Data publikacji:

Na czym polega joga twarzy?

Każdy, kto choć trochę śledzi trendy urodowe, słyszał już o jodze twarzy. „Face yoga” ma być doskonałym, naturalnym sposobem na zachowanie młodego, zdrowego i promiennego wyglądu. Jesteś zaciekawiona? Sprawdź zatem, na czym dokładnie polega joga twarzy i w jaki sposób ćwiczyć.

joga twarzy

Joga twarzy – na czym polega?

Joga twarzy to rodzaj gimnastyki twarzy, dzięki której skóra ma być bardziej jędrna i gładsza. Dodatkowe korzyści z ćwiczeń to wygładzenie zmarszczek, poprawienie owalu twarzy oraz rozjaśnienie skóry. Warto przypomnieć, że twarz ludzka składa się aż z 50 mięśni – można je ćwiczyć jak każde inne, co będzie skutkowało korzystnymi zmianami w wyglądzie.

Joga twarzy – ćwiczenia

Jeśli do tej pory joga twarzy była ci obca, to koniecznie musisz to zmienić. Oto, jak rozpocząć ćwiczenia krok po kroku.

Rozgrzewka

Najpierw musisz zadbać o swoją pozycję. Jeśli leżysz, połóż się wygodnie – na płaskiej powierzchni. Jeśli stoisz, to koniecznie wyprostuj kręgosłup. Następnie zacznij rozgrzewać mięśnie twarzy, okrężnymi ruchami nakładając oliwkę albo krem.

Postaraj się maksymalnie zrelaksować – rozruszaj żuchwę, odpuść napięcie między brwiami. Kolejny etap jogi twarzy to wyrównanie oddechu. Nie myśl o niczym szczególnym, skup się na oddechu – powinien być regularny i głęboki.

Ćwiczenia wzmacniające mięśnie pod oczami

Jeśli twoim problemem jest opadająca i zwiotczała skóra pod oczami, to zacznij od ćwiczenia właśnie tej okolicy. W tym celu bardzo szeroko się uśmiechnij. Miejsce, w którym powstają największe zmarszczki, przytrzymaj palcami. Napinaj mocno mięśnie pod powiekami, tak by czuć opór. Powtórz ćwiczenie około 20 razy, za każdym razem wytrzymując około 5 sekund. Takie ćwiczenia to prosta joga twarzy dla początkujących.

Wygładzenie „lwiej zmarszczki”

„Lwia zmarszczka” to charakterystyczna bruzda między brwiami – powstaje, gdy się skupiamy albo złościmy. Jeśli chcesz się jej pozbyć, ale nie masz ochoty za inwazyjny zabieg z użyciem botoksu, to face yoga będzie dla ciebie idealnym rozwiązaniem. Otwórz oczy jak najszerzej, pamiętając, że nie wolno ci ani zmarszczyć czoła, ani unieść brwi. Wytrzymaj tak kilka sekund.

Kolejny etap to zaciśnięcie oczu – ale nie wolno ci ich mrużyć! Wytrzymaj kilka sekund, a następnie powtórz całą procedurę kilka razy. W ten sposób napinasz mięśnie wokół oczu, dzięki czemu „lwia zmarszczka” nie będzie aż tak widoczna.

Poprawa wyglądu szyi i podbródka

Twarz to także mięśnie szyi i podbródka – okolice, które często stanowią źródło naszych kompleksów. Jeśli i twoja szyja jest daleka od ideału albo pragniesz zabezpieczyć się przed wiotczeniem skóry, joga twarzy idealnie się sprawdzi.

Rozpocznij od przekręcenia głowy na którąś ze stron. Następnie spójrz w górę, otwórz usta i językiem dotknij podniebienia, a potem przełknij ślinę (ćwiczenie może wywołać pewien dyskomfort, jeśli mięśnie nie są wyćwiczone). Potem powtórz to samo z drugą stroną głowy. Ogólnie powinnaś wykonać trening po 5 razy na lewą i 5 razy na prawą stronę.

Poprawy wyglądu policzków

Kolejne ćwiczenie z serii: joga dla początkujących, to to poprawiające wygląd policzków. „Zaczep” palce wskazujące o policzki, a następnie delikatnie pociągnij. Jednocześnie staraj się ze wszystkich stron napinać mięśnie policzków – tak, by próby rozciągania ust spotykały się z twoim oporem. Powtórz ćwiczenie kilkanaście razy. Brawo – właśnie urządziłaś swoim polikom solidny trening!

Czy joga twarzy działa?

Według wielu osób pierwsze efekty ćwiczeń widoczne są już po dwóch tygodniach. Skóra jest wyraźnie napięta – to efekt większej objętości mięśni. Tak naprawdę jednak o skuteczności takich treningów warto przekonać się samodzielnie. Zwłaszcza, że nie są one zbyt męczące, a do tego można ćwiczyć podczas dowolnej czynności.

Autor: R. Wojtaś