Data modyfikacji:

10 powodów, dla których warto pokochać rower [+KONKURS]

Autor: Joanna Stanuch

Czy wiesz, że nawet spokojna jazda rowerem po parku pozwoli ci pozbyć się zbędnych kalorii i poprawić samopoczucie? Rower zapewni ci całe mnóstwo korzyści zarówno dla ciała, jak i ducha. Dziś przedstawię kilka z nich, które powinny przekonać się do wskoczenia na siodełko!

Jazda na rowerze, a wpływ na zdrowie

To, że jazda rowerem pozytywnie wpływa na zdrowie nie powinno nikogo dziwić. Dziś moda na profesjonalne kolarstwo jest bardzo zauważalna, jednak okazuje się, że nawet niezbyt forsowna przejażdżka do pracy zapewni ci naprawde wiele.

  • Nawet spokojna jazda na rowerze znacznie zmniejsza ryzyko miażdżycy. Podobno wystarczą cztery, półgodzinne wypady na rower w tygodniu, by obniżyć poziom złego cholesterolu z zachowaniem tego “dobrego”.
  • Twój organizm stanie się o wiele bardziej dotleniony. Jednostajny wysiłek sprawia, że pojemność płuc zwiększa się, a krew dotlenia mózg oraz serce. Dzięki jeździe na rowerze, zadbasz o pracę najważniejszych narządów wewnętrznych.
  • To doskonały sposób na wzmocnienie całego organizmu. Wzrasta wytrzymałość twoich mięśni, w szczególności łydek i ud.
  • Dbałość o środowisko i twoją kieszeń

    Codzienna przejażdżka rowerem do pracy wybierana zamiast samochodu to korzyść nie tylko dla ciebie, ale i środowiska. Warto wspomnieć też, że to wyjście bardzo ekonomiczne!

  • Wybierając rower, nie emitujesz spalin i nie powodujesz hałasu.
  • Jest mobilny, dzięki czemu nie uczestniczysz w korkach a parkując nie zajmujesz wiele miejsca.
  • Dobry rower miejski kupisz już za około 600 złotych. To jednorazowy wydatek, z którym nie wiąże się uzupełnianie paliwa czy obowiązkowym ubezpieczeniem. Powinnaś się skupić jedynie na corocznym przeglądzie, który nie kosztuje wiele.
  • Rower - efekty widoczne gołym okiem

    Jazda rowerem oznacza także smukłą sylwetkę i szybsze gubienie zbędnych kilogramów.

  • Już 40 minut spokojnej jazdy pozwoli ci na spalenie 500 kalorii.
  • Jeżdżąc na rowerze, dbasz o silne i wyrzeźbione mięśnie nóg. Pracują zwłaszcza dwugłowy i czworogłowy. Rower angażuje także mięśnie brzucha, z kolei pedałując pod górkę ćwiczysz ręce i klatkę piersiową.
  • Zastrzyk dobrego samopoczucia

  • Endorfiny uwalniane podczas jazdy na rowerze poprawiają samopoczucie i pozwolą ci na odprężenie. Nie bez znaczenia pozostaje dotlenienie organizmu, które wpływa na koncentrację.
  • Rower to idealny sposób na odreagowanie stresów. Mało tego - jeżdżąc na nim, stopniowo zwiększysz swoją odporność na nerwowe sytuacje. Dodatkowo, jeżdżąc rowerem, nie jesteś narażony na nerwy tak bardzo, jak kierowcy samochodów stojący w korkach.
  • Czy każdy może jeździć na rowerze?

    Przeciwwskazań do jazdy na rowerze jest niewiele, jednak zanim zaczniesz intensywne treningi, warto dokładnie je przeanalizować.

  • Z roweru muszą zrezygnować ci, którzy cierpią na poważne choroby krążeniowe.
  • Ta aktywność nie jest odpowiednia również dla tych, którym doskwierają zaawansowane choroby zwyrodnieniowe stawów i kręgosłupa.
  • W obliczu niewielu przeciwwskazań warto podkreślić, że rower polecany jest osobom nawet po ciężkich zabiegach chirurgicznych (np. po przeszczepach). To częsta forma rehabilitacji po urazach kończyn dolnych. Jak widać, jazda na rowerze to samo zdrowie - niezależnie, czy masz 7, czy 70 lat.

