Data modyfikacji:

Jak pokochać gotowanie? 5 trików dla zapracowanych

Autor: Paulina

Styl fit życia: wszędzie musisz biegać z górą lunch boksów, na ręce nosisz pulsometr i krokomierz, pijesz 10 litrów wody dziennie i ważysz każde ziarnko ryżu, by obliczyć kaloryczność posiłku. To oczywiście żart, ale jak skutecznie może odstraszać. Zdrowa dieta nie musi być dla Ciebie ciężarem. Przedstawiamy 5 trików, dzięki którym fit gotowanie dla zapracowanych stanie się przyjemnością samą w sobie.

Zdrowa dieta to nawyk - najpierw trzeba się jej nauczyć, a następnie do niej trwale przyzwyczaić i konsekwentnie ją stosować. Na samym początku zetkniesz się z wieloma wyrzeczeniami oraz otrzymasz nowe obowiązki, jak gotowanie wskazanych potraw, monitorowanie postępów żywieniowych, liczenie kalorii i mikroskładników. Trudno zaprzątać sobie głowę takimi sprawami, gdy gdy dźwigasz na barkach dom, pracę, rodzinę, a na zegarku jest 6 rano. Z tymi wskazówkami będzie to łatwiejsze.

1. Porządek w kuchni

Czysta kuchnia zaprasza do gotowania. Gdy wokół Ciebie panuje porządek, to odczuwasz większą motywację do działania. Komu chciałoby się zaczynać kucharzenie od gruntownych porządków? Staraj się zmywać na bieżąco, ścierać okruchy z blatów i odkładać naczynia na miejsce, a gotowanie pójdzie Ci sprawniej.

2. Planuj z kilkudniowym wyprzedzeniem

Jeden dzień w tygodniu poświęć na planowanie menu. Łatwiej jest wygospodarować 1-2 godziny jednego dnia, niż codziennie stać zdezorientowana przed lodówką, myśląc "Co by tutaj dziś zjeść?". W ten sposób tracisz czas, który mogłabyś poświęcić na gotowanie. W dzień układania planu możesz od razu jechać na większe zakupy. Przez kilka kolejnych dni będziesz miała wolne od biegania po sklepie.

Dodatkowym atutem jest obmyślenie wyjścia awaryjnego na wypadek zachcianek.

3. Gotuj na dwa dni

Większe posiłki, np. obiad możesz przyrządzić w większych ilościach. Rozłóż porcje na dwa dni, następnego przygotuj tylko świeżą, lekką sałatkę. Zyskujesz dodatkową dobę dla siebie.

4. Wieczorem na kolejny dzień

Drugie śniadanie do szkoły czy pracy warto przygotować lub zacząć przygotowywać dzień wcześniej. Jeśli masz problemy z wcześniejszym wstawaniem, to przygotowanie lunchu wieczorem pozwoli Ci przestawić budzik na późniejszą godzinę. Ten sam trik możesz zastosować również w przypadku śniadania.

5. Kolorowo i smacznie

Zadbaj o walory estetyczne i smakowe swoich potraw. Dzięki temu docenisz swoje starania, a satysfakcja z ładnie wyglądającego dania zmotywuje Cię do przyrządzania kolejnych posiłków.

Proste i pyszne ciasta na Boże Narodzenie [PRZEPISY]

Proste i pyszne ciasta na Boże Narodzenie. Przepisy ze zdjęciami

2020-09-01
Święta Bożego Narodzenia to czas odpoczynku, uśmiechu, bliskości, ale także moment wielu kulinarnych popisów. Jeśli chcesz zaskoczyć swoich bliskich, po tradycyjnym barszczu i karpiu podaj pyszny deser w postaci dobrego ciasta. Zastanawiasz się, jakie ciasta na Boże Narodzenie upiec tym razem, aby pozytywnie zaskoczyć rodzinę? Mamy dla ciebie kilka podpowiedzi! Przepisy na ciasta będą łatwe i proste w przygotowaniu. Sprawdź nasze pomysły na wigilijne przepisy na bożonarodzeniowe placki.
ryż basmati

Czy ryż basmati jest zdrowy? Ile ma kalorii? Właściwości ryżu basmati

2020-05-23
Ryż jest jednym z najpopularniejszych produktów spożywczych na całym świecie. Duży wybór gatunków tego zboża sprawia, że każdy bez problemu znajdzie ten idealnie dopasowany do indywidualnej diety. Jedną ze sławniejszych odmian jest ryż basmati. Jakie są jego właściwości odżywcze i jak wykorzystać go w kuchni?
tapioka

Tapioka – gdzie kupić?

2020-05-21
Tapioka to nic innego jak kasza wyrabiana z egzotycznej rośliny o nazwie maniok. Jakie właściwości ma tapioka oraz gdzie ją kupić? Sprawdź!
Produkty z niskim indeksem glikemicznym

Dieta o niskim indeksie glikemicznym. Jak ułożyć jadłospis na tydzień? Jakie produkty i zasady?

2020-02-21
Indeks glikemiczny (IG) jest parametrem, który pozwala na klasyfikowanie produktów spożywczych pod względem ich wpływu na podniesienie poziomu glukozy we krwi. Kontrola indeksu glikemicznego spożywanych posiłków jest szczególnie ważna dla cukrzyków, jednak coraz częściej zaleca się ją i zdrowym osobom, które chcą cieszyć się smukłą linią i zapobiegać wielu chorobom. Jak powinna wyglądać dieta o niskim indeksie glikemicznym? Sprawdź listę „dozwolonych” oraz „zakazanych” produktów.
zdrowe ksiązki kucharskie

Zdrowe książki kucharskie – zobacz nasz ranking

2019-11-26
Zdrowe odżywianie to bardzo modny temat, który przyciąga coraz więcej osób. Jednak jak w prosty i szybki sposób zadbać o codzienne posiłki? Sprawdź
zdrowe przekąski

Zdrowe przekąski – pomysły na szybkie przegryzki

2019-10-02
Urządzasz imprezę i chcesz przyrządzić coś szybko oraz zdrowo? A może nie lubisz obiadów na mieście i wolisz wziąć do pracy coś z domu? Sprawdź!