Data modyfikacji:

Koktajl białkowy – tak czy nie?

Autor: Sylwia Stwora

Regularnie trenujesz i chciałabyś wspomóc modelowanie sylwetki, ale słysząc hasło „koktajl białkowy” oczami wyobraźni widzisz nadmiernie rozbudowane mięśnie, dlatego wzbraniasz się przed taką suplementacją? Przecież chcesz stracić centymetry w obwodach, a nie stać się jeszcze większą. Pomożemy Ci rozwiać kilka wątpliwości związanych z odżywkami proteinowymi.

Przede wszystkim, warto zdać sobie sprawę, że koktajl białkowy w żadnym wypadku nie jest sterydem. Jak sama nazwa wskazuje, jest źródłem białka, w podobnej mierze jak mięso, ryby, produkty mleczne, rośliny strączkowe czy jajka. Ten składnik odżywczy jest niezbędny do wystąpienia wielu przemian chemicznych w Twoim organizmie, zapobiega rozkładowi mięśni (katabolizm), a także, dzięki zawartości aminokwasów, jest dla nich budulcem i koniecznym elementem procesów syntezy. Dostarcza również składników odżywczych pomagających przedłużyć spalanie tłuszczu. Usprawnia też metabolizm, a dzięki małej ilości kalorii sprzyja odchudzaniu.

Najważniejszą zasadą suplementacji jest zdroworozsądkowe podejście. Nie inaczej jest w przypadku koktajlu białkowego. Przede wszystkim, ma on służyć potreningowej regeneracji mięśni oraz uzupełnić poziom białka, które uległo rozpadowi w trakcie wysiłku.

Odżywka proteinowa jest dla Ciebie, jeśli regularnie i bardzo intensywnie ćwiczysz. Pomoże też uzupełnić niedobory białka w diecie, oszukać głód, gdy nie masz czasu na pełnowartościowy posiłek w ciągu dnia czy zmniejszyć ochotę na coś słodkiego. Jednak nie należy traktować koktajlu białkowego jako samodzielnego dania, a już na pewno nie opierać na nim diety. Nadmiar białka może uszkodzić nerki. Poza tym, w napoju brakuje innych cennych składników.

Niezwykle ważne jest odpowiednie dopasowanie ilości spożywanego koktajlu białkowego do wagi i poziomu aktywności fizycznej. Jeśli chodzi o kwestie smaku oraz to, czy rozpuszczać proszek w wodzie czy mleku, wybór zależy od Twoich upodobań. Jeśli jesteś uczulona na laktozę bądź nie chcesz dostarczać dodatkowych kalorii, które kryją się w białym napoju właśnie przez cukier mleczny, sięgaj po wodę. Ewentualnie mleko krowie możesz zastąpić wersją roślinną.

*Aby dowiedzieć się więcej o produkcie, kliknij w jego zdjęcie

biustonosze sportowe dla dużego biustu

Biustonosze sportowe do dużego biustu

2020-05-24
Jak dobrać stanik sportowy do dużego biustu? Ranking najlepszych biustonoszy sportowych w dużych rozmiarów.
ryż basmati

Czy ryż basmati jest zdrowy? Ile ma kalorii? Właściwości ryżu basmati

2020-05-23
Ryż jest jednym z najpopularniejszych produktów spożywczych na całym świecie. Duży wybór gatunków tego zboża sprawia, że każdy bez problemu znajdzie ten idealnie dopasowany do indywidualnej diety. Jedną ze sławniejszych odmian jest ryż basmati. Jakie są jego właściwości odżywcze i jak wykorzystać go w kuchni?
tapioka

Tapioka – gdzie kupić?

2020-05-21
Tapioka to nic innego jak kasza wyrabiana z egzotycznej rośliny o nazwie maniok. Jakie właściwości ma tapioka oraz gdzie ją kupić? Sprawdź!
jak się ubrać do groty solnej?

Jak się ubrać do groty solnej? Co to jest i jak działa?

2020-05-07
Grota solna to pomieszczenie stworzone z solnych bloków. Wewnątrz panuje mikroklimat bliski temu, który możesz spotkać nad morzem. Jakie działanie mają wizyty w grocie solnej i jak się do nich przygotować w prawidłowy sposób? Sprawdź też, jak się ubrać do groty solnej.
Grejpfrut, a leki. Czy sok z grejpfruta może zabić?

Grejpfrut, a leki. Lista leków, które mogą zaszkodzić w połączeniu z owocem

2020-05-06
Sięgasz po ukochane cytrusy i myślisz – samo zdrowie. Tymczasem okazuje się, że łącząc niektóre owoce z lekami możemy sobie poważnie zaszkodzić. Świadomość na t...
rowery do ćwiczeń

Najlepsze rowery do ćwiczeń w domu. Który rower treningowy wybrać?

2020-04-13
Rower stacjonarny ma jednak dużo więcej korzyści. Jak wybrać najlepszy rower do ćwiczeń w domu? Przed wami kilka wskazówek.