Data modyfikacji:

Kettlebell. Jakie ćwiczenia? Pomysły na trening

Wydaje ci się, że trening z kettlebellem wspomaga jedynie budowę siły mięśni ramion? Porzuć to przekonanie i sama zacznij trenować z odważnikiem w kształcie kuli z uchwytem, aby harmonijnie wymodelować całą sylwetkę. Prezentujemy 5 ćwiczeń z kettlebellem.
trening kettlebell

Jaka waga kettlebell?

Zanim sięgniesz po odważnik kettlebell, koniecznie dobrze rozgrzej mięśnie – w szczególności barki i nadgarstki. Ważne jest również, abyś dobrała obciążenie zgodnie ze swoimi możliwościami. Zacznij od małego odważnika – 2-3 kg, i w miarę jak będziesz coraz sprawniej wykonywać ćwiczenia, a ciężar nie będzie stanowił problemu, zwiększaj wagę przyrządu.

Przysiady z kettlebellem

Pierwsze z naszych 5 ćwiczeń z kettlebellem to proste przysiady. Stań w lekkim rozkroku (stopy na szerokości bioder). Odważnik chwyć po bokach oburącz i ustaw przed sobą, tak aby ręce były zgięte w łokciach (powinny być zwrócone w dół). Wykonaj przysiad do momentu, aż łokcie dotkną wewnętrznej strony ud. Pamiętaj o prostych plecach. Wytrzymaj 3 sekundy i wróć do pozycji wyjściowej. Powtórz 10 razy w 3 seriach.

Przysiady z wyciskaniem odważnika

Przysiady z kettlebellem możesz utrudnić poprzez wyciskanie odważnika. Wychodząc w górę równocześnie unieś prawą rękę (od zgięcia do pełnego wyprostu w łokciu), tak aby znalazła się nad głową. Zatrzymaj ruch na sekundę i wróć do przysiadu. Powtórz 10 razy i zmień stronę. Wykonaj 2 serie.

Obroty z kettlebell

Trzymając kettlebella w lewej ręce zrób ruch w bok, a potem do tyłu, tak abyś za plecami przełożyła go do prawej ręki. Nie zatrzymując się przenieś rękę w przód i chwyć odważnik lewą ręką. Zrób po 10 obrotów zgodnie z ruchem wskazówek zegara, a potem zmień kierunek ćwiczeń. Wykonaj po serie na każdą stronę.

Podrzuty z odważnikiem kettlebell

Z kettlebellem możesz wykonywać podrzuty jednorącz. Stań w rozkroku (stopy na szerokości ramion), odważnik trzymaj w zgiętej lewej ręce na wysokości bioder. Uginając rękę w łokciu unieś przyrząd na wysokość barków, a potem dynamicznie wypchnij nad głowę (z lekko ugiętych nóg i przy lekko odchylonych plecach) i wróć. Powtórz 8-10 razy zmień rękę. Zrób 2-3 serie.

Ćwiczenia leżąc na plecach z kettlebell

Połóż się na plecach, nogi wyprostowane, odważnik trzymaj przed sobą oburącz. Unosząc tułów w górę, jednocześnie wyprostuj ramiona z ketllebellem  i przyciągnij prawą nogę zgiętą w kolanie jak najbliżej klatki piersiowej. Wróć i zmień nogę. Zrób 10 skłonów na każdą nogę w 2 seriach.

Tekst: Redakcja dbam-o-siebie.pl

rowerek stacjonarny

Rowerek stacjonarny. Efekty na jakie możesz liczyć.

Nie wiesz, jak prawidłowo ćwiczyć na rowerku stacjonarnym? Chcesz poznać efekty treningów na rowerku stacjonarnym? Zapraszamy do lektury!
kinaza kreatynowa jak obniżyć

Kinaza kreatynowa – jak obniżyć jej poziom?

Choć jest niezbędna dla prawidłowego funkcjonowania organizmu, podwyższona kinaza kreatynowa może świadczyć o wielu problemach zdrowotnych – głównie tych ze strony układu mięśniowego. Jak sprawdzić, czy poziom kinazy jest właściwy i obniżyć go w razie nieprawidłowości?
Dieta na płaski brzuch

Dieta na płaski brzuch. Co jeść na płaski brzuch?

Jak powinna wyglądać dieta na płaski brzuch? Co jeść? A czego unikać, by zachować upragniony wygląd? Sprawdzamy i podpowiadamy.
ćwiczenia na ławeczce

Ćwiczenia na ławeczce w domu. Jakie?

Siłownia daje Ci prawdziwe pole do popisu w kształtowaniu płaskiego brzucha i wąskiej talii. Prezentujemy 5 ćwiczeń na brzuch na ławeczce, którą, jeśli wolisz w...
jaki rower stacjonarny do rehabilitacji

Jaki rower stacjonarny do rehabilitacji?

Domowy rowerek treningowy to popularny sprzęt do ćwiczeń cardio lub sesji interwałowych. Doskonale nadaje się także do rehabilitacji, np. po kontuzji stawu skokowego, kolana czy biodra. Jaki rower stacjonarny do rehabilitacji sprawdzi się w domowych warunkach? Podpowiadamy, na co zwrócić uwagę, by ćwiczyć bezpiecznie.
jak pozbyć się drugiego podbródka

Jak pozbyć się drugiego podbródka?

Drugi podbródek to zmora wielu z nas – starszych, młodszych, bardziej i mniej „okrągłych”. Czasami występuje nawet u osób naprawdę szczupłych! To jeden z mankamentów, który mocno szpeci i bardzo irytuje. Czy są jakieś sposoby, aby się go pozbyć? Oczywiście!