Data publikacji:

Pas neoprenowy na brzuch. Czy działa? Jakie efekty? Czy warto?

Pas neoprenowy podzielił środowisko trenujących na dwa przeciwstawne obozy. Ma zarówno swoich zagorzałych zwolenników, jak i przeciwników. Jak zatem jest z nim naprawdę? Czy warto się w niego wyposażyć, czy to jedynie pieniądze wyrzucone w błoto? Specjalnie dla was sprawdziliśmy, jakie są efekty stosowania pasa neoprenowego na brzuch.

Wiele osób zaczynających swoją walkę ze zbędnymi centymetrami, zwłaszcza tych na brzuchu, zdaje się pokładać spore nadzieje w obciskającym kawałku materiału, czyli pasie neoprenowym.

Skóra bardziej się poci, brzuch jest rozgrzany – wszystko wskazuje na jego faktyczny wpływ na gubienie tłuszczu. Nie mamy niestety dla tej części dobrych wiadomości. Pas neoprenowy nie powoduje właściwego spalania tkanki tłuszczowej.

Jakie efekty daje pas neoprenowy?

Zwolennicy tego gadżetu wyciągają argumenty dotyczące zgubionych w talii czy na biodrach centymetrów. To niestety najczęściej nie zgubiony tłuszcz, a woda, którą wypociliśmy.

Materiał, który blokuje wydzielanie ciepła na zewnątrz powoduje, że bardziej się pocimy i ciało traci więcej wody. Tłuszcz niestety pozostaje nietknięty, a ubytek wody zostaje szybko nadrobiony. Aby nasze ciało zaczęło korzystać z rezerw tłuszczowych, musimy trenować minimum 20-25 minut.

Pamiętajmy, że dopiero po tym czasie zaczynamy spalać boczki!

Niezależnie od tego czy będziemy ćwiczyć w pasie neoprenowym, bez koszulki czy w zimowym swetrze zgubimy taką samą liczbę kalorii. Kolejne warstwy przyczyniają się jedynie do wydzielanie większej ilości potu, czyli wody i mikroskładników. Nie istnieje coś takiego, jak miejscowe spalanie kalorii.

Zalety pasa neoprenowego

Korzystanie z pasa neoprenowego nie jest aż takie bezcelowe. W niektórych wypadkach podnoszenie temperatury organizmu w trakcie treningu pomaga przy usprawnieniu termoregulacji. Wypocenie organizmu to dobry sposób na jego oczyszczenie z toksyn.

Należy jednak mieć świadomość, że efekty są raczej krótkotrwałe. Jeśli zatem mówimy o spalaniu tkanki tłuszczowej w kontekście pasa neoprenowego, to zawsze dodawajmy słowo "może".

Pamiętajmy, że podstawową i przynoszącą najlepsze rezultaty przy odchudzaniu zasadą jest zdrowe, zbilansowane odżywianie i regularna aktywność fizyczna.

Tekst: Redakcja Dbam-o-siebie.pl