Data publikacji:

Jak spalić tłuszcz z brzucha? Odpowiednia dieta i ćwiczenia

Jak spalić tłuszcz z brzucha - to pytanie zadaje sobie mnóstwo osób. Niestety, w większości przypadków to właśnie brzuch przysparza najwięcej trudności podczas odchudzania. Jeśli więc chcesz raz na zawsze pozbyć się zbędnych kilogramów, powinieneś skupić się na połączeniu ćwiczeń i odpowiedniej diety. Odchudzanie brzucha może okazać się nieco bardziej czasochłonne, więc podpowiemy ci, jak spalić tłuszcz z brzucha dietą i ćwiczeniami.
jak spalić tłuszcz z brzucha

Jak spalić tłuszcz z brzucha – dieta

Dieta to podstawa sukcesu. Jeśli więc zastanawiasz się, jak spalić tłuszcz z brzucha i boczków, musisz trzymać się następujących zasad:
  1. Oblicz swoje całkowite zapotrzebowanie kaloryczne. W tym celu możesz skorzystać z internetowych kalkulatorów. Po obliczeniu całkowitego zapotrzebowania, odejmij od niego około 300-500 kcal. Wynik wskaże, ile powinieneś zjadać każdego dnia, by spalić tłuszcz z brzucha i nie tylko.
  2. Pij dużo wody. Jeśli zastanawiasz się, jak spalić tłuszcz z brzucha i wytrwać na diecie, odpowiedź jest prosta - pij niegazowaną wodę mineralną w dużych ilościach. Woda nie tylko nawadnia i dostarcza niektórych składników mineralnych, jak wapń czy magnez, ale także zwiększa sytość, dlatego wytrwanie na diecie może okazać się łatwiejsze.
  3. Zrezygnuj ze słodkości i słonych przekąsek. Mowa tu o słodyczach, ale też o gazowanych napojach, cukrze do kawy czy herbaty, a nawet dosładzanych sokach. Jedzenie słonych przekąsek również nie jest odpowiedzią na pytanie “Jak spalić tłuszcz z brzucha”. Zapomnij o chipsach, paluszkach, krakersach czy orzeszkach w dużych ilościach.
  4. Jedz małe porcje co 3-4 godziny. Aby spalić tłuszcz z brzucha, trzeba jeść. Warto sięgać po mniejsze porcje i spożywać je co 3-4 godziny. Zaleca się jedzenie czterech lub pięciu posiłków w ciągu dnia - dokładna liczba jest kwestią indywidualną. Nie dopuszczaj do występowania tzw. “wilczego głodu”, który spowoduje, że zaczniesz bezrefleksyjnie spożywać duże ilości jedzenia.
  5. Zamień białe na brązowe. Jak spalić tłuszcz z brzucha? Dostarczając sobie węglowodanów złożonych, bogatych w błonnik, które na długo zaspokoją twój głód. Zamiast białego makaronu, sięgaj po ten pełnoziarnisty. Zamień białe pieczywo na razowe, a biały ryż - na brązowy. Te niewielkie zmiany mogą sprawić rewolucję w twojej kuchni.

Jak spalić tłuszcz z brzucha - ćwiczenia

Aktywność fizyczna to nieodłączny element odchudzania. Jeśli chcesz spalić tłuszcz z brzucha, ćwicz! Pamiętaj, że nie da się zredukować tkanki tłuszczowej tylko w jednym miejscu na ciele - chudniemy całościowo. Aby spalić tłuszcz z brzucha, wprowadź do swojego życia treningi cardio, czyli takie, które znacznie podwyższają tętno. Będzie to np. bieganie, szybka jazda na rowerze, ćwiczenia na orbitreku, szybki marsz, wszelkie podskoki, pajacyki. Taką aktywność powtarzaj 3-4 razy w tygodniu po 20 minut.

Aby spalić tłuszcz z brzucha ćwiczeniami, niezbędne jest także wykonywanie treningów siłowych. Będą to ćwiczenia typu brzuszki, przysiady, pompki, czyli wszystkie te, które wymagają siły mięśni, ale niekoniecznie znacznie podnoszą tętno. Możesz wykonywać je w zaciszu własnego domu w seriach, np. 3 serie po 15 brzuszków czy przysiadów. Z czasem zwiększaj liczbę wykonywanych ćwiczeń.

Do monitorowania postępów treningów warto używać popularnych obecnie opasek sportowych. Dobra opaska policzy, ile kalorii spaliłeś czy jak długo trwał twój trening. Warto śledzić swoje poczynania w aplikacjach sportowych. Nic tak nie motywuje jak własny sukces!

Spalenie tłuszczu z brzucha dietą i ćwiczeniami nie jest proste i wymaga dyscypliny, ale uzyskane efekty z pewnością wynagrodzą ci włożony trud. Już dziś pomyśl o idealnej sylwetce i zacznij spalać tłuszcz z brzucha. Powodzenia!
Autorka: Olga Sadowska