Data modyfikacji:

Kupujemy pulsometr. Na co zwrócić uwagę?

Autor: Sylwia Stwora

Pulsometr to niezbędne urządzenie dla każdego, komu zależy na efektywności podejmowanego wysiłku. To osobisty trener czuwający nad tym, abyś racjonalnie wyznaczył intensywność podejmowanego wysiłku oraz podpowiadający jak pracuje Twoje serce. Podczas zakupu pulsometru należy zwrócić uwagę na kilka kwestii.

Podstawowym zadaniem pulsometru, zamiennie nazywanego również pulsomierzem lub tętnomierzem, jest mierzenie pulsu. Znając własne maksymalne tętno (HRmax), które oblicza się odejmując od 220 swój wiek, można ustalić zakres intensywności treningu, a tym samym w pełni kontrolować podejmowaną aktywność fizyczną. To powoduje, że szybciej wzrasta wydajność organizmu, a spalanie tkanki tłuszczowej odbywa się na odpowiednim poziomie.

Pierwszą kwestią, która ma istotny wpływ na wybór pulsometru jest dopasowanie urządzenia do rodzaju podejmowanej aktywności fizycznej oraz stopnia zaawansowania. Możesz wybrać dedykowany sprzęt dla biegaczy, rowerzystów, na siłownię czy przeznaczony do zajęć fitness. Na rynku znajdziesz też modele stworzone z myślą o miłośnikach sportów wodnych.

W wersji podstawowej pulsometr powinien mieć zegarek informujący o czasie treningu, stoper, opcję pomiaru tętna i liczby przebytych kilometrów, funkcję podsumowania oraz zapisu rezultatów aktywności, a także wskaźnik zużycia baterii. Warto, aby urządzenie miało sygnał dźwiękowy, informujący o tym, czy pracujesz we właściwym dla siebie przedziale tętna, czyli między HRmin a HRmax.

Ćwiczysz, aby pozbyć się nadwagi? Wybrany przez Ciebie tętnomierz powinien być dodatkowo wyposażony w rejestrator wzrostu i wagi, licznik spalonych kalorii oraz funkcję rejestracji poziomu tkanki tłuszczowej i wody w organizmie. W przypadku osób trenujących na siłowni czy stawiających na zajęcia w klubach fitness, pulsometr powinien obsługiwać programy dobierane według wieku, płci, wzrostu i wagi ćwiczącego oraz posiadać opcję testu wydolności. Z kolei biegacze i rowerzyści powinni sięgnąć po model z nawigacją GPS, termometrem, barometrem, kompasem i pomiarem prędkości. Niektóre marki oferują również program, w którym można zmierzyć się z wirtualnym rywalem.

ids="/wp-content/uploads/2013/05/zestaw-do-pomiaru-tetna.jpg|Sensor biegowy do pomiaru tętna"]

Grejpfrut, a leki. Czy sok z grejpfruta może zabić?

Grejpfrut, a leki. Lista leków, które mogą zaszkodzić w połączeniu z owocem

2020-11-23
Sięgasz po ukochane cytrusy i myślisz – samo zdrowie. Tymczasem okazuje się, że łącząc niektóre owoce z lekami możemy sobie poważnie zaszkodzić. Świadomość na t...
biustonosze sportowe dla dużego biustu

Biustonosze sportowe do dużego biustu

2020-05-24
Jak dobrać stanik sportowy do dużego biustu? Ranking najlepszych biustonoszy sportowych w dużych rozmiarów.
jak się ubrać do groty solnej?

Jak się ubrać do groty solnej? Co to jest i jak działa?

2020-05-07
Grota solna to pomieszczenie stworzone z solnych bloków. Wewnątrz panuje mikroklimat bliski temu, który możesz spotkać nad morzem. Jakie działanie mają wizyty w grocie solnej i jak się do nich przygotować w prawidłowy sposób? Sprawdź też, jak się ubrać do groty solnej.
rowery do ćwiczeń

Najlepsze rowery do ćwiczeń w domu. Który rower treningowy wybrać?

2020-04-13
Rower stacjonarny ma jednak dużo więcej korzyści. Jak wybrać najlepszy rower do ćwiczeń w domu? Przed wami kilka wskazówek.
Taśmy do ćwiczeń

Taśmy do ćwiczeń. Trening w domu z gumowymi taśmami

2020-03-16
Taśma do ćwiczeń to prosty i tani gadżet, dzięki któremu wykonasz pełnowartościowy trening w domowym zaciszu. Są cenione przede wszystkim jako wsparcie w treningu pleców, jednak to nie jedyny sposób na ich wykorzystanie. Dowiedz się, co jeszcze możesz zyskać dzięki ćwiczeniom z taśmą!
Kettlebell. Jakie ćwiczenia? Pomysły na trening

Kettlebell. Jakie ćwiczenia? Pomysły na trening

2020-03-11
Wydaje Ci się, że trening z kettlebellem wspomaga jedynie budowę siły mięśni ramion? Porzuć to przekonanie i sama zacznij trenować z odważnikiem w kształcie kuli z uchwytem, aby harmonijnie wymodelować całą sylwetkę. Prezentujemy 5 ćwiczeń z kettlebellem.