Data modyfikacji:

25+, czyli pierwsza profilaktyka przeciwzmarszczkowa

Autor: Joanna Stanuch

Stało się - skończyłaś 25 lat i możesz powiedzieć, że znajdujesz się już w oficjalnej klasyfikacji producentów kosmetyków przeciwzmarszczkowych. Choć niektórych fakt ten może trochę martwić, realia są takie, że od tego momentu nasza skóra potrzebuje pielęgnacji o zupełnie innym kalibrze. Aby jak najdłużej zachować ją gładką i promienną, powinnyśmy nieco zmodyfikować dotychczasowe, kosmetyczne nawyki.

Choć sztywne kategorie wiekowe, którymi opatrzone są kosmetyki nie zawsze muszą być prawdą oświeconą, z reguły dobrze jest dostosowywać pielęgnację skóry do jej wieku. Jeśli chodzi o jedną z największych, kobiecych zmór - zmarszczki - przejmować nimi powinnyśmy się mniej-więcej w okolicach 25 roku życia. Dlaczego?

Za sprężystość naszej skóry odpowiada kolagen, który po 25 roku życia stopniowo ulega degradacji. Od tej pory skóra będzie bardziej podatna na wiotczenie i powstawanie zmarszczek. Proces ten jest uwarunkowany przede wszystkim genetycznie, jednak z całą pewnością pomożemy jego postępowi, gdy od tej pory nie zaczniemy bardziej troskliwie traktować naszej cery.

Składniki w kosmetykach 25+ 

Najważniejszym składnikiem kosmetyków zapobiegających pierwszym zmarszczkom jest witamina C. Jest ona niezbędna do prawidłowej syntezy kolagenu, który od tej pory jest dla naszej skóry jednym z najcenniejszych dóbr.

Poza tym, stosuj komponenty, które służyły twojej skórze dotychczas. Jeśli jest problematyczna - wybieraj przeciwzmarszczkowe kosmetyki normalizujące, jeśli sucha - te o działaniu nawilżającym. Nie zaszkodzi także sięgnąć po nieco bogatsze w formule sera czy kremy pod oczy z zawartością koenzymu Q10.

Nawyki pielęgnacyjne

Domyślam się, że skoro czytasz ten artykuł, dbasz o swoją cerę nie od dziś i wiesz, jak duże znaczenie ma dla niej dokładne oczyszczanie. W profilaktyce zmarszczek jest ono jeszcze istotniejsze - cenne substancje aktywne mają szansę przeniknąć wgłąb skóry tylko wtedy, gdy nie napotkają przeszkód w postaci nieusuniętych zanieczyszczeń czy martwego naskórka. Z tego względu, w zapobieganiu wczesnym objawom starzenia się skóry dużą rolę odgrywa dokładny demakijaż i regularne złuszczanie martwego naskórka z użyciem peelingów mechanicznych lub chemicznych.

Powinnaś zwrócić szczególną uwagę również na to, w jaki sposób aplikujesz produkty na swoją twarz. Unikaj tarcia i rozciągania skóry, z kolei demakijaż przeprowadzaj maksymalnie delikatnie. Każde mechaniczne nadwyrężenia przyczynią się do utraty wiotkości cery.

serum

Wybieramy serum do twarzy – ranking najlepszych kosmetyków

2020-05-26
Serum uważane jest za kosmetyk bardziej treściwy niż krem, dlatego wiele osób ma wobec niego wysokie oczekiwania. Sprawdź nasz ranking!
Taśmy do ćwiczeń

Taśmy do ćwiczeń. Trening w domu z gumowymi taśmami

2020-03-16
Taśma do ćwiczeń to prosty i tani gadżet, dzięki któremu wykonasz pełnowartościowy trening w domowym zaciszu. Są cenione przede wszystkim jako wsparcie w treningu pleców, jednak to nie jedyny sposób na ich wykorzystanie. Dowiedz się, co jeszcze możesz zyskać dzięki ćwiczeniom z taśmą!
Jak dbać o włosy

Jak dbać o włosy? 7 najważniejszych zasad pielęgnacji włosów

2020-02-21
Mówi się, że zdrowe i piękne włosy to dar od Matki Natury. Owszem, niektóre dziewczyny mogą nazwać się prawdziwymi szczęściarami, bo ich włosy są naturalnie piękne. Ale to wcale nie znaczy, że posiadaczki nieco rzadszych i mniej błyszczących włosów są na straconej pozycji. Wystarczy zdać się na kilka najważniejszych zasad pielęgnacji włosów, dzięki którym twoje kosmyki będą prezentować się świetnie. Przekonaj się zatem, jak dbać o włosy!
mycie-włosów

Mycie włosów metodą OMO

2020-02-21
Jeśli chcesz, aby twoje włosy nabrały blasku, były zdrowe i dobrze się układały, przekonaj się, co kryje się pod tym enigmatycznym skrótem - OMO.
Produkty z niskim indeksem glikemicznym

Dieta o niskim indeksie glikemicznym. Jak ułożyć jadłospis na tydzień? Jakie produkty i zasady?

2020-02-21
Indeks glikemiczny (IG) jest parametrem, który pozwala na klasyfikowanie produktów spożywczych pod względem ich wpływu na podniesienie poziomu glukozy we krwi. Kontrola indeksu glikemicznego spożywanych posiłków jest szczególnie ważna dla cukrzyków, jednak coraz częściej zaleca się ją i zdrowym osobom, które chcą cieszyć się smukłą linią i zapobiegać wielu chorobom. Jak powinna wyglądać dieta o niskim indeksie glikemicznym? Sprawdź listę „dozwolonych” oraz „zakazanych” produktów.
Sportowe walentynki - 7 pomysłów na to, jak je spędzić

Sportowe walentynki - 7 pomysłów na to, jak je spędzić

2020-01-20
Niebawem Dzień Zakochanych, a ty nadal nie wiesz, jaką niespodziankę sprawić swojej drugiej połowie? Walentynki nie muszą oznaczać sztampowych róż, bombonierek ...