    Poradnik dobrego rowerzysty

    Chcąc cieszyć się ze wszystkich atutów jazdy na rowerze, musisz pamiętać o kilku ważnych zasadach.

  • Zadbaj o swoje bezpieczeństwo. Nie zapominaj o kasku i ochraniaczach, które mogą zapobiec kontuzjom, a w skrajnych przypadkach - nawet utracie życia.

  • Podczas wieczornych wypadów, noś odblaski. Nawet na dobrze oświetlonych drogach warto wyraźnie zaznaczyć swoją obecność. Odblaski to absolutna konieczność w parkach czy lasach!

  • Pamiętaj o corocznym przeglądzie roweru. Nie tylko po to, by prezentował się nienagannie, ale i dla własnego bezpieczeństwa.
  • Pamiętaj o odpowiednim zachowaniu na drodze. Stosuj odpowiednie sygnały, przestrzegaj zasad ruchu drogowego.
  • Zadbaj, by twój rower posiadał właściwe wyposażenie, w tym sygnały świetlne, dźwiękowy, podręczną apteczkę i sakwę na wodę.
  • Lubisz fotografować podczas przejażdżek?

    Jeśli na rowerowe wyprawy zabierasz ze sobą aparat, weź w udział konkursie - wystarczy, że zrobisz zdjęcie podczas jednego z rowerowych wypadów i pochwalisz się nim na Facebooku lub Instagramie z hashtagiem #nakrecamnieceneo. Czekają na ciebie atrakcyjne nagrody, przydatne nie tylko rowerzystom!

    Lubisz jeździć na rowerze? Być może najwyższa pora zacząć? ;)

    Grejpfrut, a leki. Czy sok z grejpfruta może zabić?

    Grejpfrut, a leki. Lista leków, które mogą zaszkodzić w połączeniu z owocem

    2020-11-23
    Sięgasz po ukochane cytrusy i myślisz – samo zdrowie. Tymczasem okazuje się, że łącząc niektóre owoce z lekami możemy sobie poważnie zaszkodzić. Świadomość na t...
    biustonosze sportowe dla dużego biustu

    Biustonosze sportowe do dużego biustu

    2020-05-24
    Jak dobrać stanik sportowy do dużego biustu? Ranking najlepszych biustonoszy sportowych w dużych rozmiarów.
    jak się ubrać do groty solnej?

    Jak się ubrać do groty solnej? Co to jest i jak działa?

    2020-05-07
    Grota solna to pomieszczenie stworzone z solnych bloków. Wewnątrz panuje mikroklimat bliski temu, który możesz spotkać nad morzem. Jakie działanie mają wizyty w grocie solnej i jak się do nich przygotować w prawidłowy sposób? Sprawdź też, jak się ubrać do groty solnej.
    rowery do ćwiczeń

    Najlepsze rowery do ćwiczeń w domu. Który rower treningowy wybrać?

    2020-04-13
    Rower stacjonarny ma jednak dużo więcej korzyści. Jak wybrać najlepszy rower do ćwiczeń w domu? Przed wami kilka wskazówek.
    Taśmy do ćwiczeń

    Taśmy do ćwiczeń. Trening w domu z gumowymi taśmami

    2020-03-16
    Taśma do ćwiczeń to prosty i tani gadżet, dzięki któremu wykonasz pełnowartościowy trening w domowym zaciszu. Są cenione przede wszystkim jako wsparcie w treningu pleców, jednak to nie jedyny sposób na ich wykorzystanie. Dowiedz się, co jeszcze możesz zyskać dzięki ćwiczeniom z taśmą!
    Kettlebell. Jakie ćwiczenia? Pomysły na trening

    Kettlebell. Jakie ćwiczenia? Pomysły na trening

    2020-03-11
    Wydaje Ci się, że trening z kettlebellem wspomaga jedynie budowę siły mięśni ramion? Porzuć to przekonanie i sama zacznij trenować z odważnikiem w kształcie kuli z uchwytem, aby harmonijnie wymodelować całą sylwetkę. Prezentujemy 5 ćwiczeń z kettlebellem.