Data modyfikacji:

Podsumowanie miesiąca z niskim indeksem glikemicznym

Autor: Marta Nikodem

Dieta glikemiczna okazała się być strzałem w dziesiątkę! Czas na podsumowanie miesiąca oraz ocenę cateringu dietetycznego.

Dieta z niskim indeksem glikemiczym okazała się być tym czego potrzebowałam. Przez te kilka tygodni zauważyłam sporo jej zalet. Mam lepsze samopoczucie oraz więcej energii. Zrzuciłam w ciągu miesiąca 5 kilogramów, przy takiej samej aktywności fizycznej co wcześniej. Zdecydowanie poprawił się stan mojej skóry, na twarzy pojawia się mniej wyprysków. Wytrzymałam bez słodyczy przez miesiąc i nawet o nich nie myślę. Jestem zachwycona i zamierzam nadal odżywiać się w taki sposób :)

Myślę, że to jest również właściwy moment na ocenę cateringu dietetycznego. Oto jego największe zalety:

- kierowca przywozi posiłki zawsze na czas,

- całość jest estetycznie zapakowana i dobrze opisana (na każdym pudełku znajdziemy: rodzaj diety, rodzaj posiłku, ilość kalorii w danym posiłku oraz opis tego co się znajduje w daniu),

- w zestawie na cały dzień znajdziemy również plastikowe sztućce, małe opakowania z solą i pieprzem oraz butelkę wody,

- posiłki są bardzo urozmaicone i chyba ani razu się nie powtórzyło żadne danie,

- każda potrawa jest niskoprzetworzona, bardzo syta i jednocześnie bardzo smaczna.

Wrzucam jeszcze posiłki dostarczone przez catering :)

Śniadanie: Płatki gryczane z orzechami, jogurt wiśniowy, jagody goji, mus malinowy, gruszka

II śniadanie: Sałatka z pieczonym łososiem

Obiad: Polędwiczki wieprzowe w tymianku, pieczona cukinia z zielonym musem z kaszy jaglanej, mizeria

Kolacja: Sałatka pęczakowa z granatem i serem camembert

Miałam okazję poznać wiele fajnych przepisów oraz odkryć nowe smaki. Jedyną wadą jaką zauważyłam odżywiając się w ten sposób jest to, że ma się czasami ochotę na niektóre potrawy, których catering nie dostarcza. Nie chodzi tym razem o zachcianki na słodycze, bo od nich już się skutecznie odzwyczaiłam. Mam na myśli zachcianki na konkretne dania, konkretne smaki, które wcale nie muszą odbiegać od założeń diety z niskim ig. Po prostu odżywiając się w ten sposób jemy to, co nam ktoś przygotował, a nie to na co sami mamy ochotę. Mimo to uważam, że warto wypróbować taki catering, w niektórych przypadkach może okazać się lekcją zdrowszego odżywiania.

Jeśli Wy też jesteście na diecie glikemicznej albo rozważacie jej rozpoczęcie, piszcie!

Proste i pyszne ciasta na Boże Narodzenie [PRZEPISY]

Proste i pyszne ciasta na Boże Narodzenie. Przepisy ze zdjęciami

2020-12-18
Święta Bożego Narodzenia to czas odpoczynku, uśmiechu, bliskości, ale także moment wielu kulinarnych popisów. Jeśli chcesz zaskoczyć swoich bliskich, po tradycyjnym barszczu i karpiu podaj pyszny deser w postaci dobrego ciasta. Zastanawiasz się, jakie ciasta na Boże Narodzenie upiec tym razem, aby pozytywnie zaskoczyć rodzinę? Mamy dla ciebie kilka podpowiedzi! Przepisy na ciasta będą łatwe i proste w przygotowaniu. Sprawdź nasze pomysły na wigilijne przepisy na bożonarodzeniowe placki.
Jak zrobić świąteczne pierogi w wersji fit?

Jak zrobić świąteczne pierogi w wersji fit?

2020-12-01
Jeśli znajdą się osoby, które nie lubią pierogów, to z całą pewnością można policzyć je na palcach jednej ręki. Tym bardziej, jeśli chodzi o pyszne, świąteczne ...
ryż basmati

Czy ryż basmati jest zdrowy? Ile ma kalorii? Właściwości ryżu basmati

2020-05-23
Ryż jest jednym z najpopularniejszych produktów spożywczych na całym świecie. Duży wybór gatunków tego zboża sprawia, że każdy bez problemu znajdzie ten idealnie dopasowany do indywidualnej diety. Jedną ze sławniejszych odmian jest ryż basmati. Jakie są jego właściwości odżywcze i jak wykorzystać go w kuchni?
tapioka

Tapioka – gdzie kupić?

2020-05-21
Tapioka to nic innego jak kasza wyrabiana z egzotycznej rośliny o nazwie maniok. Jakie właściwości ma tapioka oraz gdzie ją kupić? Sprawdź!
Taśmy do ćwiczeń

Taśmy do ćwiczeń. Trening w domu z gumowymi taśmami

2020-03-16
Taśma do ćwiczeń to prosty i tani gadżet, dzięki któremu wykonasz pełnowartościowy trening w domowym zaciszu. Są cenione przede wszystkim jako wsparcie w treningu pleców, jednak to nie jedyny sposób na ich wykorzystanie. Dowiedz się, co jeszcze możesz zyskać dzięki ćwiczeniom z taśmą!
Produkty z niskim indeksem glikemicznym

Dieta o niskim indeksie glikemicznym. Jak ułożyć jadłospis na tydzień? Jakie produkty i zasady?

2020-02-21
Indeks glikemiczny (IG) jest parametrem, który pozwala na klasyfikowanie produktów spożywczych pod względem ich wpływu na podniesienie poziomu glukozy we krwi. Kontrola indeksu glikemicznego spożywanych posiłków jest szczególnie ważna dla cukrzyków, jednak coraz częściej zaleca się ją i zdrowym osobom, które chcą cieszyć się smukłą linią i zapobiegać wielu chorobom. Jak powinna wyglądać dieta o niskim indeksie glikemicznym? Sprawdź listę „dozwolonych” oraz „zakazanych” produktów.