Data modyfikacji:

Kettlebell. Jakie ćwiczenia? Pomysły na trening

Wydaje ci się, że trening z kettlebellem wspomaga jedynie budowę siły mięśni ramion? Porzuć to przekonanie i sama zacznij trenować z odważnikiem w kształcie kuli z uchwytem, aby harmonijnie wymodelować całą sylwetkę. Prezentujemy 5 ćwiczeń z kettlebellem.
trening kettlebell

Jaka waga kettlebell?

Zanim sięgniesz po odważnik kettlebell, koniecznie dobrze rozgrzej mięśnie – w szczególności barki i nadgarstki. Ważne jest również, abyś dobrała obciążenie zgodnie ze swoimi możliwościami. Zacznij od małego odważnika – 2-3 kg, i w miarę jak będziesz coraz sprawniej wykonywać ćwiczenia, a ciężar nie będzie stanowił problemu, zwiększaj wagę przyrządu.

Przysiady z kettlebellem

Pierwsze z naszych 5 ćwiczeń z kettlebellem to proste przysiady. Stań w lekkim rozkroku (stopy na szerokości bioder). Odważnik chwyć po bokach oburącz i ustaw przed sobą, tak aby ręce były zgięte w łokciach (powinny być zwrócone w dół). Wykonaj przysiad do momentu, aż łokcie dotkną wewnętrznej strony ud. Pamiętaj o prostych plecach. Wytrzymaj 3 sekundy i wróć do pozycji wyjściowej. Powtórz 10 razy w 3 seriach.

Przysiady z wyciskaniem odważnika

Przysiady z kettlebellem możesz utrudnić poprzez wyciskanie odważnika. Wychodząc w górę równocześnie unieś prawą rękę (od zgięcia do pełnego wyprostu w łokciu), tak aby znalazła się nad głową. Zatrzymaj ruch na sekundę i wróć do przysiadu. Powtórz 10 razy i zmień stronę. Wykonaj 2 serie.

Obroty z kettlebell

Trzymając kettlebella w lewej ręce zrób ruch w bok, a potem do tyłu, tak abyś za plecami przełożyła go do prawej ręki. Nie zatrzymując się przenieś rękę w przód i chwyć odważnik lewą ręką. Zrób po 10 obrotów zgodnie z ruchem wskazówek zegara, a potem zmień kierunek ćwiczeń. Wykonaj po serie na każdą stronę.

Podrzuty z odważnikiem kettlebell

Z kettlebellem możesz wykonywać podrzuty jednorącz. Stań w rozkroku (stopy na szerokości ramion), odważnik trzymaj w zgiętej lewej ręce na wysokości bioder. Uginając rękę w łokciu unieś przyrząd na wysokość barków, a potem dynamicznie wypchnij nad głowę (z lekko ugiętych nóg i przy lekko odchylonych plecach) i wróć. Powtórz 8-10 razy zmień rękę. Zrób 2-3 serie.

Ćwiczenia leżąc na plecach z kettlebell

Połóż się na plecach, nogi wyprostowane, odważnik trzymaj przed sobą oburącz. Unosząc tułów w górę, jednocześnie wyprostuj ramiona z ketllebellem  i przyciągnij prawą nogę zgiętą w kolanie jak najbliżej klatki piersiowej. Wróć i zmień nogę. Zrób 10 skłonów na każdą nogę w 2 seriach.

Tekst: Redakcja dbam-o-siebie.pl

ćwiczenia na nogi

Jak schudnąć z nóg? Ćwiczenia i dieta na smukłe nogi

Nigdy nie jest za późno na to, by popracować nad kondycją nóg. Sprawdź w artykule, co robić, by były one silne i atrakcyjne!
joga

Joga – efekty ćwiczeń. Co daje joga?

Joga staje się coraz bardziej popularna – wiemy już, że to nie tylko trwanie w pozycji „kwiat lotosu”, ale wiele innych ćwiczeń, które korzystnie wpływają na pracę całego organizmu. Czy jednak potrafisz wymienić wszystkie jej zalety? Jeśli nie, to koniecznie sprawdź, co daje joga i dlaczego może zmienić twoje życie.
ćwiczenia na talię

Ćwiczenia na talię. Jak szybko wyszczuplić talię?

Smukła talia sprawia, że cała sylwetka staje się bardziej kobieca i zgrabna. Niestety, nie każdej z nas piękne wycięcie w pasie zostało ofiarowane przez naturę. Na szczęście są na to sposoby – oto ćwiczenia na talię, które przyniosą widoczne efekty w dość krótkim czasie.
wioślarz

Jak ćwiczyć na wioślarzu? Technika ćwiczeń na ergometrze

Jeśli chcesz wiedzieć, jak ćwiczyć na wioślarzu, zapoznaj się z naszymi wskazówkami. Wbrew pozorom, to wcale nie takie trudne! Sprawdź!
xiaomi mi band 5

Nowa opaska sportowa Xiaomi Mi Band 5? Kiedy premiera? Jaka cena? Jakie funkcje?

Znamy oficjalne szczegóły dotyczące nowej opaski Xiaomi Mi Band 5. Sprawdź, jakie nowości przygotowało Xiaomi.
Maska antysmogowa

Maska antysmogowa do biegania – jaką wybrać?

Do zgubnego wpływu smogu na ludzkie zdrowie nikogo chyba nie trzeba już przekonywać. Coraz więcej osób w okresie grzewczym poszukuje sposobu na to, by ochronić się przed zanieczyszczonym powietrzem. Jedną z popularniejszych metod pozostaje maska antysmogowa, po którą chętnie sięgają również sportowcy. Sprawdziliśmy, czym powinna cechować się najlepsza maska antysmogowa do biegania. Chcesz kupić własną? Zajrzyj do naszego poradnika!