Data modyfikacji:

Najlepsze źródła kwasów omega 3

Autor: Sylwia Stwora

Niezbędne nienasycone kwasy tłuszczowe z rodziny omega 3, jak sama nazwa wskazuje, są istotnym składnikiem codziennej diety, wpływającym na prawidłowe funkcjonowanie organizmu. Najlepszym ich źródłem są ryby. Jakie inne produkty dostarczają duże ilości kwasów omega 3?

Nasz organizm nie jest w stanie sam wyprodukować wielonienasyconych kwasów tłuszczowych omega 3, dlatego tak ważne jest, aby pamiętać o nich w codziennym menu. Kwasy omega 3 pełnią rolę budulca, czuwającego nad prawidłowym rozwojem i funkcjonowaniem organizmu. Zapewnienie ich w odpowiedniej dawce już w wieku niemowlęcym, a także u dzieci i młodzieży pozytywnie wpłynie na pamięć, rozwój psychoruchowy, poprawi ostrość widzenia, a przede wszystkim podwyższy odporność organizmu na infekcje, alergie czy zmiany skórne. Z kolei dorośli dzięki spożywaniu omega 3 będą mieli zdrowe włosy, skórę i paznokcie, obniżą ryzyko chorób układu sercowo-naczyniowego i zadbają o prawidłową pracę układu nerwowego. Kwasy wspomogą również walkę z nadwagą.

Wielonienasycone kwasy tłuszczowe omega 3 znajdziemy w też orzechach. W mniejszych ilościach występują w brokułach, zielonym groszku, sałacie i kapuście. Można je dostarczać organizmowi również w postaci tranu czy innych suplementów zawierających omega 3.

Grejpfrut, a leki. Czy sok z grejpfruta może zabić?

Grejpfrut, a leki. Lista leków, które mogą zaszkodzić w połączeniu z owocem

2020-11-23
Sięgasz po ukochane cytrusy i myślisz – samo zdrowie. Tymczasem okazuje się, że łącząc niektóre owoce z lekami możemy sobie poważnie zaszkodzić. Świadomość na t...
Proste i pyszne ciasta na Boże Narodzenie [PRZEPISY]

Proste i pyszne ciasta na Boże Narodzenie. Przepisy ze zdjęciami

2020-11-15
Święta Bożego Narodzenia to czas odpoczynku, uśmiechu, bliskości, ale także moment wielu kulinarnych popisów. Jeśli chcesz zaskoczyć swoich bliskich, po tradycyjnym barszczu i karpiu podaj pyszny deser w postaci dobrego ciasta. Zastanawiasz się, jakie ciasta na Boże Narodzenie upiec tym razem, aby pozytywnie zaskoczyć rodzinę? Mamy dla ciebie kilka podpowiedzi! Przepisy na ciasta będą łatwe i proste w przygotowaniu. Sprawdź nasze pomysły na wigilijne przepisy na bożonarodzeniowe placki.
ryż basmati

Czy ryż basmati jest zdrowy? Ile ma kalorii? Właściwości ryżu basmati

2020-05-23
Ryż jest jednym z najpopularniejszych produktów spożywczych na całym świecie. Duży wybór gatunków tego zboża sprawia, że każdy bez problemu znajdzie ten idealnie dopasowany do indywidualnej diety. Jedną ze sławniejszych odmian jest ryż basmati. Jakie są jego właściwości odżywcze i jak wykorzystać go w kuchni?
tapioka

Tapioka – gdzie kupić?

2020-05-21
Tapioka to nic innego jak kasza wyrabiana z egzotycznej rośliny o nazwie maniok. Jakie właściwości ma tapioka oraz gdzie ją kupić? Sprawdź!
Produkty z niskim indeksem glikemicznym

Dieta o niskim indeksie glikemicznym. Jak ułożyć jadłospis na tydzień? Jakie produkty i zasady?

2020-02-21
Indeks glikemiczny (IG) jest parametrem, który pozwala na klasyfikowanie produktów spożywczych pod względem ich wpływu na podniesienie poziomu glukozy we krwi. Kontrola indeksu glikemicznego spożywanych posiłków jest szczególnie ważna dla cukrzyków, jednak coraz częściej zaleca się ją i zdrowym osobom, które chcą cieszyć się smukłą linią i zapobiegać wielu chorobom. Jak powinna wyglądać dieta o niskim indeksie glikemicznym? Sprawdź listę „dozwolonych” oraz „zakazanych” produktów.
5 sposobów na kaca (naturalnych i skutecznych!)

Domowe sposoby na kaca. Skuteczne "kliny" na zatrucie alkoholowe

2019-12-28
Za pasem sylwester, a to oznacza, że niejednemu z nas zapewne zdarzy się przeholować. Sprawdźcie 5 sprawdzonych sposobów na kaca.