Data modyfikacji:

Jak przeprowadzić cukrowy detoks?

Autor: Agnieszka Jaśkiewicz

Na pewno nieraz słyszałaś o tym jak bardzo szkodliwe właściwości ma cukier. Nie tylko jest sprawcą problemów z wagą, ale również odpowiada za wiele problemów zdrowotnych. Czas rzucić puste kalorie raz na zawsze!

Zauważyłaś, że im więcej jesz słodyczy, tym większą masz na nie ochotę? Jeśli powstrzymasz się przez parę dni i odpuścisz jedzenie cukru, będzie Ci łatwo zrezygnować z niego całkowicie – ochota na słodkości minie. Najgorszy jest początek – zobacz, co zrobić, by skutecznie przeprowadzić cukrowy detoks.

1. Wyeliminuj cukier ze wszystkiego

Cukier znajduje się nie tylko w batonikach! Zrezygnuj na przykład ze słodzenia kawy i herbaty, dosładzania koktajli i drinków, a także sosów. Zwróć uwagę na to, że  dużo cukru znajduje się również na przykład w płatkach śniadaniowych czy jogurtów ze słodkimi dodatkami.

2. Zastąp cukier

Zastanów się, kiedy masz największą ochotę na słodkości. Lubisz zjadać deser po obiedzie? Przygotuj suszone owoce i orzechy, żeby sięgnąć po nie zamiast słodyczy. Herbatę i kawę możesz słodzić miodem!

3. Pozbądź się cukru z domu

Nie kupuj słodyczy ani cukru – dzięki temu nie będziesz mieć pokusy. Jeśli inni domownicy również zrezygnują z cukru, na pewno wyjdzie im to na dobre!

4. Zrezygnuj z przetworzonego jedzenia

Postaraj się jeść jak najmniej przetworzone jedzenie. Przykładowo - zamiast gotowej owsianki z proszku, którą wystarczy zalać wodą, zagotuj płatki owsiane na mleku i dodaj do nich świeże owoce. W takich przetworzonych produktach często jest sporo cukru.

Proste i pyszne ciasta na Boże Narodzenie [PRZEPISY]

Proste i pyszne ciasta na Boże Narodzenie. Przepisy ze zdjęciami

2020-12-18
Święta Bożego Narodzenia to czas odpoczynku, uśmiechu, bliskości, ale także moment wielu kulinarnych popisów. Jeśli chcesz zaskoczyć swoich bliskich, po tradycyjnym barszczu i karpiu podaj pyszny deser w postaci dobrego ciasta. Zastanawiasz się, jakie ciasta na Boże Narodzenie upiec tym razem, aby pozytywnie zaskoczyć rodzinę? Mamy dla ciebie kilka podpowiedzi! Przepisy na ciasta będą łatwe i proste w przygotowaniu. Sprawdź nasze pomysły na wigilijne przepisy na bożonarodzeniowe placki.
Jak zrobić świąteczne pierogi w wersji fit?

Jak zrobić świąteczne pierogi w wersji fit?

2020-12-01
Jeśli znajdą się osoby, które nie lubią pierogów, to z całą pewnością można policzyć je na palcach jednej ręki. Tym bardziej, jeśli chodzi o pyszne, świąteczne ...
ryż basmati

Czy ryż basmati jest zdrowy? Ile ma kalorii? Właściwości ryżu basmati

2020-05-23
Ryż jest jednym z najpopularniejszych produktów spożywczych na całym świecie. Duży wybór gatunków tego zboża sprawia, że każdy bez problemu znajdzie ten idealnie dopasowany do indywidualnej diety. Jedną ze sławniejszych odmian jest ryż basmati. Jakie są jego właściwości odżywcze i jak wykorzystać go w kuchni?
tapioka

Tapioka – gdzie kupić?

2020-05-21
Tapioka to nic innego jak kasza wyrabiana z egzotycznej rośliny o nazwie maniok. Jakie właściwości ma tapioka oraz gdzie ją kupić? Sprawdź!
Produkty z niskim indeksem glikemicznym

Dieta o niskim indeksie glikemicznym. Jak ułożyć jadłospis na tydzień? Jakie produkty i zasady?

2020-02-21
Indeks glikemiczny (IG) jest parametrem, który pozwala na klasyfikowanie produktów spożywczych pod względem ich wpływu na podniesienie poziomu glukozy we krwi. Kontrola indeksu glikemicznego spożywanych posiłków jest szczególnie ważna dla cukrzyków, jednak coraz częściej zaleca się ją i zdrowym osobom, które chcą cieszyć się smukłą linią i zapobiegać wielu chorobom. Jak powinna wyglądać dieta o niskim indeksie glikemicznym? Sprawdź listę „dozwolonych” oraz „zakazanych” produktów.
zdrowe ksiązki kucharskie

Zdrowe książki kucharskie – zobacz nasz ranking

2019-11-26
Zdrowe odżywianie to bardzo modny temat, który przyciąga coraz więcej osób. Jednak jak w prosty i szybki sposób zadbać o codzienne posiłki? Sprawdź