Data modyfikacji:

Alfabet zdrowia: migdały

Autor: Paulina

Lekarze zalecają, aby co drugi dzień spożywać garść migdałów. Nie bez powodu – owoce migdałowca mogą pochwalić się naprawdę wartościowym zestawem substancji odżywczych i witamin. Poznajcie bliżej te smaczne orzeszki rodem z Bliskiego Wschodu.

Wiecie, że skład migdałów jest najbardziej unikalny spośród wszystkich orzechów? To dlatego są nazywane ich królem. Zobaczcie, dlaczego warto je regularnie podjadać.

Na zdrowie

Migdały pozytywnie wpływają na profil lipoprotein, które usprawniają pracę układu sercowo-naczyniowego. Obniżają również poziom tzw. złego cholesterolu. Z kolei błonnik i nienasycone kwasy tłuszczowe trzymają w ryzach poziom cukru we krwi, dlatego regularnie jadając migdały, możemy zapobiec cukrzycy. Kwasy tłuszczowe działają dobroczynnie na tkankę mózgową. Migdały kryją w sobie też pokaźne pokłady błonnika, magnezu, białka i miedzi, a z witamin E i B2. Ciekawe, że w ich składzie znajdziemy argininę – aminokwas, który poprawi wydolność mięśni, co ucieszy zwłaszcza sportowców. Porcja migdałów z powodzeniem może być naszym drugim śniadaniem.

Na urodę

Migdały są bogatym źródłem substancji, które zwalczają wolne rodniki uszkadzające włókna kolagenowe. Smaczne orzeszki są więc naszymi sprzymierzeńcami w walce z szybkim starzeniem się. Pomogą utrzymać skórę w dobrej kondycji, dzięki czemu zatrzymamy młodość na trochę dłużej. Zdają sobie z tego doskonale sprawę producenci kosmetyków. Wyciąg ze słodkich migdałów działa jak nawilżający i regenerujący plaster na suchą cerę. Z kolei gorzkie migdały wykorzystuje się w medycynie estetycznej, gdzie stanowią składnik jednego z najlepszych peelingów przeciwtrądzikowych.

Szeroki wybór kosmetyków z ekstraktami z migdałów znajdziecie TUTAJ.

Migdałowe triki

Błogie raczenie się smakiem migdałów to znany i skuteczny sposób na zgagę i mdłości w ciąży. Orzechy zobojętniają nagromadzone w żołądku kwasy, a przy okazji uzupełniają ubytki kwasu foliowego w organizmie przyszłej mamy. Dieta bogata w migdały jest szczególnie polecana osobom żyjącym w ciągłym stresie, napięciu, a nawet znajdującym się na granicy wyczerpania psychicznego. Jako obowiązkowy składnik diety DASH migdały mają spore zasługi w walce z nadciśnieniem tętniczym. Na ich walory uwagę powinny zwrócić też osoby będące na diecie. Długie żucie pojedynczych sztuk pomaga radzić sobie z głodem i zapewnia uczucie sytości. Ze względu na wysoką zawartość białka migdały mogą być cennym substytutem w menu wegetariańskim, a mleko migdałowe zastąpi tradycyjny produkt w diecie bezmlecznej i bezsojowej.

ryż basmati

Czy ryż basmati jest zdrowy? Ile ma kalorii? Właściwości ryżu basmati

2020-05-23
Ryż jest jednym z najpopularniejszych produktów spożywczych na całym świecie. Duży wybór gatunków tego zboża sprawia, że każdy bez problemu znajdzie ten idealnie dopasowany do indywidualnej diety. Jedną ze sławniejszych odmian jest ryż basmati. Jakie są jego właściwości odżywcze i jak wykorzystać go w kuchni?
tapioka

Tapioka – gdzie kupić?

2020-05-21
Tapioka to nic innego jak kasza wyrabiana z egzotycznej rośliny o nazwie maniok. Jakie właściwości ma tapioka oraz gdzie ją kupić? Sprawdź!
Produkty z niskim indeksem glikemicznym

Dieta o niskim indeksie glikemicznym. Jak ułożyć jadłospis na tydzień? Jakie produkty i zasady?

2020-02-21
Indeks glikemiczny (IG) jest parametrem, który pozwala na klasyfikowanie produktów spożywczych pod względem ich wpływu na podniesienie poziomu glukozy we krwi. Kontrola indeksu glikemicznego spożywanych posiłków jest szczególnie ważna dla cukrzyków, jednak coraz częściej zaleca się ją i zdrowym osobom, które chcą cieszyć się smukłą linią i zapobiegać wielu chorobom. Jak powinna wyglądać dieta o niskim indeksie glikemicznym? Sprawdź listę „dozwolonych” oraz „zakazanych” produktów.
Proste i pyszne ciasta na Boże Narodzenie [PRZEPISY]

Proste i pyszne ciasta na Boże Narodzenie. Przepisy ze zdjęciami

2019-12-10
Święta Bożego Narodzenia to czas odpoczynku, uśmiechu, bliskości, ale także moment wielu kulinarnych popisów. Jeśli chcesz zaskoczyć swoich bliskich, po tradycyjnym barszczu i karpiu podaj pyszny deser w postaci dobrego ciasta. Zastanawiasz się, jakie ciasta na Boże Narodzenie upiec tym razem, aby pozytywnie zaskoczyć rodzinę? Mamy dla ciebie kilka podpowiedzi! Przepisy na ciasta będą łatwe i proste w przygotowaniu. Sprawdź nasze pomysły na wigilijne przepisy na bożonarodzeniowe placki.
zdrowe ksiązki kucharskie

Zdrowe książki kucharskie – zobacz nasz ranking

2019-11-26
Zdrowe odżywianie to bardzo modny temat, który przyciąga coraz więcej osób. Jednak jak w prosty i szybki sposób zadbać o codzienne posiłki? Sprawdź
zdrowe przekąski

Zdrowe przekąski – pomysły na szybkie przegryzki

2019-10-02
Urządzasz imprezę i chcesz przyrządzić coś szybko oraz zdrowo? A może nie lubisz obiadów na mieście i wolisz wziąć do pracy coś z domu? Sprawdź!