Data modyfikacji:

Kettlebell. Jakie ćwiczenia? Pomysły na trening

Wydaje ci się, że trening z kettlebellem wspomaga jedynie budowę siły mięśni ramion? Porzuć to przekonanie i sama zacznij trenować z odważnikiem w kształcie kuli z uchwytem, aby harmonijnie wymodelować całą sylwetkę. Prezentujemy 5 ćwiczeń z kettlebellem.
trening kettlebell

Jaka waga kettlebell?

Zanim sięgniesz po odważnik kettlebell, koniecznie dobrze rozgrzej mięśnie – w szczególności barki i nadgarstki. Ważne jest również, abyś dobrała obciążenie zgodnie ze swoimi możliwościami. Zacznij od małego odważnika – 2-3 kg, i w miarę jak będziesz coraz sprawniej wykonywać ćwiczenia, a ciężar nie będzie stanowił problemu, zwiększaj wagę przyrządu.

Przysiady z kettlebellem

Pierwsze z naszych 5 ćwiczeń z kettlebellem to proste przysiady. Stań w lekkim rozkroku (stopy na szerokości bioder). Odważnik chwyć po bokach oburącz i ustaw przed sobą, tak aby ręce były zgięte w łokciach (powinny być zwrócone w dół). Wykonaj przysiad do momentu, aż łokcie dotkną wewnętrznej strony ud. Pamiętaj o prostych plecach. Wytrzymaj 3 sekundy i wróć do pozycji wyjściowej. Powtórz 10 razy w 3 seriach.

Przysiady z wyciskaniem odważnika

Przysiady z kettlebellem możesz utrudnić poprzez wyciskanie odważnika. Wychodząc w górę równocześnie unieś prawą rękę (od zgięcia do pełnego wyprostu w łokciu), tak aby znalazła się nad głową. Zatrzymaj ruch na sekundę i wróć do przysiadu. Powtórz 10 razy i zmień stronę. Wykonaj 2 serie.

Obroty z kettlebell

Trzymając kettlebella w lewej ręce zrób ruch w bok, a potem do tyłu, tak abyś za plecami przełożyła go do prawej ręki. Nie zatrzymując się przenieś rękę w przód i chwyć odważnik lewą ręką. Zrób po 10 obrotów zgodnie z ruchem wskazówek zegara, a potem zmień kierunek ćwiczeń. Wykonaj po serie na każdą stronę.

Podrzuty z odważnikiem kettlebell

Z kettlebellem możesz wykonywać podrzuty jednorącz. Stań w rozkroku (stopy na szerokości ramion), odważnik trzymaj w zgiętej lewej ręce na wysokości bioder. Uginając rękę w łokciu unieś przyrząd na wysokość barków, a potem dynamicznie wypchnij nad głowę (z lekko ugiętych nóg i przy lekko odchylonych plecach) i wróć. Powtórz 8-10 razy zmień rękę. Zrób 2-3 serie.

Ćwiczenia leżąc na plecach z kettlebell

Połóż się na plecach, nogi wyprostowane, odważnik trzymaj przed sobą oburącz. Unosząc tułów w górę, jednocześnie wyprostuj ramiona z ketllebellem  i przyciągnij prawą nogę zgiętą w kolanie jak najbliżej klatki piersiowej. Wróć i zmień nogę. Zrób 10 skłonów na każdą nogę w 2 seriach.

Tekst: Redakcja dbam-o-siebie.pl

tbc co to

TBC. Co to? Na czym polega trening TBC?

Trening TBC to jedne z najpopularniejszych zajęć na niemal każdej siłowni. Ćwiczenia te cieszą się szczególną popularnością zwłaszcza wśród kobiet. Enigmatyczny skrót „TBC” nie sugeruje jednak od razu, jak taki trening wygląda i czego możemy się po nim spodziewać. Czym zatem jest TBC? Czy ćwiczenia TBC w domu to dobry pomysł? Jakie efekty daje taki trening? Podpowiadamy!
co jeść żeby przytyć

Co jeść żeby przytyć? Jaka dieta?

Nadwaga i otyłość stają się coraz bardziej powszechnymi problemami. Często mówi się nawet o ich epidemii. Niektóre osoby mają jednak odwrotny problem. Chociaż bardzo szczupła sylwetka jest promowana i uznawana za zdrową, niedowaga również stanowi stan szkodliwy dla organizmu. Przybranie na wadze, podobnie jak schudnięcie, wymaga wysiłku i zmiany codziennych nawyków. Należy wiedzieć, co jeść, żeby przytyć, aby ten proces był bezpieczny, a efekty długotrwałe.
trening kondycyjny

Jak wykonywać trening kondycyjny?

Trening kondycyjny, zwany także cardio, ma ogromny wpływ na nasze zdrowie i samopoczucie. Regularne wykonywanie ćwiczeń pozwala na zwiększenie kondycji, a także zredukowanie masy ciała. Trening cardio możemy wykonać zarówno na siłowni, jak i w domu. Nie wymaga on posiadania specjalistycznego sprzętu, choć z czasem warto wyposażyć się w dodatkowe gadżety. Jak wykonywać trening kondycyjny? Dowiedz się wszystkiego o treningu cardio!
3 miesiące ćwiczeń efekty

Efekty ćwiczeń po 3 miesiącach

„Kiedy zobaczę efekty ćwiczeń?” - to jedno z najczęściej powtarzanych pytań, szczególnie przez początkujących sportowców. Ma to swoje uzasadnienie, bowiem nic tak nie motywuje do dalszych treningów, jak zauważalna poprawa sylwetki i zgubienie zbędnych kilogramów. Jakie efekty mogą przynieść 3 miesiące ćwiczeń? Sprawdźmy.
licznik kroków

Jaki licznik kroków kupić? Czym jest krokomierz?

Decydując się na aktywny tryb życia, warto zaopatrzyć się w drobny sprzęt, który pozwoli kontrolować na bieżąco swoje osiągnięcia i monitorować progres. Jednym z przydatnych akcesoriów sportowych jest krokomierz, informujący o ilości ruchu, a co za tym idzie - o spalanych kaloriach. Jaki krokomierz będzie najlepszy?
bidon z filtrem

Jaki bidon z filtrem warto kupić?

Odpowiednie nawodnienie organizmu pełni kluczową rolę w jego prawidłowym funkcjonowaniu. Osoby preferujące aktywny tryb życia, powinny przyjmować około 2-3 litry wody dziennie, w tym wypadku praktycznym i ekologicznym rozwiązaniem jest korzystanie z bidonu z filtrem. Jakie są zalety korzystania z butelek z filtrem?