Data publikacji:

Dlaczego warto jeść jajka? 7 argumentów

Autor: Joanna Stanuch

W sałatce, z pysznym sosem, a może solo? Niezależnie, jak w tą Wielkanoc będziecie jeść jajka, będzie to doskonały pomysł! Mając z nimi styczność na co dzień często zapominamy o tym, dlaczego tak naprawdę warto po nie sięgać. Dziś przedstawiamy Wam 7 powodów, dla których jajka od czasu do czasu powinny pojawić się na Waszym talerzu.

1. Jajka to samo zdrowie!

Pokutujące od dawna przeświadczenie, że spożywanie jajek szkodzi nie jest prawdą. Jeśli nie jemy ich w nadmiarze, przyniosą naszemu zdrowiu tylko pozytywne korzyści. Są kopalnią cennych dla organizmu składników odżywczych, takich jak witamina D, E i K, kwas foliowy, a także selen, cynk czy fosfor.

2. Zdrowe kwasy tłuszczowe i dobry cholesterol

Jedzenie jajek sprzyja układowi krwionośnemu, dzięki podniesieniu poziomu tzw. dobrego cholesterolu. Jest to rezultatem dużej ilości zdrowych kwasów tłuszczowych – zatem, jedząc jajka regularnie, zmniejszamy ryzyko powstania m.in. wielu groźnych chorób serca.

3. Wspomaganie wzroku

CUISIPRO FOREMKI SILIKONOWE DO JAJEK W KOSZULKACH - PD 49,90 ZŁ

4. Szybki, sycący posiłek

Dania z jajek to doskonały sposób na ekspresowy, a zarazem wartościowy posiłek, po którym długo będziemy czuć się syci. Jest to spowodowane dużą ilością białka, które wymaga od układu pokarmowego dłuższego czasu trawienia. Spożywanie jajek wskazane jest zwłaszcza rano - takie śniadanie zapewni naszemu organizmowi potrzebnych składników odżywczych na długi czas.

5. Są niskokaloryczne

Jedno jajo ma około 81 kcal – to bardzo niewiele! Jeśli nie będziemy łączyć jajek z kalorycznymi dodatkami, np. z majonezem, możemy śmiało zajadać je bez obaw o pogorszenie sylwetki.

6. Jajka usprawniają myślenie

Cholina zawarta w jajkach wyjątkowo korzystnie wpływa na układ nerwowy, w tym mózg, co wspomaga procesy myślowe.

7. Uniwersalne w kuchni

Jajka możemy przyrządzać na tysiące sposobów! Poza standardowymi formami – sadzoną, gotowaną czy w jajecznicy, możemy wykorzystać je w przygotowywaniu sałatek, past, a nawet dodawać do zup.