Data modyfikacji:

Jak się pozbyć cellulitu? Część 3: ćwiczenia

Autor: Joanna Stanuch

Serię porad, jak się pozbyć cellulitu zamykają ćwiczenia – najważniejszy element tego starcia. Bez niego nawet najlepsza dieta i kosmetyki nie dadzą rady! Jeśli więc chcesz pozbyć się uporczywej skórki pomarańczowej, zacznij działać jak najszybciej. Wystarczą proste formy aktywności, a wróg przegra z kretesem.

Ćwiczenia na cellulit. W czym tkwi sekret?

Jak już wiesz z moich poprzednich porad, cellulit powstaje wskutek nierównomiernego rozłożenia produktów przemiany materii. Gromadząca się tkanka tłuszczowa i woda tworzą nieregularne złogi, które wyglądają nieestetycznie i znacząco wpływają na kobiecą samoocenę. Choć to popularna dolegliwość, wcale nie musisz się na nią zgadzać. Twoją sekretną bronią w walce z pomarańczową skórką powinny być ćwiczenia. Zaufaj – to klucz do sukcesu.

Ćwiczenia na cellulit powinny przede wszystkim przyspieszać mikrokrążenie w zajętych problemem okolicach. Lepsza cyrkulacja krwi to lepsze odprowadzanie zbędnych substancji. Choć tak naprawdę niemal każda forma sportu powinna przynieść poprawę, istnieje kilka ćwiczeń, które przynoszą szczególnie dobre efekty.

Ćwiczenie na cellulit na pośladkach: przysiady

  • Stare, dobre przysiady to sposób na bardziej jędrną pupę, ale i pozbycie się cellulitu z tej newralgicznej okolicy. Jeśli na samą myśl o sezonie bikini drżysz, zacznij już dzisiaj. Dobrym sposobem na ekspresowe efekty będzie wyzwanie z przysiadami.
  • Zwróć uwagę na to, by wykonywać je poprawnie. Stań w lekkim rozkroku (nogi rozstaw na szerokość barków), stopy skieruj lekko ku zewnętrznej stronie. Podczas wykonywania przysiadu, twoje kolana nie powinny „wychodzić” za linię stóp. Opuść biodra tak nisko, jak potrafisz, zachowując wyprostowane plecy.
  • Najlepszym sposobem na dobry efekt będzie stopniowe wydłużanie treningu. Zacznij np. od 15 przysiadów, codziennie zwiększając ich liczbę o 5. Po miesiącu powinnaś zauważyć, jak cellulit na pupie się zmniejszył.
  • Ćwiczenie na cellulit na udach: rower

    Jazda na rowerze to aktywność idealna – wpływająca praktycznie na cały organizm. Duże korzyści odniosą twoje uda, wykonujące podczas jazdy największą pracę. Jeśli właśnie tam doskwiera ci cellulit, wsiadaj na rower i poświęć choć 30 minut dziennie na przejażdżkę. Nie musi być katorżnicza – uwierz, że wystarczy zwykła wyprawa do parku. Idealnym rozwiązaniem będzie zastąpienie samochodu rowerem podczas codziennej drogi do pracy.

    Ćwiczenie na cellulit na brzuchu: hula-hoop

    Pamiętasz o wyzwaniu hula-hoop? Podejmij je w dowolnym momencie i obserwuj efekty. Hula-hoop sprawdzi się zwłaszcza, jeśli cellulit doskwiera ci na brzuchu. Regularne kręcenie kołem zarysuje talię, wzmocni mięśnie brzucha, a delikatny masaż wykonywany przez obręcz przyspieszy spalanie nagromadzonej tkanki tłuszczowej.

    To tylko jedna z nielicznych zalet ćwiczeń z hula-hoop. Kręcąc nim codziennie, zapewniasz sobie również jędrniejsze pośladki, lepszą koordynację i nastrój!

