywiście to “czujesz”. Jeśli chcesz schudnąć, lecz mimo wielokrotnych prób bieganie wywołuje u ciebie złe samopoczucie, po prostu zrezygnuj i szukaj dalej czegoś, co naprawdę lubisz. Być może lepszym wyborem będzie mniej wyczerpujące, lecz skuteczne nordic walking? Jestem przekonana, że każdy może znaleźć dyscyplinę odpowiednią dla siebie.

3. Ostrożnie z modnymi super-foods

Trendy spożywcze w ostatnich latach zmieniają się równie dynamicznie, jak odzieżowe. Dziś to, jak jesz nie pozostaje tylko twoją sprawą - jest elementem wizerunku i niejako cię określa. Czy to dobrze? Sądzę, że to, jak dbać o zdrowie powinno pozostawać w indywidualnej kwestii każdego z osobna. Mając szeroki dostęp do mediów nic nie stoi na przeszkodzie, aby sprawdzić, czy twoja aktualna dieta jest odpowiednia.

Z drugiej strony - nie daj mamić się trendom, które nie tylko działają źle na stan twojego portfela, ale i nie przynoszą skutków, albo wręcz szkodzą. Zasięgaj wiedzy przed wprowadzeniem każdego, modnego produktu do diety.

Życie na zielono. Zdrowa dieta przez cały rok - 20,99 zł

4. Postaw na prostotę w odżywianiu

Nawiązując do powyższej rady - naprawdę, czasami najlepiej opierać się na najprostszych rozwiązaniach. Dobra dieta powinna być przede wszystkim różnorodna.Jeśli cieszysz się ogólnym zdrowiem i nie musisz rezygnować z określonych rodzajów żywności, urozmaicaj codzienne menu. Jedz owoce, warzywa, nabiał, chude mięso. Zamiast smażyć - sięgaj po parowar. Wybieraj żywność z pewnych źródeł, niemodyfikowaną. Zrezygnuj ze słodyczy, ogranicz lub totalnie odstaw szkodliwe używki. I pamiętaj: drogie jagody goji są może i zdrowe, jednak nie niezbędne, aby dbać o siebie.

5. Jedz tak, by było smacznie

Jeśli myśl o pomidorze na kanapce przyprawia cię o mdłości, znajdź inny sposób, by skorzystać z jego prozdrowotnego działania. Pewnie lubisz ketchup? Rozwiązanie gotowe: przyrządź go domowym sposobem.

Tę zasadę stosuj absolutnie zawsze. Owoce wykorzystuj w zdrowych, pysznych deserach i koktajlach, znajdź nowy sposób na przyrządzenie niezbyt lubianej, lecz zdrowej ryby. Znajduj formy dostosowane indywidualnie do swojego gustu!

6. Nie zaniedbuj snu

Żaden trening czy dieta nie sprawią, że będziesz zdrowa, jeśli nie zapewnisz sobie codziennej, odpowiedniej dawki snu. Jeśli chcesz z czystym sumieniem mówić “dbam o siebie!”, musisz spać nie mniej, niż 8 godzin dziennie. Oczywiście - człowiek potrafi się przyzwyczaić do wszystkiego (znam osoby, które śpiąc 4 godzinny dziennie deklarują, że czują się świetnie). Konsekwencje “niedospania” przychodzą dopiero po latach. Jeśli wyczerpana po trudnym dniu w pracy musisz wybierać: codzienny trening lub drzemka, wybierz to drugie. Twoje ciało będzie ci wdzięczne!

7. Naturalnie dbaj o urodę

Jak o siebie zadbać, by nie tylko czuć się, ale i wyglądać dobrze? Zapomnij o drogich, renomowanych kremach. Rozsądne dbanie o wygląd to przede wszystkim czytanie składów kosmetyków. Uwierz: produkt kosztujący grubą kwotę nie będzie dla ciebie dobry, jeśli jest napakowany szkodliwymi dla skóry substancjami. Zatem, przy zakupie nie zwracaj uwagi na piękne opakowanie, a na to, co na jego odwrocie. Nie znasz się na analizie składu kosmetyków? Poszukaj w sieci strony, które przeanalizują skopiowany skład INCI i powiedzą ci, jak poszczególne komponenty oddziałują na twoje ciało.

Nacomi, naturalny arganowy krem pod oczy - 24,90 zł

Powyższe rady - choć proste - stosowane na co dzień szybko sprawią, że poczujesz się zdrowiej. Takie zmiany będą też doskonałym wstępem do większych sukcesów. Nie zapominaj, że nie od razu Rzym zbudowano. Powodzenia!

żeń-szeń właściwości

Żeń-szeń. Właściwości i przeciwwskazania

2019-09-09
Poprawia pamięć, łagodzi stres, a do tego może być stosowany jako naturalny lek na obniżone libido… Mowa oczywiście o żeń-szeniu, którego cenne właściwości doceniono już tysiące lat temu. W ostatniej dekadzie ta azjatycka roślina zdobyła ogromną popularność w Polsce. Sprawdź, czym jest żeń-szeń, jakie są przeciwwskazania do jego przyjmowania i jak działa.
materace

Materac zdrowotny dla osób z problemami kręgosłupa. Jaki wybrać?

2019-09-05
Dzięki specjalistycznemu materacowi nie tylko zadbasz o kondycję swojego kręgosłupa, ale w końcu będziesz wypoczęty i pełen siły. Sprawdź!
Produkty z niskim indeksem glikemicznym

Dieta o niskim indeksie glikemicznym. Jak ułożyć jadłospis na tydzień? Jakie produkty i zasady?

2019-09-04
Indeks glikemiczny (IG) jest parametrem, który pozwala na klasyfikowanie produktów spożywczych pod względem ich wpływu na podniesienie poziomu glukozy we krwi. Kontrola indeksu glikemicznego spożywanych posiłków jest szczególnie ważna dla cukrzyków, jednak coraz częściej zaleca się ją i zdrowym osobom, które chcą cieszyć się smukłą linią i zapobiegać wielu chorobom. Jak powinna wyglądać dieta o niskim indeksie glikemicznym? Sprawdź listę „dozwolonych” oraz „zakazanych” produktów.
cholesterol jak obniżyć

Cholesterol - jak obniżyć? Domowe sposoby i dieta

2019-09-03
Zdrowa dieta to podstawa leczenia wysokiego poziomu cholesterolu we krwi, ale co to tak naprawdę znaczy „zdrowa”? Chcesz wiedzieć co jeść mając wysoki cholesterol i jak obniżyć cholesterol bez leków? Przeczytaj.
Krosty na pośladkach – skąd się biorą i jak się ich pozbyć?

Krosty na pośladkach – skąd się biorą i jak się ich pozbyć?

2019-08-31
Trenowałaś całą zimę, by idealnie wyglądać w stroju kąpielowym, ale wciąż wstydzisz się pokazać na plaży bez chusty zarzuconej na pośladki?
dynia

Pestki z dyni - dlaczego warto je jeść? Wartości odżywcze pestek z dyni

2019-08-27
Pestki dyni są niewielkie, ale zawierają mnóstwo wartościowych właściwości odżywczych. Ich działanie może być niezwykle pomocne, dowiedz się więcej!