Data publikacji:

Nawodnienie przez jedzenie. Owoce i warzywa bogate w wodę

Autor: Joanna Stanuch

Nie tak dawno pisałam o tym, co pić w trakcie treningu, kiedy woda mineralna z trudem przechodzi nam przez gardło. Nie zapominajmy, że nie z samych napojów człowiek pozyskuje cenne H2O – amerykański Institute of Medicine podaje, że aż 20% wody przyjmujemy wraz z jedzeniem. Zatem – co jeść podczas upałów czy po wyczerpującym treningu, aby zapewnić ciału odpowiednie nawodnienie?

Odpowiedź jest prosta – sięgajmy po soczyste owoce i warzywa. Należy jednak zaznaczyć, że dla optymalnego nawodnienia nie wystarczą jedynie zdrowe, bogate w wodę przekąski. Stanowią one jednak doskonałe, zdrowe uzupełnienie niezbędnej podczas upałów butelki, jednocześnie dostarczając nam cennych składników odżywczych. Zatem – przed wyjściem z domu dodaj do swojej wody kilka kawałków pysznego i pożytecznego owocu, lub zjedz lekką, nawadniającą sałatkę.

Arbuz, kiwi i cytrusy

Poza dużymi ilościami wody, są doskonałymi źródłami witaminy C. Owoce te pomogą nam uniknąć szkodliwych skutków promieniowania UV, chronią przed działaniem wolnych rodników i doskonale odświeżają.

Pomidory i brokuły

Jeśli zależy ci na nawodnieniu i na ochronie przed nowotworami, te warzywa sprawdzą się idealnie.  Czy wiesz, że brokuły składają się aż w 90% z wody? Spożywając je, zwłaszcza w towarzystwie bogatych w likopen pomidorów zmniejszamy ryzyko raka i skutecznie niwelujemy pragnienie.

Melony, brzoskwinie, truskawki

Ta kombinacja owoców pozwala nam na dostarczeniu organizmowi nie tylko wody, ale i cennych elektrolitów. Potas i sód regulują gospodarkę wodną organizmu, co przyda się zwłaszcza podczas aktywności w upalne, letnie dni.

Ananas i wiśnie

Bromelina zawarta w ananasie przyspiesza regenerację mięśni po wysiłku, z kolei melatonina pochodząca z wiśni łagodzi objawy zapalenia stawów. Ta mieszanka owoców okaże się więc doskonałym wyborem dla sportowców, którzy poza dostarczeniem organizmowi wody chcą po prostu zadbać o swoją formę.

Sistema, Pojemnik Do Żywności - Sałatka To Go - 29,40 zł

A jakie są wasze ulubione, bogate w wodę warzywa lub owoce?

Proste i pyszne ciasta na Boże Narodzenie [PRZEPISY]

Proste i pyszne ciasta na Boże Narodzenie. Przepisy ze zdjęciami

2019-12-10
Święta Bożego Narodzenia to czas odpoczynku, uśmiechu, bliskości, ale także moment wielu kulinarnych popisów. Jeśli chcesz zaskoczyć swoich bliskich, po tradycyjnym barszczu i karpiu podaj pyszny deser w postaci dobrego ciasta. Zastanawiasz się, jakie ciasta na Boże Narodzenie upiec tym razem, aby pozytywnie zaskoczyć rodzinę? Mamy dla ciebie kilka podpowiedzi! Przepisy na ciasta będą łatwe i proste w przygotowaniu. Sprawdź nasze pomysły na wigilijne przepisy na bożonarodzeniowe placki.
zdrowe ksiązki kucharskie

Zdrowe książki kucharskie – zobacz nasz ranking

2019-11-26
Zdrowe odżywianie to bardzo modny temat, który przyciąga coraz więcej osób. Jednak jak w prosty i szybki sposób zadbać o codzienne posiłki? Sprawdź
zdrowe przekąski

Zdrowe przekąski – pomysły na szybkie przegryzki

2019-10-02
Urządzasz imprezę i chcesz przyrządzić coś szybko oraz zdrowo? A może nie lubisz obiadów na mieście i wolisz wziąć do pracy coś z domu? Sprawdź!
rowery do ćwiczeń

Najlepsze rowery do ćwiczeń w domu. Który rower treningowy wybrać?

2019-09-30
Rower stacjonarny ma jednak dużo więcej korzyści. Jak wybrać najlepszy rower do ćwiczeń w domu? Przed wami kilka wskazówek.
weganizm

Jak przejść na weganizm? Dieta roślinna w 10 krokach

2019-09-27
Chcesz rozpocząć dietę roślinną lecz nie wiesz, od czego zacząć? Podpowiadamy, jak przejść na weganizm bezpiecznie, smacznie i przyjemnie.
martwy ciąg

Martwy ciąg – jakie mięśnie pracują i co nam to daje?

2019-09-25
Co to jest martwy ciąg, jakie mięśnie pracują podczas wykonywania tego ćwiczenia, co nam ono daje i jak je poprawnie wykonać. Przeczytaj już teraz!