Data modyfikacji:

Pudding chia - pyszna przekąska

Autor: Agnieszka Jaśkiewicz

Na Dbam o Siebie staramy się przekazywać Wam pomysły na zdrowe i pyszne przekąski. Przed Wami kolejny przepis - pudding z nasion chia. Jest to idealna, lekka przekąska na podwieczorek czy drugie danie. Spróbujcie koniecznie - my już się od niego uzależniłyśmy ;)

Nasiona chia to produkt o wyjątkowych właściwościach. Niektórzy zaliczają je nawet do tak zwanych superfoods czyli produktów tak zdrowych, że... mogłyby służyć za lekarstwa. Są one przede wszystkim skarbnicą kwasów omega 3, które są niezbędne w czasie ciąży. Ponadto mogą one zapobiec chorobom serca i nadciśnieniu, a także wspomogą trawienie.

Przygotowanie puddingu jest bardzo proste -  2 łyżki nasion chia zalewamy szklanką mleka roślinnego (może być np. kokosowe lub migdałowe. O tym jak zrobić domowe mleko roślinne przeczytasz TUTAJ). Mieszamy i wstawiamy na 15 minut do lodówki, a następnie ponownie mieszamy i ponownie wstawiamy do lodówki. Po 2, 3 godzinach pudding stężeje i będzie nadawał się do jedzenia. Dobrze smakuje on z sezonowymi owocami, w tym przepisie sprawdzą się np. maliny, truskawki, borówki, jagody i czereśnie.

Pudding sam w sobie nie jest słodki, można więc osłodzić go np. syropem klonowym lub z agawy. Jego konsystencję można porównać do lekko kremowej galaretki. Możesz przygotować go dzień przed i zjeść na przykład na drugie śniadanie. Świetnie nada się również na piknik - wystarczy zrobić pudding w zamykanym, ozdobnym słoiczku. Deser jest bardzo lekki, więc dobrze sprawdzi się latem.

Więcej wegańskich przepisów znajdziecie w książce Marty Dymek "Jadłonomia", którą przy okazji serdecznie polecamy!

Proste i pyszne ciasta na Boże Narodzenie [PRZEPISY]

Proste i pyszne ciasta na Boże Narodzenie. Przepisy ze zdjęciami

2021-12-01
Święta Bożego Narodzenia to czas odpoczynku, uśmiechu, bliskości, ale także moment wielu kulinarnych popisów. Jeśli chcesz zaskoczyć swoich bliskich, po tradycyjnym barszczu i karpiu podaj pyszny deser w postaci dobrego ciasta. Zastanawiasz się, jakie ciasta na Boże Narodzenie upiec tym razem, aby pozytywnie zaskoczyć rodzinę? Mamy dla ciebie kilka podpowiedzi! Przepisy na ciasta będą łatwe i proste w przygotowaniu. Sprawdź nasze pomysły na wigilijne przepisy na bożonarodzeniowe placki.
Prezenty na Dzień Matki: 9 pomysłów

Prezenty na Dzień Matki: 9 pomysłów

2021-05-12
To, jak wiele znaczy dla mnie mama staram się okazywać nie tylko od święta. Nie zmienia to faktu, że 26 maja jest dniem, który zawsze spędzamy wspólnie, a ja ro...
Jak zrobić świąteczne pierogi w wersji fit?

Jak zrobić świąteczne pierogi w wersji fit?

2020-12-01
Jeśli znajdą się osoby, które nie lubią pierogów, to z całą pewnością można policzyć je na palcach jednej ręki. Tym bardziej, jeśli chodzi o pyszne, świąteczne ...
ryż basmati

Czy ryż basmati jest zdrowy? Ile ma kalorii? Właściwości ryżu basmati

2020-05-23
Ryż jest jednym z najpopularniejszych produktów spożywczych na całym świecie. Duży wybór gatunków tego zboża sprawia, że każdy bez problemu znajdzie ten idealnie dopasowany do indywidualnej diety. Jedną ze sławniejszych odmian jest ryż basmati. Jakie są jego właściwości odżywcze i jak wykorzystać go w kuchni?
tapioka

Tapioka – gdzie kupić?

2020-05-21
Tapioka to nic innego jak kasza wyrabiana z egzotycznej rośliny o nazwie maniok. Jakie właściwości ma tapioka oraz gdzie ją kupić? Sprawdź!
Produkty z niskim indeksem glikemicznym

Dieta o niskim indeksie glikemicznym. Jak ułożyć jadłospis na tydzień? Jakie produkty i zasady?

2020-02-21
Indeks glikemiczny (IG) jest parametrem, który pozwala na klasyfikowanie produktów spożywczych pod względem ich wpływu na podniesienie poziomu glukozy we krwi. Kontrola indeksu glikemicznego spożywanych posiłków jest szczególnie ważna dla cukrzyków, jednak coraz częściej zaleca się ją i zdrowym osobom, które chcą cieszyć się smukłą linią i zapobiegać wielu chorobom. Jak powinna wyglądać dieta o niskim indeksie glikemicznym? Sprawdź listę „dozwolonych” oraz „zakazanych” produktów.