Data publikacji:

Jak skutecznie schudnąć z brzucha? Najlepsze ćwiczenia na płaski brzuch

Odpowiednio zbilansowana, zdrowa dieta i regularne ćwiczenia to najskuteczniejsza broń w walce z nadprogramowymi kilogramami i zbędnymi centymetrami w obwodach. Zapomnijcie o magicznych tabletkach, głodówkach czy nieskutecznych urządzeniach, które obiecują efekty bez treningu. Podpowiadamy wam, co zrobić, aby skutecznie schudnąć z brzucha i przybliżamy ćwiczenia, dzięki którym za jakiś czas będziecie mogli cieszyć się widocznie zarysowanymi mięśniami.

Dieta na płaski brzuch

Od wielu trenerów można usłyszeć hasło „Brzuch robi się w kuchni” i coś w tym jest. Bez zdrowej i dobrze zbilansowanej diety nie osiągniemy żadnych efektów. Co zatem jeść, aby jak najszybciej zobaczyć rezultaty?

Przede wszystkim musimy wprowadzić regularne posiłki, najlepiej o stałych porach (od 4 do 6 razy dziennie). Dania powinny być różnorodne i składać się wyłącznie ze zdrowych, nieprzetworzonych składników.

Postawcie na pełnoziarniste pieczywo, kasze, ryż, makaron żytni lub razowy, chude białe mięso i warzywa (pod każdą postacią i bez ograniczeń!). Niezbędne jest także wypijanie minimum 2 litrów wody dziennie, aby wspomóc organizm w procesie wydalania toksyn. Zapomnijcie o słodyczach, fast foodach i alkoholu.

Trening na brzuch

Mit o tym, że najlepszym ćwiczeniem na płaski brzuch są „brzuszki” obalano już niejednokrotnie. Aby z dumą prezentować wymarzony „sześciopak”, trzeba przede wszystkim pozbyć się tkanki tłuszczowej, która przykrywa mięśnie. Dlatego też najważniejszy jest trening odchudzający, spalający tłuszcz – aeroby, cardio lub interwały.

Wybierzcie aktywność, która sprawia wam przyjemność. Może to być jazda na rowerze, rolki, bieganie, pływanie czy intensywny nordic walking. Na siłowni możecie skorzystać z orbitreka, wioślarza czy steppera. W domu idealnym rozwiązaniem będzie skakanka.

Zabieganym polecamy trening w formie tabaty (krótkie i bardzo intensywne ćwiczenia interwałowe zmuszające organizm do maksymalnego wysiłku), który można wykonać wszędzie. Ćwiczenia spalające tkankę tłuszczową wykonujcie przynajmniej 3 razy w tygodniu.

Najlepsze ćwiczenia na płaski brzuch

Jeżeli marzycie o widocznie zarysowanym sześciopaku, oprócz diety i treningu spalającego tkankę tłuszczową, konieczne jest wzmocnienie wszystkich mięśni brzucha (prostego, poprzecznego i skośnych).

W tym wypadku pomocne będą wspominane wcześniej brzuszki. Najlepiej wykonywać je w najróżniejszych kombinacjach – klasyczne, z nogami uniesionymi do góry, skośne, z dodatkowym obciążeniem lub na skośnej ławeczce.

W pracy nad wzmacnianiem brzucha, doskonale sprawdzają się także ćwiczenia w pozycji wiszącej z rękami na drążku lub specjalnych poręczach. Z takiej pozycji podciągamy kolana lub wyprostowane nogi do klatki piersiowej. Zaawansowani mogą zataczać nogami okręgi, jak po tarczy zegara.
  • Świetne rezultaty przynoszą również ćwiczenia w podporze typu plank. Może to być klasyczna, stabilna deska, deska z naprzemiennym przyciąganiem czy też deska bokiem.
  • Aby jeszcze mocniej zaangażować do pracy mięśnie głębokie brzucha, wykonujcie ćwiczenia z wykorzystaniem piłki fitness – brzuszki z nogami na podłodze i plecami na piłce, oraz przyciąganie piłki nogami do łokci w podparciu na prostych rękach.
  • Zaawansowanym polecamy wszystkie odmiany deski wykonywane w podwieszeniu z wykorzystaniem taśm trx – to prawdziwa petarda!
Trening wzmacniający mięśnie brzucha wykonujcie 3 razy w tygodniu w sesjach po ok. 15 min. Po każdej sesji nie zapomnijcie o rozciąganiu.
Autorka: Daria Dziechciarz