By

Na straganach rządzą jabłka. Wykorzystuj je właśnie teraz, kupuj – w miarę możliwości – jak najbardziej lokalne, najlepiej – od sąsiada albo z wioski w pobliżu twojego domu. Jabłka to bogactwo witamin i pektyn, które poprawiają trawienie. Przygotuj je z cynamonem, usmaż owsiane naleśniki i ciesz się jesienią!

Naleśniki owsiane:

  • 1 jajko
  • szklanka mleka
  • pół szklanki mąki owsianej
  • odrobina roztopionego masła klarowanego

Rózgą roztrzep jajko, dodając mleko i mąkę oraz masło. Jeśli ciasto będzie zbyt gęste, dodaj odrobinę przegotowanej wody. Odstaw na około 30 minut. Smaż bez tłuszczu z dwóch stron na złoty kolor.

Jabłka z cynamonem:

  • 2 jabłka
  • 1 łyżeczka ksylitolu (opcjonalnie)
  • 1 łyżeczka cynamonu
  • 1 łyżeczka masła klarowanego

Gdy masło rozpuści się na patelni, wrzuć pokrojone w kostkę i obrane ze skórki jabłka, podsmażaj w niskiej temperaturze, by zmiękły. Dodaj cynamon i ksylitol – jeżeli chcesz nieco dosłodzić jabłka. Podsmażaj około 10 min. Dodaj do naleśników i zwiń w rulon lub trójkąt.

Smacznego!


 

Dodaj komentarz

Bądź pierwszy!

Powiadom o
wpDiscuz