Data modyfikacji:

Picie wody dla zdrowia i urody [30-DNIOWE WYZWANIE]

Autor: Joanna Stanuch

Regularne picie wody jest niezbędne dla prawidłowego funkcjonowania naszego organizmu. Często nawet nie zdajemy sobie sprawy z tego, jakie skutki może przynosić niedostateczne zapewnienie naszemu ciału tej najważniejszej dla życia substancji. Dziś mam dla was 30 dniowe wyzwanie, polegające na piciu 2 litrów wody przez miesiąc. Rzecz jasna i ja przyłączam się do niego!

Picie wody, a zdrowie.  Do czego potrzebne nam H2O?

Nasz organizm w około 75% składa się z wody. Dane te mówią same za siebie – gdy pijemy jej za mało, coś prędzej czy później zaczyna szwankować. Ogólna prawda o tym, że woda jest nam potrzebna znana jego każdemu, jednak czy wiesz, że woda jest nam niezbędna absolutnie do każdej z najważniejszych funkcji życiowych?

  • Woda potrzebna jest nam do prawidłowego oddychania – nawilża wdychane powietrze;
  • Chroni narządy wewnętrzne;
  • Umożliwia prawidłowe rozprowadzanie krwi po organizmie;
  • Jest rozpuszczalnikiem dla większości substancji odżywczych, które dostarczamy ciału;
  • Umożliwia prawidłowe trawienie – wchodzi w skład śliny i enzymów trawiennych w pozostałych partiach układu pokarmowego;
  • Umożliwia schłodzenie ciała (poprzez produkcję potu) jak i rozprowadzanie ciepła;
  • Pozytywnie wpływa na układ nerwowy (neurologiczne objawy takie jak nerwowość i bezsenność często wynikają z odwodnienia!).
  • Skutki picia wody korzystne dla wyglądu

    Poza aspektami zdrowotnymi, woda pozwala nam zachować także atrakcyjny wygląd. Jedno wynika z drugiego – zdrowy, nawodniony organizm wygląda bardziej witalnie.

  • Woda pita w odpowiednich ilościach regularnie nawilża skórę, czyni ją miękką i gładką;
  • Opóźnia procesy starzeniowe (na nawilżonej cerze później zauważymy zmarszczki);
  • Sprawia, że włosy rosną szybciej, są mocniejsze i bardziej lśniące;
  • Woda to ważny składnik walki z cellulitem – pomaga w pozbywaniu się toksyn z organizmu.
  • Czy pijesz za mało wody? Objawy odwodnienia

    Wbrew powszechnej opinii, odwodnienie nie musi przypominać filmowych scen, kiedy to bohater ledwo żywy czołga się po pustyni w stronę fatamorgany. Stan ten bardzo łatwo przeoczyć zwłaszcza, gdy typowym objawom przypisujemy inne powody. A niepokoić powinny nas szczególnie:

  • Nawracające zaparcia – bez odpowiedniego nawodnienia, organizm nie jest w stanie sprawnie usuwać resztek przemiany materii;
  • Niezidentyfikowane bóle brzucha – możliwe, że odwodnienie doprowadziło do zaburzenia proporcji między wodą, a kwasami trawiennymi, które drażnią twój żołądek;
  • Bóle stawów i kręgosłupa – odwodnienie sprawia, że w stawach jest zbyt mało mazi, która je „naoliwia”;
  • Nerwowość, bezsenność, a nawet stany depresyjne;
  • Częste migreny.
  • Wyzwanie dla zdrowia – 2 litry wody codziennie przez miesiąc

    Jeśli czujesz, że być może i ciebie dotyczy problem zbyt małej ilości wypijanej wody, podejmij wraz ze mną 30-dniowe wyzwanie. Wypijaj 2 litry wody dziennie przez miesiąc. Najlepiej, gdy będziesz wypijać wodę regularnie, lecz w małych porcjach (polecam niewielki bidon, który zawsze zabierzemy ze sobą). Gwarantuję, że za 30 dni zauważysz różnicę. Wkrótce wspólnie podsumujemy efekty!


    Grejpfrut, a leki. Czy sok z grejpfruta może zabić?

    Grejpfrut, a leki. Lista leków, które mogą zaszkodzić w połączeniu z owocem

    2020-05-06
    Sięgasz po ukochane cytrusy i myślisz – samo zdrowie. Tymczasem okazuje się, że łącząc niektóre owoce z lekami możemy sobie poważnie zaszkodzić. Świadomość na t...
    Taśmy do ćwiczeń

    Taśmy do ćwiczeń. Trening w domu z gumowymi taśmami

    2020-03-16
    Taśma do ćwiczeń to prosty i tani gadżet, dzięki któremu wykonasz pełnowartościowy trening w domowym zaciszu. Są cenione przede wszystkim jako wsparcie w treningu pleców, jednak to nie jedyny sposób na ich wykorzystanie. Dowiedz się, co jeszcze możesz zyskać dzięki ćwiczeniom z taśmą!
    Produkty z niskim indeksem glikemicznym

    Dieta o niskim indeksie glikemicznym. Jak ułożyć jadłospis na tydzień? Jakie produkty i zasady?

    2020-02-21
    Indeks glikemiczny (IG) jest parametrem, który pozwala na klasyfikowanie produktów spożywczych pod względem ich wpływu na podniesienie poziomu glukozy we krwi. Kontrola indeksu glikemicznego spożywanych posiłków jest szczególnie ważna dla cukrzyków, jednak coraz częściej zaleca się ją i zdrowym osobom, które chcą cieszyć się smukłą linią i zapobiegać wielu chorobom. Jak powinna wyglądać dieta o niskim indeksie glikemicznym? Sprawdź listę „dozwolonych” oraz „zakazanych” produktów.
    Sportowe walentynki - 7 pomysłów na to, jak je spędzić

    Sportowe walentynki - 7 pomysłów na to, jak je spędzić

    2020-01-20
    Niebawem Dzień Zakochanych, a ty nadal nie wiesz, jaką niespodziankę sprawić swojej drugiej połowie? Walentynki nie muszą oznaczać sztampowych róż, bombonierek ...
    5 sposobów na kaca (naturalnych i skutecznych!)

    Domowe sposoby na kaca. Skuteczne "kliny" na zatrucie alkoholowe

    2019-12-28
    Za pasem sylwester, a to oznacza, że niejednemu z nas zapewne zdarzy się przeholować. Sprawdźcie 5 sprawdzonych sposobów na kaca.
    żeń-szeń właściwości

    Żeń-szeń. Właściwości i przeciwwskazania

    2019-09-09
    Poprawia pamięć, łagodzi stres, a do tego może być stosowany jako naturalny lek na obniżone libido… Mowa oczywiście o żeń-szeniu, którego cenne właściwości doceniono już tysiące lat temu. W ostatniej dekadzie ta azjatycka roślina zdobyła ogromną popularność w Polsce. Sprawdź, czym jest żeń-szeń, jakie są przeciwwskazania do jego przyjmowania i jak działa.