Data modyfikacji:

Nawadnianie podczas treningu. Po co sięgać, gdy nie lubimy wody?

Autor: Joanna Stanuch

Odpowiednie nawodnienie organizmu jest jedną z podstaw jego prawidłowego funkcjonowania – nie tylko wtedy, gdy trenujesz. Z drugiej strony, zupełnie powszechną sytuacją jest ta, w której picie wody mineralnej po prostu nie smakuje. W takim razie – co zamiast? Dziś przedstawiamy pomysły na nawadnianie organizmu smacznymi, a zarazem zdrowymi zamiennikami.

Prawda stara jak świat – wodę pić musimy, niezależnie od tego, jaki prowadzimy tryb życia.  Co jednak, gdy nawet najlepsza i najzdrowsza woda ledwie przechodzi nam przez gardło, a my potrzebujemy nawodnienia podczas intensywnych ćwiczeń? Bez paniki – znajdzie się kilka sposobów na to, aby oszukać wybredne kubki smakowe, a jednocześnie nie rezygnować z zapewniania ciału niezbędnego H2O.

Smaczne nawadnianie: Woda  z dodatkiem owoców

Jeśli regularne picie wody mineralnej stanowi dla ciebie problem, dodaj do niej kilka plasterków ulubionych owoców. Cytryna, pomarańcza, a może truskawka? Każdy, świeży owoc będzie doskonałym rozwiązaniem, a ty nie będziesz musiała rezygnować z odpowiedniego nawodnienia organizmu podczas ćwiczeń.

Zielona herbata

Ma mnóstwo antyoksydantów, a do tego kofeinę, która doda ci odrobinę „kopa”.  Przygotuj więc ulubioną, zieloną herbatę i schłodzoną zabierz w ulubionej, treningowej butelce. Pamiętaj jednak, że to rozwiązanie powinno być raczej okazjonalne – w odróżnieniu od wody mineralnej, herbata nie zawiera zbyt wiele magnezu i wapnia, o których w trakcie treningu powinniśmy pamiętać.

Soki zamiast picia wody?

Samodzielnie przygotowany sok owocowy to także zdrowa alternatywa, która zapewni nam mnóstwo cennych mikroelementów, a tponadto – dzięki naturalnej obecności wody w owocach – nawodni. Pamiętajmy jednak, że nie powinniśmy wypijać ich zbyt dużo – nawet domowe soki posiadają w sobie wiele cukrów i potrafią być kaloryczne.

Nawodnij się z miętą

Spróbuj dodać do wody mineralnej liście świeżej mięty. Ten drobny zabieg intensywnie podkreśli smak napoju i być może pozwoli ci się do niego przekonać. Dodatkowo, mięta pozytywnie wpłynie na twój układ trawienny oraz pozwoli na redukcję stresu.

makijaż jesienny

Gorące trendy makijażowe. Jesień 2021

2021-10-10
Panie i panowie, to już oficjalne! Nareszcie możemy znów cieszyć się i bawić makijażem! Po roku spędzonym w domu i lecie zbyt gorącym na cokolwiek więcej niż krem z filtrem przeciwsłonecznym, miłośnicy makijażu odkurzają pędzle, czyszczą narzędzia i przygotowują się na jesień prawdziwej zabawy. Przed Wami najgorętsze trendy tego sezonu, które królować będą podczas naszych spacerów wśród kolorowych, jesiennych liści i popijania kultowej już dyniowej latte.
materace

Materac zdrowotny dla osób z problemami kręgosłupa. Jaki wybrać?

2021-09-01
Dzięki specjalistycznemu materacowi nie tylko zadbasz o kondycję swojego kręgosłupa, ale w końcu będziesz wypoczęty i pełen siły. Sprawdź!
Depilacja IPL w domu. Fakty i mity

Depilacja IPL w domu. Jak często, jakie efekty i czy warto?

2021-08-03
Długi czas spędzony na depilacji, ból, a potem - krótkotrwały efekt. Znasz to? Z pomocą wszystkim tym, którym nie odpowiadają tradycyjne metody usuwania owłosie...
pole dance

Pole dance dla początkujących. Jak zacząć?

2021-08-01
Pole dance to połączenie fitness, baletu oraz sportów siłowych. Ta dyscyplina stała się w Polsce niesamowicie popularna – już niemal w każdym, większym mieście można znaleźć klub, w którym można trenować taniec na rurze. Masz obawy, czy pole dance jest dla ciebie? O czym powinnaś wiedzieć przed pierwszym treningiem?
ręcznik na basen

Ręcznik na basen – jaki będzie najlepszy?

2021-06-18
Ręcznik na basen pozwala na szybkie wysuszenie skóry i włosów. Zobacz, jaki ręcznik na basen wybrać.
Sportowy prezent na Dzień Ojca - 6 pomysłów

Sportowy prezent na Dzień Ojca - 6 pomysłów

2021-06-14
Nie masz jeszcze pomysłu na prezent na Dzień Ojca? Spokojnie – zostało jeszcze sporo czasu na to, aby znaleźć dla ukochanego taty upominek idealny. Tym razem je...