Data modyfikacji:

Tańsze, ale wciąż super! Łatwo dostępne zamienniki superfoods

Autor: Karolina

Superfoods to wciąż jedna z topowych pozycji na liście fit trendów. Niestety, pozostają poza zasięgiem większości Polaków ze względu na swoją wysoką cenę. Czy w takim razie musimy obejść się smakiem i zapomnieć o superjedzeniu? Wcale nie! Przedstawiamy listę produktów, które w niczym nie ustępują superfoods, a możemy je bez problemu dostać w każdym osiedlowym sklepie.

Superfoods w pigułce

Lista dostępnych na rynku superproduktów jest naprawdę imponująco długa. Nic w tym dziwnego, superpokarmy są naszym najlepszym sprzymierzeńcem w walce o zdrowy wygląd i świetne samopoczucie. Spirulina, amarantus, jagody goji, komosa ryżowa, trawa jęczmienna czy surowe kakao – wszystkie te rośliny zawierają mnóstwo drogocennych składników odżywczych, witamin, minerałów, antyoksydantów, białek, aminokwasów, enzymów i protein. Ponadto poprawiają odporność, dostarczają energii i zmniejszają ryzyko występowania wielu groźnych chorób. Służą człowiekowi od tysięcy lat, ale dopiero teraz nauczyliśmy się właściwie wykorzystywać ich nieograniczone możliwości.

Czym zamienić superfoods?

W obiegowej opinii superfoods to ekskluzywne produkty, na które nie każdy może sobie pozwolić. Nie jest to prawda. Wystarczy lepiej przyjrzeć się dobrze znanym w naszej tradycji kulinarnej roślinom, aby odkryć ich działanie i lecznicze właściwości.

Zamiast komosy ryżowej możesz wybrać kaszę jaglaną, która również zawiera mnóstwo białka, jest lekkostrawna, nie zawiera glutenu i jest źródłem żelaza, miedzi oraz witamin z grupy B.  Jabłka, czereśnie czy żurawina z powodzeniem zastąpią jagody goji, ponieważ zawierają antyoksydanty, błonnik i witaminy. Jeśli nie trawa jęczmienna to…  natka pietruszki, brokuły lub rukola, które dodatkowo zmniejszają ryzyko zawałów czy nowotworów. Siemię lniane i sezam okażą się świetnym zamiennikiem surowego kakao. Ponadto na miano superfoods zasługują liczne produkty, które sami możemy wyhodować w ogródku, takie jak: czosnek, rośliny strączkowe, orzechy włoskie, śliwki, buraki, dynia czy kabaczek.

Szeroki wybór poradników dotyczących zdrowego odżywiania znajdziesz TUTAJ. 

Proste i pyszne ciasta na Boże Narodzenie [PRZEPISY]

Proste i pyszne ciasta na Boże Narodzenie. Przepisy ze zdjęciami

2021-12-01
Święta Bożego Narodzenia to czas odpoczynku, uśmiechu, bliskości, ale także moment wielu kulinarnych popisów. Jeśli chcesz zaskoczyć swoich bliskich, po tradycyjnym barszczu i karpiu podaj pyszny deser w postaci dobrego ciasta. Zastanawiasz się, jakie ciasta na Boże Narodzenie upiec tym razem, aby pozytywnie zaskoczyć rodzinę? Mamy dla ciebie kilka podpowiedzi! Przepisy na ciasta będą łatwe i proste w przygotowaniu. Sprawdź nasze pomysły na wigilijne przepisy na bożonarodzeniowe placki.
Prezenty na Dzień Matki: 9 pomysłów

Prezenty na Dzień Matki: 9 pomysłów

2021-05-12
To, jak wiele znaczy dla mnie mama staram się okazywać nie tylko od święta. Nie zmienia to faktu, że 26 maja jest dniem, który zawsze spędzamy wspólnie, a ja ro...
Jak zrobić świąteczne pierogi w wersji fit?

Jak zrobić świąteczne pierogi w wersji fit?

2020-12-01
Jeśli znajdą się osoby, które nie lubią pierogów, to z całą pewnością można policzyć je na palcach jednej ręki. Tym bardziej, jeśli chodzi o pyszne, świąteczne ...
ryż basmati

Czy ryż basmati jest zdrowy? Ile ma kalorii? Właściwości ryżu basmati

2020-05-23
Ryż jest jednym z najpopularniejszych produktów spożywczych na całym świecie. Duży wybór gatunków tego zboża sprawia, że każdy bez problemu znajdzie ten idealnie dopasowany do indywidualnej diety. Jedną ze sławniejszych odmian jest ryż basmati. Jakie są jego właściwości odżywcze i jak wykorzystać go w kuchni?
tapioka

Tapioka – gdzie kupić?

2020-05-21
Tapioka to nic innego jak kasza wyrabiana z egzotycznej rośliny o nazwie maniok. Jakie właściwości ma tapioka oraz gdzie ją kupić? Sprawdź!
Produkty z niskim indeksem glikemicznym

Dieta o niskim indeksie glikemicznym. Jak ułożyć jadłospis na tydzień? Jakie produkty i zasady?

2020-02-21
Indeks glikemiczny (IG) jest parametrem, który pozwala na klasyfikowanie produktów spożywczych pod względem ich wpływu na podniesienie poziomu glukozy we krwi. Kontrola indeksu glikemicznego spożywanych posiłków jest szczególnie ważna dla cukrzyków, jednak coraz częściej zaleca się ją i zdrowym osobom, które chcą cieszyć się smukłą linią i zapobiegać wielu chorobom. Jak powinna wyglądać dieta o niskim indeksie glikemicznym? Sprawdź listę „dozwolonych” oraz „zakazanych” produktów.