Data modyfikacji:

Trening na redukcję tkanki tłuszczowej

Autor: Kasia

Już niedługo przywitamy wiosnę, a tuż za nią upragnione lato. Zanim jednak zmienimy garderobę na lżejszą warto najpierw pozbyć się zgromadzonej przez zimowe miesiące tkanki tłuszczowej. Jeśli szukasz ćwiczeń na redukcję koniecznie spróbuj intensywnego treningu interwałowego. Okazuje się bowiem, że skutecznie pomaga pozbyć się zbędnych kilogramów i wyrzeźbić sylwetkę.

Głównym założeniem treningu interwałowego jest przeplatanie ćwiczeń o wysokim poziomie intensywności. Taki trening poprawia wydolność układu oddechowego i krążenia oraz zwiększa zapasy energetyczne w mięśniach. Intensywne treningi sprawiają, że nasze mięśnie zużywają coraz więcej tłuszczu na uzupełnieni niedoborów. Dzięki temu zużywamy więcej kalorii na redukcję tkanki tłuszczowej. Co ważne, trening interwałowy podkręca przemianę materii, także na długo po zakończeniu ćwiczeń. A co ciekawe taki trening zajmuje ok. 20-25 minut, więc koniec z wymówkami, ze nie mamy czasu na ćwiczenia. Trening z powodzeniem można wykonywać w domu bez dodatkowego specjalistycznego sprzętu.

Źródło: healthination.com

Warto widzieć, że trening:

  • wykonujemy nie częściej niż co 48 godzin
  • dobieramy zgodnie z poziomem wytrenowania
  • modyfikujemy wraz ze wzrostem zaawansowania
  • realizujemy po pełnej regeneracji organizmu
  • stosujemy, kiedy jesteśmy zdrowe i aktywne fizycznie
  • Przykładowe ćwiczenia

    W treningu interwałowym wykonujemy przede wszystkim przysiady, podskoki, wypady, pajacyki, skoki na skakance. Ćwiczenia możemy poprowadzić na 3 sposoby.

    Pierwszym jest klasyczny interwał, czyli wybór jednego ćwiczenia i wykonywanie go przez 30 sekund, jak najszybciej. Następnie przechodzimy do odpoczynku – maszerujemy. Po 30 minutach powtarzamy ćwiczenie. Wykonujemy od 5-10 interwałów.

    Drugim sposobem jest tabata, czyli intensywne 20 sekund na jedno ćwiczenie i 10 sekund na odpoczynek. Ćwiczenie powtarzamy 8 razy, w sumie całość trwa 4 minuty.

    W ostatnim przypadku łączymy kilka ćwiczeń i wykonujemy je jedno po drugim, lecz bez przerw na odpoczynek. Ustalamy, ile czasu wykonujemy każde ćwiczenie i dopiero po całym obwodzie następuje krótka przerwa.

    Idealny strój do ćwiczeń skompletujesz TUTAJ.

    biustonosze sportowe dla dużego biustu

    Biustonosze sportowe do dużego biustu

    2020-05-24
    Jak dobrać stanik sportowy do dużego biustu? Ranking najlepszych biustonoszy sportowych w dużych rozmiarów.
    jak się ubrać do groty solnej?

    Jak się ubrać do groty solnej? Co to jest i jak działa?

    2020-05-07
    Grota solna to pomieszczenie stworzone z solnych bloków. Wewnątrz panuje mikroklimat bliski temu, który możesz spotkać nad morzem. Jakie działanie mają wizyty w grocie solnej i jak się do nich przygotować w prawidłowy sposób? Sprawdź też, jak się ubrać do groty solnej.
    Grejpfrut, a leki. Czy sok z grejpfruta może zabić?

    Grejpfrut, a leki. Lista leków, które mogą zaszkodzić w połączeniu z owocem

    2020-05-06
    Sięgasz po ukochane cytrusy i myślisz – samo zdrowie. Tymczasem okazuje się, że łącząc niektóre owoce z lekami możemy sobie poważnie zaszkodzić. Świadomość na t...
    rowery do ćwiczeń

    Najlepsze rowery do ćwiczeń w domu. Który rower treningowy wybrać?

    2020-04-13
    Rower stacjonarny ma jednak dużo więcej korzyści. Jak wybrać najlepszy rower do ćwiczeń w domu? Przed wami kilka wskazówek.
    Taśmy do ćwiczeń

    Taśmy do ćwiczeń. Trening w domu z gumowymi taśmami

    2020-03-16
    Taśma do ćwiczeń to prosty i tani gadżet, dzięki któremu wykonasz pełnowartościowy trening w domowym zaciszu. Są cenione przede wszystkim jako wsparcie w treningu pleców, jednak to nie jedyny sposób na ich wykorzystanie. Dowiedz się, co jeszcze możesz zyskać dzięki ćwiczeniom z taśmą!
    Kettlebell. Jakie ćwiczenia? Pomysły na trening

    Kettlebell. Jakie ćwiczenia? Pomysły na trening

    2020-03-11
    Wydaje Ci się, że trening z kettlebellem wspomaga jedynie budowę siły mięśni ramion? Porzuć to przekonanie i sama zacznij trenować z odważnikiem w kształcie kuli z uchwytem, aby harmonijnie wymodelować całą sylwetkę. Prezentujemy 5 ćwiczeń z kettlebellem.