    Ćwiczenie na cellulit na ramionach: hantle

  • To rzadka sytuacja, jednak cellulit bywa spotykany również na ramionach. Tzw. motylki to kłopot wielu kobiet, które nie potrafią pozbyć się ich mimo zdrowej diety i pielęgnacji. Żeby usunąć cellulit z ramion, wystarczy zaprzyjaźnić się z hantlami.
  • Jak ćwiczyć, by zauważyć efekty? Wskazane są wszelkie wznoszenia hantli, w których udział biorą mięśnie trójgłowy, dwugłowy, ramienny. To na przykład wyciskanie hantli ku górze z wyprostowaniem ramion, lub odwodzenie rąk na boki (również z wyprostem) na wysokości barków. Bardziej zaawansowani mogą spróbować swoich sił w ćwiczeniach z kettlami.
  • Walkę z cellulitem wspomagaj pielęgnacją

    Dobrze dobrane kosmetyki oraz masaż to cenni sprzymierzeńcy w walce z cellulitem. Słyszałam o wielu praktykach kosmetycznych, które można stosować nawet w trakcie aktywności fizycznej. Jedną z nich jest aplikacja balsamu antycellulitowego na daną okolicę (np. uda), a następnie… owinięcie jej celofanem. W trakcie ćwiczeń skóra w tak przygotowanej okolicy bardziej się poci, a przez otwarte pory składniki aktywne kosmetyku wnikają szybciej. Przyznam, że sama nigdy nie stosowałam tej metody, ale brzmi bardzo osobliwie.

    Sport królem, królową – dieta

    Na podium sposobów walki z cellulitem dieta zajmuje drugie miejsce. Sprawdź, jak się odżywiać, by problem minął szybciej, a w zestawieniu ze sportem i pielęgnacją skórka pomarańczowa szybko stanie się tylko niemiłym wspomnieniem. Jednocześnie pamiętaj, że nawet najlepszy trening nie przyniesie rezultatów, jeśli nie będziesz jadła we właściwy sposób. Ogromne znaczenie ma tu również nawodnienie – nie tylko w trakcie samego sportu. Wypijaj minimum 2 litry wody niegazowanej dziennie, by wspomóc przemianę materii i usuwanie toksyn.

    Sport, dieta i pielęgnacja to trio, które pomoże ci pozbyć się skórki pomarańczowej jeszcze przed rozpoczęciem sezonu plażowego. Najważniejsza jest skrupulatność i determinacja!

    Wypróbowałaś już moje sposoby na zwalczenie cellulitu? Daj znać, jakie efekty zauważyłaś!

    biustonosze sportowe dla dużego biustu

    Biustonosze sportowe do dużego biustu

    2020-05-24
    Jak dobrać stanik sportowy do dużego biustu? Ranking najlepszych biustonoszy sportowych w dużych rozmiarów.
    jak się ubrać do groty solnej?

    Jak się ubrać do groty solnej? Co to jest i jak działa?

    2020-05-07
    Grota solna to pomieszczenie stworzone z solnych bloków. Wewnątrz panuje mikroklimat bliski temu, który możesz spotkać nad morzem. Jakie działanie mają wizyty w grocie solnej i jak się do nich przygotować w prawidłowy sposób? Sprawdź też, jak się ubrać do groty solnej.
    Grejpfrut, a leki. Czy sok z grejpfruta może zabić?

    Grejpfrut, a leki. Lista leków, które mogą zaszkodzić w połączeniu z owocem

    2020-05-06
    Sięgasz po ukochane cytrusy i myślisz – samo zdrowie. Tymczasem okazuje się, że łącząc niektóre owoce z lekami możemy sobie poważnie zaszkodzić. Świadomość na t...
    rowery do ćwiczeń

    Najlepsze rowery do ćwiczeń w domu. Który rower treningowy wybrać?

    2020-04-13
    Rower stacjonarny ma jednak dużo więcej korzyści. Jak wybrać najlepszy rower do ćwiczeń w domu? Przed wami kilka wskazówek.
    Taśmy do ćwiczeń

    Taśmy do ćwiczeń. Trening w domu z gumowymi taśmami

    2020-03-16
    Taśma do ćwiczeń to prosty i tani gadżet, dzięki któremu wykonasz pełnowartościowy trening w domowym zaciszu. Są cenione przede wszystkim jako wsparcie w treningu pleców, jednak to nie jedyny sposób na ich wykorzystanie. Dowiedz się, co jeszcze możesz zyskać dzięki ćwiczeniom z taśmą!
    Kettlebell. Jakie ćwiczenia? Pomysły na trening

    Kettlebell. Jakie ćwiczenia? Pomysły na trening

    2020-03-11
    Wydaje Ci się, że trening z kettlebellem wspomaga jedynie budowę siły mięśni ramion? Porzuć to przekonanie i sama zacznij trenować z odważnikiem w kształcie kuli z uchwytem, aby harmonijnie wymodelować całą sylwetkę. Prezentujemy 5 ćwiczeń z kettlebellem.