Data modyfikacji:

Picie wody dla zdrowia i urody [PODSUMOWANIE WYZWANIA]

Autor: Joanna Stanuch

Za nami trzydziestodniowe, nawadniające wyzwanie! Szybko minęło, prawda? Jak wam poszło picie wody każdego dnia? Dziś podzielę się z wami moimi spostrzeżeniami na temat efektów, jakie w moim przypadku przyniosło picie 2 litrów wody codziennie.

Na początek muszę zaznaczyć, że wcale nie było tak łatwo, jak można by się tego spodziewać. Nie ukrywam, że od zawsze miałam problem z wypijaniem dostatecznej ilości wody w ciągu dnia, ze względu na zapominalstwo lub po prostu – brak pragnienia. Kilka dni w minionym miesiącu nie zakończyło się sukcesem – 3 razy, zamiast planowanych 2 litrów udało mi się wypić 1,5. Niemniej jednak sądzę, że te małe potknięcie nie rzutowało znacząco na uzyskane przeze mnie efekty, które są zauważalne gołym okiem!

Picie wody – wpływ na wygląd zewnętrzny

Zaczniemy od podsumowania efektów najbardziej powierzchownych, niemniej jednak – bardzo motywujących. Od kilku miesięcy borykałam się z problemem rozdwajających się paznokci. Nie pomagały najlepsze odżywki, a nawet domowe sposoby na ich wzmocnienie. Po miesiącu odpowiedniego nawodnienia zauważam, że problem minął, jak ręką odjął. Paznokcie stały się mocniejsze, a po nieestetycznym rozdwajaniu nie ma nawet śladu. Sądzę, że odpowiednie nawodnienie wzmocniło płytkę paznokciową, dodając jej także elastyczności.

Doskonały efekt zauważyłam także obserwując moją skórę. Mimo, że spędziłam dwutygodniowe wakacje w polowych warunkach, gdzie – przyznam szczerze – nawet nie chciało mi się sięgać po balsamy nawilżające, moje ciało jest stale gładkie i nawilżone. Zmniejszył się również problem tzw. suchych skórek, które doskwierały mi w okolicach nosa i na policzkach.

Nawodnienie, a układ pokarmowy

Kolejną, istotną grupą efektów picia wody każdego dnia jest ta dotycząca funkcjonowania układu pokarmowego. I tutaj zauważyłam istotne zmiany na plus – woda pozwalała mi niejednokrotnie zagłuszyć chęć na coś słodkiego. Czuję się lekko, a w ciągu minionego miesiąca właściwie nie zauważyłam u siebie żadnych dolegliwości żołądkowych. Pamiętałam o tym, aby pić wodę przed posiłkiem, lub po jego zakończeniu – nigdy w trakcie.

Woda dla układu nerwowego

Zauważyłam również istotne zmiany w swoim samopoczuciu. Oczywiście – można tu podejrzewać efekt placebo lub działanie innych czynników, takich jak chociażby genialna pogoda, jednak ufam, że i nawodnienie organizmu odegrało tu ważną rolę. Zniknęły problemy z zasypianiem, które od czasu do czasu mi doskwierały. Zauważam, że dzięki piciu wody nieco poprawiła się moja koncentracja i ogólny nastrój.

Inne spostrzeżenia

Jeśli wraz ze mną uczestniczyliście w wyzwaniu skrupulatnie zapewne zauważyliście, że pierwsze dni dostarczania organizmowi 2 litrów wody równały się ciągłymi wizytami w toalecie. To naturalna rekcja - sądzę jednak, że z czasem efekt ten nieco się neutralizuje. Zdaję sobie sprawę, że dla wielu z was może być to niewygodne i kłopotliwe, jednak w obliczu pozytywnych efektów, o jakich już wspomniałam myślę, że warto się poświęcić. :)

Picie wody codziennie – moje wnioski

Podsumowując wszystko, co zauważyłam w sobie przez ostatni miesiąc muszę przyznać, że jestem pod ogromnym wrażeniem. Jak już wspomniałam – zawsze posiadałam świadomość o tym, jak ważne jest nawodnienie organizmu każdego dnia, jednak nieraz zdarzyło mi się tę kwestię zaniedbać. Po miesięcznym wyzwaniu jestem niemal pewna, że będę kontynuowała wiernie tę praktykę, bez względu na okoliczności.

Triki ułatwiające picie wody

Jeśli wśród was są i tacy, którym brakuje konsekwencji w piciu wody, mam dla was kilka porad, które ułatwią wypicie nawet jej dużych ilości w ciągu dnia.

