Data modyfikacji:

Kettlebell. Jakie ćwiczenia? Pomysły na trening

Wydaje ci się, że trening z kettlebellem wspomaga jedynie budowę siły mięśni ramion? Porzuć to przekonanie i sama zacznij trenować z odważnikiem w kształcie kuli z uchwytem, aby harmonijnie wymodelować całą sylwetkę. Prezentujemy 5 ćwiczeń z kettlebellem.
trening kettlebell

Jaka waga kettlebell?

Zanim sięgniesz po odważnik kettlebell, koniecznie dobrze rozgrzej mięśnie – w szczególności barki i nadgarstki. Ważne jest również, abyś dobrała obciążenie zgodnie ze swoimi możliwościami. Zacznij od małego odważnika – 2-3 kg, i w miarę jak będziesz coraz sprawniej wykonywać ćwiczenia, a ciężar nie będzie stanowił problemu, zwiększaj wagę przyrządu.

Przysiady z kettlebellem

Pierwsze z naszych 5 ćwiczeń z kettlebellem to proste przysiady. Stań w lekkim rozkroku (stopy na szerokości bioder). Odważnik chwyć po bokach oburącz i ustaw przed sobą, tak aby ręce były zgięte w łokciach (powinny być zwrócone w dół). Wykonaj przysiad do momentu, aż łokcie dotkną wewnętrznej strony ud. Pamiętaj o prostych plecach. Wytrzymaj 3 sekundy i wróć do pozycji wyjściowej. Powtórz 10 razy w 3 seriach.

Przysiady z wyciskaniem odważnika

Przysiady z kettlebellem możesz utrudnić poprzez wyciskanie odważnika. Wychodząc w górę równocześnie unieś prawą rękę (od zgięcia do pełnego wyprostu w łokciu), tak aby znalazła się nad głową. Zatrzymaj ruch na sekundę i wróć do przysiadu. Powtórz 10 razy i zmień stronę. Wykonaj 2 serie.

Obroty z kettlebell

Trzymając kettlebella w lewej ręce zrób ruch w bok, a potem do tyłu, tak abyś za plecami przełożyła go do prawej ręki. Nie zatrzymując się przenieś rękę w przód i chwyć odważnik lewą ręką. Zrób po 10 obrotów zgodnie z ruchem wskazówek zegara, a potem zmień kierunek ćwiczeń. Wykonaj po serie na każdą stronę.

Podrzuty z odważnikiem kettlebell

Z kettlebellem możesz wykonywać podrzuty jednorącz. Stań w rozkroku (stopy na szerokości ramion), odważnik trzymaj w zgiętej lewej ręce na wysokości bioder. Uginając rękę w łokciu unieś przyrząd na wysokość barków, a potem dynamicznie wypchnij nad głowę (z lekko ugiętych nóg i przy lekko odchylonych plecach) i wróć. Powtórz 8-10 razy zmień rękę. Zrób 2-3 serie.

Ćwiczenia leżąc na plecach z kettlebell

Połóż się na plecach, nogi wyprostowane, odważnik trzymaj przed sobą oburącz. Unosząc tułów w górę, jednocześnie wyprostuj ramiona z ketllebellem  i przyciągnij prawą nogę zgiętą w kolanie jak najbliżej klatki piersiowej. Wróć i zmień nogę. Zrób 10 skłonów na każdą nogę w 2 seriach.

Tekst: Redakcja dbam-o-siebie.pl

Maska antysmogowa

Maska antysmogowa do biegania – jaką wybrać?

Do zgubnego wpływu smogu na ludzkie zdrowie nikogo chyba nie trzeba już przekonywać. Coraz więcej osób w okresie grzewczym poszukuje sposobu na to, by ochronić się przed zanieczyszczonym powietrzem. Jedną z popularniejszych metod pozostaje maska antysmogowa, po którą chętnie sięgają również sportowcy. Sprawdziliśmy, czym powinna cechować się najlepsza maska antysmogowa do biegania. Chcesz kupić własną? Zajrzyj do naszego poradnika!
jak wybrać skakankę do ćwiczeń

Jak dobrać długość skakanki do wzrostu? Jak wybrać skakankę?

To jeden z lepszych treningów cardio. Skakanie na skakance pobudza krążenie, przyspiesza pracę serca, wzamcnia mięśnie nóg i rąk, a przede wszystkim jest świetn...
biegaczka w kuchni

Co jeść przed bieganiem? Najlepsze posiłki przetreningowe

Na efektywność ćwiczeń wpływa bardzo wiele czynników: jednym z tych najbardziej znaczących jest to, po jaki posiłek sięgnęłaś zaraz przed treningiem. Innego rodzaju produkty warto wybierać przed ćwiczeniami siłowymi, z kolei inne sprawdzą się jako „paliwo” do treningów cardio. Dziś zdradzamy, co jeść przed bieganiem, aby uzyskiwać maksymalnie zadowalające efekty i czuć się wyśmienicie!
bieg

Jak rozgrzać się przed biegiem?

Podstawowym błędem, zwłaszcza wśród początkujących biegaczy, jest rozpoczynanie treningu tylko od truchtu, a potem przejście od razu do tempa, w którym zamierza...
kobieta jadąca rowerem

Jazda na rowerze a odchudzanie. Co daje jazda na rowerze?

Zbliżający się sezon wakacyjny to dla wielu osób sygnał, że najwyższa pora zrzucić nadprogramowe kilogramy. Sprawdź jak to zrobić!
ćwicząca para

Wybieramy buty do crossfitu

Crossfit to program treningowy, który szturmem zdobył polskie kluby fitness. Podpowiadamy, jakie buty wybrać zaczynając przygodę z crossfitem. Sprawdź!