Data publikacji:

Koktajl białkowy – tak czy nie?

Autor: Sylwia Stwora

Regularnie trenujesz i chciałabyś wspomóc modelowanie sylwetki, ale słysząc hasło „koktajl białkowy” oczami wyobraźni widzisz nadmiernie rozbudowane mięśnie, dlatego wzbraniasz się przed taką suplementacją? Przecież chcesz stracić centymetry w obwodach, a nie stać się jeszcze większą. Pomożemy Ci rozwiać kilka wątpliwości związanych z odżywkami proteinowymi.

Przede wszystkim, warto zdać sobie sprawę, że koktajl białkowy w żadnym wypadku nie jest sterydem. Jak sama nazwa wskazuje, jest źródłem białka, w podobnej mierze jak mięso, ryby, produkty mleczne, rośliny strączkowe czy jajka. Ten składnik odżywczy jest niezbędny do wystąpienia wielu przemian chemicznych w Twoim organizmie, zapobiega rozkładowi mięśni (katabolizm), a także, dzięki zawartości aminokwasów, jest dla nich budulcem i koniecznym elementem procesów syntezy. Dostarcza również składników odżywczych pomagających przedłużyć spalanie tłuszczu. Usprawnia też metabolizm, a dzięki małej ilości kalorii sprzyja odchudzaniu.

Najważniejszą zasadą suplementacji jest zdroworozsądkowe podejście. Nie inaczej jest w przypadku koktajlu białkowego. Przede wszystkim, ma on służyć potreningowej regeneracji mięśni oraz uzupełnić poziom białka, które uległo rozpadowi w trakcie wysiłku.

Odżywka proteinowa jest dla Ciebie, jeśli regularnie i bardzo intensywnie ćwiczysz. Pomoże też uzupełnić niedobory białka w diecie, oszukać głód, gdy nie masz czasu na pełnowartościowy posiłek w ciągu dnia czy zmniejszyć ochotę na coś słodkiego. Jednak nie należy traktować koktajlu białkowego jako samodzielnego dania, a już na pewno nie opierać na nim diety. Nadmiar białka może uszkodzić nerki. Poza tym, w napoju brakuje innych cennych składników.

Niezwykle ważne jest odpowiednie dopasowanie ilości spożywanego koktajlu białkowego do wagi i poziomu aktywności fizycznej. Jeśli chodzi o kwestie smaku oraz to, czy rozpuszczać proszek w wodzie czy mleku, wybór zależy od Twoich upodobań. Jeśli jesteś uczulona na laktozę bądź nie chcesz dostarczać dodatkowych kalorii, które kryją się w białym napoju właśnie przez cukier mleczny, sięgaj po wodę. Ewentualnie mleko krowie możesz zastąpić wersją roślinną.

*Aby dowiedzieć się więcej o produkcie, kliknij w jego zdjęcie

zdrowe przekąski

Zdrowe przekąski – pomysły na szybkie przegryzki

2019-10-02
Urządzasz imprezę i chcesz przyrządzić coś szybko oraz zdrowo? A może nie lubisz obiadów na mieście i wolisz wziąć do pracy coś z domu? Sprawdź!
rowery do ćwiczeń

Najlepsze rowery do ćwiczeń w domu. Który rower treningowy wybrać?

2019-09-30
Rower stacjonarny ma jednak dużo więcej korzyści. Jak wybrać najlepszy rower do ćwiczeń w domu? Przed wami kilka wskazówek.
weganizm

Jak przejść na weganizm? Dieta roślinna w 10 krokach

2019-09-27
Chcesz rozpocząć dietę roślinną lecz nie wiesz, od czego zacząć? Podpowiadamy, jak przejść na weganizm bezpiecznie, smacznie i przyjemnie.
martwy ciąg

Martwy ciąg – jakie mięśnie pracują i co nam to daje?

2019-09-25
Co to jest martwy ciąg, jakie mięśnie pracują podczas wykonywania tego ćwiczenia, co nam ono daje i jak je poprawnie wykonać. Przeczytaj już teraz!
gumy do ćwiczeń

Gumy do ćwiczeń - taśmy, które uatrakcyjnią twój trening

2019-09-24
Dzięki różnym rodzajom gum, można wykonać efektywny trening całego ciała. Podpowiemy wam jakie gumy do ćwiczeń wybrać i na co zwrócić uwagę podczas zakupu.
Buty sportowe

Dlaczego powinnaś kupić buty Asics? Opinie o butach do biegania

2019-09-23
W życiu każdego biegacza nadchodzi moment, w którym pojawia się chęć na kupno fachowego wyposażenia, w tym także dobrych butów do biegania. Wśród marek sportowego obuwia, które w ostatnich latach cieszą się ogromną popularnością jest Asics. Czy obuwie tej firmy faktycznie jest tak dobre? Specjalnie dla was sprawdziliśmy opinie o butach Asics i wybraliśmy najlepsze modele do biegania. I to w bardzo atrakcyjnych cenach!