Data publikacji:

Gumy do ćwiczeń - taśmy, które uatrakcyjnią twój trening

Gumy do ćwiczeń to jedne z najprostszych, niedrogich, a przy tym wyjątkowo skutecznych akcesoriów treningowych. Nadają się zarówno dla osób początkujących jak i profesjonalistów. Pozwalają zadbać o formę i wytrzymałość, poprawiają elastyczność mięśni. Dzięki różnym rodzajom gum, można wykonać efektywny trening całego ciała, dostosowany do poziomu zaawansowania. Jeżeli chcecie ćwiczyć w domu, gumy są dla was doskonałym rozwiązaniem. Zajmują tak mało miejsca, a z powodzeniem mogą zastąpić niejeden przyrząd z siłowni. Podpowiemy wam jakie gumy do ćwiczeń wybrać i na co zwrócić uwagę podczas zakupu.

Gumy mini band

Gumy mini band to niewielkie taśmy w postaci pętli. Powinny być w całości wykonane z trwałego lateksu. Nie kupujcie modeli z domieszką zwykłej gumy, gdyż szybko się przecierają i niszczą.

Na rynku dostępne są różne szerokości i stopnie oporu taśm. Im grubsza guma, tym trudniej ją rozciągnąć. Każdy stopień oporu oznaczony jest innym kolorem.

Przy zakupie nie sugerujcie się jednak jedynie barwą, gdyż u poszczególnych producentów mogą się one różnić od siebie. Gumy mini band najczęściej sprzedawane są w zestawach po 5 sztuk, z których każda pętla ma inny stopień oporu.


Dzięki temu wykonacie trening obwodowy, dostosowując trudność do danej partii ciała. Gumy, w zależności od wykonywanego ćwiczenia zakładacie na nogi lub ręce. Możecie używać także 2 taśm jednocześnie, umieszczając jedną wyżej, a drugą niżej, aby jeszcze aktywniej pobudzić do pracy mięśnie i sprawić, że trening będzie cięższy i bardziej efektywny.

Gumy mini band idealnie nadają się do ćwiczeń, podczas których pracujecie nad wybraną grupą mięśniową i wykonujecie kilkanaście powtórzeń w jednej pozycji.

Dodatkowy opór zmusza mięśnie do większego wysiłku. Tego typu trening polecają znane polskie trenerki – Anna Lewandowska czy Ewa Chodakowska. W sklepach obu pań znajdziecie także do kupienia zestawy gum mini band.

Sprawdź: Ćwiczenia z gumą

Gumy power band

Gumy power band są zdecydowanie dłuższe od mini bandów. To pętle, w które po ich rozciągnięciu, zmieścimy się od stóp po głowę. Podobnie jak minisy, maja różne szerokości i stopnie oporu. Idealnie nadają się do ćwiczeń, w których wykorzystujemy jedynie ciężar własnego ciała, takich jak podciąganie czy opuszczanie się na poręczach.

Dzięki nim możemy, w początkowej fazie treningu, odciążyć ręce i sprawić, że w magiczny sposób ubędzie nam kilka kilogramów do dźwigania.

Taśmy sprawdzą się także podczas ćwiczeń na górną partię ciała - plecy, barki i ramiona. Te lżejsze i bardziej rozciągliwe, doskonale uzupełnią też etap rozciągania i pozwolą utrzymać daną pozycję kilka sekund dłużej.

Gumy power band sprzedawane są najczęściej pojedynczo. Warto wybrać się do sklepu i przetestować taśmy przed zakupem. Sprawdźcie czy stopień oporu spełnia wasze wymagania, czy guma jest na tyle mocna, aby np. utrzymać wasze ciało podczas podciągania.

Możecie też poradzić się trenera lub podpatrzeć konkretny model taśm, z których korzystacie na siłowni.

Gumy rehabilitacyjne thera band

Na rynku dostępne są także gumy rehabilitacyjne thera band. Mają postać prostych taśm, które można związać na końcach, tworząc pętlę. Są dość szerokie i posiadają różne stopnie oporu.

Trening z takimi gumami pozwala zwiększać zakresy ruchowe, koordynację i siłę mięśniową. Dzięki temu, że nie tworzą sztywnej pętli, mają szeroki zakres zastosowania. Wykorzystywane są chętnie przez fizjoterapeutów podczas rehabilitacji ruchowych.
Nie zwlekacie! Wybierzcie gumy odpowiednie dla siebie i zaczynajcie trening, a już za kilka tygodni będziecie cieszyć się widocznymi efektami.

Polecamy też trening dla dwojga na mocne nogi i zgrabne pośladki.
Autorka: Daria Dziechciarz