Data publikacji:

Rolowanie mięśni – niezbędne akcesoria

Regularnie ćwiczysz i często doskwiera ci ból mięśni? Chcesz przyspieszyć regenerację po treningu? A może potrzebujesz rozgrzać się i przygotować ciało do intensywnego wysiłku? Zacznij już dzisiaj swoją przygodę z rolowaniem mięśni. Niezbędne będą podstawowe akcesoria – wałek i piłeczka do masażu. Podpowiadamy, w co zainwestować, aby cieszyć się wspaniałymi efektami zdrowotnymi. 

Rolowanie mięśni – po co?

Rolowanie mięśni powinno stać się rutyną każdego, kto regularnie i intensywnie ćwiczy. Intensywny trening w domu, czy na siłowni powinien zawierać rolowanie. Taki masaż, wykonywany kilka razy w tygodniu, potrafi zastąpić wizytę u fizjoterapeuty. Rolowanie zwiększa elastyczność mięśni, przyśpiesza regenerację po ciężkim treningu, pomaga walczyć z zakwasami.

Masaż wykonywany przed wysiłkiem, rozgrzewa i przygotowuje ciało do intensywnych ćwiczeń. Początkowo, podczas rolowania, możesz czuć dyskomfort, ale to właśnie na najbardziej bolących miejscach musisz się skupić, by już po kilku minutach poczuć ukojenie i rozluźnienie.

Do rolowania wykorzystuje się specjalne wałki o różnych średnicach i powierzchniach lub piłki – pojedyncze, podwójne czy z wypustkami. Masaż wykonujemy ruchem podobnym do rozwałkowywania ciasta trzymając przyrząd w rękach lub opierając na nim wybraną partię ciała.

Rolowanie sprawia, że nasze mięśnie są lepiej ukrwione i dotlenione, a przez to efektywniejsze. Regularny masaż wpływa także na jakość skóry – ujędrnia ją i pozwala pozbyć się cellulitu.Jaki roller będzie najlepszy dla ciebie?

Wałki do masażu

Najpopularniejsze są wałki do masażu. Możesz spotkać je na wyposażeniu każdego klubu fitness. Różnią się od siebie powierzchnią (może być gładka lub z wypustkami) oraz średnicą. Koniecznie zainwestuj i kup jeden wybrany do domu. 

Wałek piankowy gładki 

Taki wałek to podstawowy przyrząd do rolowania mięśni i nadaje się dla każdego. Wykorzystają go zarówno osoby zaczynające swoją przygodę z rolowaniem, jak i profesjonaliści.

Średnia twardość i gładka powierzchnia sprawiają, że można masować nim każdą partię ciała. Aby pogłębić intensywność rolowania wystarczy mocniej go docisnąć. Antypoślizgowa powierzchnia wałka chroni przed urazami.

Wałek z wypustkami

Wałek dla osób, które wiedzą już na czym polega rolowanie. Dodatkowe wypustki sprawiają, że wykonywany masaż jest intensywniejszy. Wałek nadaje się do rolowania całego ciała.

Dzięki niemu szybko uporamy się z bólami mięśni i pleców. Wykorzystywany jest także w rehabilitacji, ponieważ pomaga w regeneracji po kontuzjach. Kobiety pokochają rolowanie ciała takim wałkiem, gdyż już po kilku tygodniach zauważą znaczną poprawę jędrności skóry.

Wałek wibrujący Hyperice Vyper 2.0

Jest to wyjątkowy produkt najnowszej generacji dla najbardziej wymagających użytkowników. Posiada dwie strefy rolowania (powierzchnię gładką i wyżłobioną) oraz trzy poziomy wibracji. Na jednym ładowaniu baterii wytrzymuje aż dwie godziny pracy.

Intensywność wibracji oraz strefę rolowania wybieramy w zależności od typu masażu, który chcemy wykonać. Najlżejsza służy do rozgrzewki, pozostałe do regeneracji i uśmierzania bólu. Regularne stosowanie wałka znacznie zwiększa zakresy ruchowe, poprawia mobilność i elastyczność mięśni.

Piłeczki do masażu

Piłeczki to bardzo niepozorne, ale skuteczne i efektywne akcesoria do masażu. Cały czas jednak niedoceniane, nawet wśród osób, które rolują mięśnie. A to właśnie one, dzięki niewielkiej powierzchni trafiają precyzyjnie w bolące miejsce i po chwili ucisku, rozluźniają je, przynosząc ulgę.

Piłeczka do masażu

Piłeczka to podstawowy, okrągły, poręczny roller, który możesz mieć zawsze przy sobie. Jest bardzo twarda, dzięki czemu upora się z nawet największym bólem, pod warunkiem, że jej na to pozwolisz i wytrzymasz nieprzyjemną chwilę ucisku. Służy do rolowania małych powierzchni, takich jak stopy, przedramiona, bicepsy czy mięśnie pośladkowe. Dostępna jest w różnych rozmiarach.  

Podwójna piłka „Duo Ball”

To twarda, lekka i bardzo wytrzymała podwójna piłeczka do masażu pleców. Posiada specjalne zagłębienie między dwiema kulami, dzięki czemu bez dodatkowego nacisku na kręgi, precyzyjnie rozprawimy się z bólem i napięciem mięśni oraz powięzi wzdłuż całego kręgosłupa. Kładziemy się na niej i dociskamy miejsce, które chcemy rozluźnić. Możemy też delikatnie przesuwać się po niej, rolując plecy na całej długości. 

Piłka z wypustkami

Piłeczka, dzięki swoim wypustkom, dociera do głębszych struktur ciała. Precyzyjnie i szybko rozprawia się z bólem i napięciem mięśni, zwłaszcza w trudnodostępnych miejscach. Rozluźnia i przyśpiesza potreningową regenerację.

Gumowe wypustki sprawiają, że piłeczka nie ślizga się po ciele i łatwo jest ustawić ją w odpowiednim miejscu. Podkładamy ją pod bolący mięsień i wytrzymujemy kilka chwil, po czym wykonujemy ruchy rolowania na większej powierzchni.

Rolowanie mięśni jest niezwykle proste i skuteczne. Przynosi natychmiastowe efekty, a w dłuższej perspektywie czasu, zwiększa nasze możliwości ruchowe i mobilność mięśni. Wybierz swój roller i masuj się regularnie, kilka razy w tygodniu. Twoje ciało odwdzięczy ci się dobrą kondycją. Nie zapominaj o zdrowej, zbilansowanej diecie i piciu odpowiedniej ilości wody.