Data modyfikacji:

Trening siłowy a bieganie

Autor: Sylwia Stwora

Wydaje się, że skoro biegamy to zapewniamy naszemu ciału wystarczającą dawkę aktywności fizycznej i nie trzeba nam dodatkowego ruchu. Od czasu do czasu możemy wsiąść na rower, popływać czy pójść na zajęcia fitness. Siłowni często unikamy, bo nie chcemy się zanadto przemęczyć, a tym bardziej nadmiernie rozbudować mięśni. Warto zmienić podejście do kwestii trening siłowy a bieganie. Odpowiadamy, dlaczego.

Bieganie zwykle staje się dla nas priorytetową formą wysiłku fizycznego, gdy zależy nam na pozbyciu się nadprogramowych kilogramów, wysmukleniu ciała, zadbaniu o dobre zdrowie i poprawie funkcjonowania układu sercowo-krążeniowego. Od dawna bieganie jest uznawane jako naturalny sposób na wydłużenie życia. Z kolei trening siłowy kojarzy się głównie z ciężką pracą, budowaniem masy mięśniowej i przerośniętą sylwetką, czego biegacze unikają jak ognia.

A nie powinni, bo zależy im na wytrzymałości pozwalającej pokonywać maratońskie czy sprinterskie dystanse, a tej nie będą mieli bez odpowiednio silnych mięśni. Dzięki treningowi siłowemu pracują nad nimi wielowymiarowo. Wbrew pozorom, budowanie siły i wytrzymałości nie wymaga jedynie przerzucania dużych ciężarów. Możesz pójść na crossfit, kalistenikę (trening z obciążeniem w postaci własnej masy ciała), body pump (zajęcia ze sztangami), ćwiczenia z kettlebellem itp.

Ważne jest rozsądne łączenie treningu siłowego z bieganiem. Przy lekkim treningu biegowym rankiem nie ma przeciwwskazań, abyś wieczorem poszła na siłownię, jednak gdy planujesz interwały – ćwiczenia siłowe odłóż na następny dzień. Z kolei jeśli jednego dnia będziesz mocno pracować nad siłą, to powinnaś dać organizmowi około doby na regenerację.

Tylko umiejętnie wplatanie treningu siłowego w zajęcia biegowe pomoże osiągnąć zamierzone rezultaty, czyli przede wszystkim mocniejsze i odporniejsze na urazy mięśnie. Pozwali też wypracować lepszą wytrzymałość i większą dynamikę kroku biegowego, który staje się sprężysty oraz lżejszy. Także lądowanie będzie bardziej miękkie. To wszystko pozwala w mniejszym stopniu obciążać mięśnie, stawy i ścięgna, a przez to zredukuje możliwość nabawienia się kontuzji. Poza tym umiejętne połączenie obu form zaowocuje poprawą szybkości, a co za tym idzie - wyników biegowych.

*Aby dowiedzieć się więcej o produkcie, kliknij w jego zdjęcie

biustonosze sportowe dla dużego biustu

Biustonosze sportowe do dużego biustu

2020-05-24
Jak dobrać stanik sportowy do dużego biustu? Ranking najlepszych biustonoszy sportowych w dużych rozmiarów.
jak się ubrać do groty solnej?

Jak się ubrać do groty solnej? Co to jest i jak działa?

2020-05-07
Grota solna to pomieszczenie stworzone z solnych bloków. Wewnątrz panuje mikroklimat bliski temu, który możesz spotkać nad morzem. Jakie działanie mają wizyty w grocie solnej i jak się do nich przygotować w prawidłowy sposób? Sprawdź też, jak się ubrać do groty solnej.
Grejpfrut, a leki. Czy sok z grejpfruta może zabić?

Grejpfrut, a leki. Lista leków, które mogą zaszkodzić w połączeniu z owocem

2020-05-06
Sięgasz po ukochane cytrusy i myślisz – samo zdrowie. Tymczasem okazuje się, że łącząc niektóre owoce z lekami możemy sobie poważnie zaszkodzić. Świadomość na t...
rowery do ćwiczeń

Najlepsze rowery do ćwiczeń w domu. Który rower treningowy wybrać?

2020-04-13
Rower stacjonarny ma jednak dużo więcej korzyści. Jak wybrać najlepszy rower do ćwiczeń w domu? Przed wami kilka wskazówek.
Taśmy do ćwiczeń

Taśmy do ćwiczeń. Trening w domu z gumowymi taśmami

2020-03-16
Taśma do ćwiczeń to prosty i tani gadżet, dzięki któremu wykonasz pełnowartościowy trening w domowym zaciszu. Są cenione przede wszystkim jako wsparcie w treningu pleców, jednak to nie jedyny sposób na ich wykorzystanie. Dowiedz się, co jeszcze możesz zyskać dzięki ćwiczeniom z taśmą!
Kettlebell. Jakie ćwiczenia? Pomysły na trening

Kettlebell. Jakie ćwiczenia? Pomysły na trening

2020-03-11
Wydaje Ci się, że trening z kettlebellem wspomaga jedynie budowę siły mięśni ramion? Porzuć to przekonanie i sama zacznij trenować z odważnikiem w kształcie kuli z uchwytem, aby harmonijnie wymodelować całą sylwetkę. Prezentujemy 5 ćwiczeń z kettlebellem.