  • W domu pij wodę ze szklanek, a nie bezpośrednio z butelki. Podzielenie dziennej dawki wody na porcje to po pierwsze wyjście o wiele wygodniejsze, a po drugie – o wiele łatwiejsze do realizacji.
  • Innym sposobem porcjowania wody będzie narysowanie linii na butelce, które będą symbolizowały, ile powinieneś wypić do danej godziny.
  • Poza domem miej ze sobą zawsze małą butelkę wody, aby niezależnie od okoliczności zawsze „wyrobić normę”.
  • Jeśli jesteś zapominalski, ustawiaj przypomnienia w telefonie. Możesz również zainstalować jedną z wielu aplikacji (np. Water Tracker lub Hydro), które przypominają o wypiciu kolejnej szklaneczki i monitorują dzienne wyniki.
  • Usuń z domu wszelkie inne (zwłaszcza te niezdrowe) napoje. Mając pod ręką tylko wodę, nie będziesz miał wyboru.
  • Jeśli w piciu wody przeszkadza ci jej smak, możesz dodać do niej zdrowe dodatki, na przykład miód lub owoce.
  • Nie dopuść do tego, aby woda się skończyła. Kupuj ją w zgrzewkach i magazynuj, aby zawsze była pod ręką, a inne napoje – nie kusiły.
  • Znajdź swoją ulubioną – to, że każda woda smakuje identycznie jest mitem. W zależności od składników mineralnych, wody różnią się pod względem smaku, dlatego to normalne, że któraś z nich może ci nie odpowiadać. Próbuj różnych wód i znajdź swój numer jeden.
  • A jak u was przebiegło miesięczne wyzwanie z piciem wody? Pochwalcie się efektami w komentarzach. Czekam na wasze relacje! :)

    ryż basmati

    Czy ryż basmati jest zdrowy? Ile ma kalorii? Właściwości ryżu basmati

    2020-05-23
    Ryż jest jednym z najpopularniejszych produktów spożywczych na całym świecie. Duży wybór gatunków tego zboża sprawia, że każdy bez problemu znajdzie ten idealnie dopasowany do indywidualnej diety. Jedną ze sławniejszych odmian jest ryż basmati. Jakie są jego właściwości odżywcze i jak wykorzystać go w kuchni?
    tapioka

    Tapioka – gdzie kupić?

    2020-05-21
    Tapioka to nic innego jak kasza wyrabiana z egzotycznej rośliny o nazwie maniok. Jakie właściwości ma tapioka oraz gdzie ją kupić? Sprawdź!
    Grejpfrut, a leki. Czy sok z grejpfruta może zabić?

    Grejpfrut, a leki. Lista leków, które mogą zaszkodzić w połączeniu z owocem

    2020-05-06
    Sięgasz po ukochane cytrusy i myślisz – samo zdrowie. Tymczasem okazuje się, że łącząc niektóre owoce z lekami możemy sobie poważnie zaszkodzić. Świadomość na t...
    Taśmy do ćwiczeń

    Taśmy do ćwiczeń. Trening w domu z gumowymi taśmami

    2020-03-16
    Taśma do ćwiczeń to prosty i tani gadżet, dzięki któremu wykonasz pełnowartościowy trening w domowym zaciszu. Są cenione przede wszystkim jako wsparcie w treningu pleców, jednak to nie jedyny sposób na ich wykorzystanie. Dowiedz się, co jeszcze możesz zyskać dzięki ćwiczeniom z taśmą!
    Produkty z niskim indeksem glikemicznym

    Dieta o niskim indeksie glikemicznym. Jak ułożyć jadłospis na tydzień? Jakie produkty i zasady?

    2020-02-21
    Indeks glikemiczny (IG) jest parametrem, który pozwala na klasyfikowanie produktów spożywczych pod względem ich wpływu na podniesienie poziomu glukozy we krwi. Kontrola indeksu glikemicznego spożywanych posiłków jest szczególnie ważna dla cukrzyków, jednak coraz częściej zaleca się ją i zdrowym osobom, które chcą cieszyć się smukłą linią i zapobiegać wielu chorobom. Jak powinna wyglądać dieta o niskim indeksie glikemicznym? Sprawdź listę „dozwolonych” oraz „zakazanych” produktów.
    Sportowe walentynki - 7 pomysłów na to, jak je spędzić

    Sportowe walentynki - 7 pomysłów na to, jak je spędzić

    2020-01-20
    Niebawem Dzień Zakochanych, a ty nadal nie wiesz, jaką niespodziankę sprawić swojej drugiej połowie? Walentynki nie muszą oznaczać sztampowych róż, bombonierek ...