Data modyfikacji:

Kettlebell. Jakie ćwiczenia? Pomysły na trening

Wydaje ci się, że trening z kettlebellem wspomaga jedynie budowę siły mięśni ramion? Porzuć to przekonanie i sama zacznij trenować z odważnikiem w kształcie kuli z uchwytem, aby harmonijnie wymodelować całą sylwetkę. Prezentujemy 5 ćwiczeń z kettlebellem.
trening kettlebell

Jaka waga kettlebell?

Zanim sięgniesz po odważnik kettlebell, koniecznie dobrze rozgrzej mięśnie – w szczególności barki i nadgarstki. Ważne jest również, abyś dobrała obciążenie zgodnie ze swoimi możliwościami. Zacznij od małego odważnika – 2-3 kg, i w miarę jak będziesz coraz sprawniej wykonywać ćwiczenia, a ciężar nie będzie stanowił problemu, zwiększaj wagę przyrządu.

Przysiady z kettlebellem

Pierwsze z naszych 5 ćwiczeń z kettlebellem to proste przysiady. Stań w lekkim rozkroku (stopy na szerokości bioder). Odważnik chwyć po bokach oburącz i ustaw przed sobą, tak aby ręce były zgięte w łokciach (powinny być zwrócone w dół). Wykonaj przysiad do momentu, aż łokcie dotkną wewnętrznej strony ud. Pamiętaj o prostych plecach. Wytrzymaj 3 sekundy i wróć do pozycji wyjściowej. Powtórz 10 razy w 3 seriach.

Przysiady z wyciskaniem odważnika

Przysiady z kettlebellem możesz utrudnić poprzez wyciskanie odważnika. Wychodząc w górę równocześnie unieś prawą rękę (od zgięcia do pełnego wyprostu w łokciu), tak aby znalazła się nad głową. Zatrzymaj ruch na sekundę i wróć do przysiadu. Powtórz 10 razy i zmień stronę. Wykonaj 2 serie.

Obroty z kettlebell

Trzymając kettlebella w lewej ręce zrób ruch w bok, a potem do tyłu, tak abyś za plecami przełożyła go do prawej ręki. Nie zatrzymując się przenieś rękę w przód i chwyć odważnik lewą ręką. Zrób po 10 obrotów zgodnie z ruchem wskazówek zegara, a potem zmień kierunek ćwiczeń. Wykonaj po serie na każdą stronę.

Podrzuty z odważnikiem kettlebell

Z kettlebellem możesz wykonywać podrzuty jednorącz. Stań w rozkroku (stopy na szerokości ramion), odważnik trzymaj w zgiętej lewej ręce na wysokości bioder. Uginając rękę w łokciu unieś przyrząd na wysokość barków, a potem dynamicznie wypchnij nad głowę (z lekko ugiętych nóg i przy lekko odchylonych plecach) i wróć. Powtórz 8-10 razy zmień rękę. Zrób 2-3 serie.

Ćwiczenia leżąc na plecach z kettlebell

Połóż się na plecach, nogi wyprostowane, odważnik trzymaj przed sobą oburącz. Unosząc tułów w górę, jednocześnie wyprostuj ramiona z ketllebellem  i przyciągnij prawą nogę zgiętą w kolanie jak najbliżej klatki piersiowej. Wróć i zmień nogę. Zrób 10 skłonów na każdą nogę w 2 seriach.

Tekst: Redakcja dbam-o-siebie.pl

narty

Jak dobrać buty narciarskie?

Jazda na nartach wiąże się z zakupem lub wypożyczeniem odpowiednich desek, a także dobrze dopasowanego stroju oraz dodatkowych akcesoriów. Jednym z elementów ekwipunku narciarza, o którym zapomina się najczęściej, są z pewnością buty, wpływające w istotny sposób na komfort i bezpieczeństwo jazdy. Podpowiadamy, jak dobrać buty narciarskie.
Suunto 9 vs Garmin Fenix 5X Plus. Jakie różnice? Który lepszy?

Suunto 9 vs Garmin Fenix 5X Plus. Jakie różnice? Który lepszy?

Suunto 9 i Garmin Fenix 5X Plus to dwa najpopularniejsze zegarki sportowe na rynku, przeznaczona dla osób ceniących sobie kompaktowe rozmiary oraz ogromne możliwości. Sprawdź, czym dokładnie różnią się oba modele, a także który z nich warto kupić.
wybieramy sprzęt do domowej siłowni

Wybieramy sprzęt do domowej siłowni

Jakich urządzeń nie powinno zabraknąć i które warto mieć, dbając o formę?
Suunto 9 vs Garmin Fenix 5X Plus

Suunto 9 vs Garmin Fenix 5X Plus. Jakie różnice? Który lepszy?

Suunto 9 i Garmin Fenix 5X Plus to dwa najpopularniejsze zegarki sportowe na rynku, przeznaczona dla osób ceniących sobie kompaktowe rozmiary oraz ogromne możliwości. Sprawdź, czym dokładnie różnią się oba modele, a także który z nich warto kupić.
Gadżety sportowe

Gadżety sportowe: jakie prezenty sportowe wybrać? Pomysły i inspiracje na upominek dla miłośników sportu

Jaki będzie idealny prezent sportowy? Co warto wybrać? Sprawdź nasze propozycje!
5 kilo

Jak zdrowo schudnąć 5 kg?

Jak zdrowo schudnąć 5 kg? To pytanie zadaje sobie niejedna kobieta, która z przerażeniem odkrywa, że przestała mieścić się przykładowo w swój letni kostium kąpielowy. Na szczęście zrzucenie kilu nadprogramowych kilogramów nie jest wcale trudne - wystarczy, że podejdziemy bardzo rozsądnie do naszej diety. Zdecydowanie lepiej jest chudnąć nieco wolniej i zadbać o wprowadzenie prawidłowych nawyków, które będą nam towarzyszyć każdego dnia, a nie tylko podczas intensywnych przygotowań chociażby do sezonu letniego. W poniższym artykule przedstawiamy wskazówki co pomoże nam pożegnać na dobre nadprogramowe kilogramy - zachęcamy do lektury naszych porad!