Data modyfikacji:

Kochasz czekoladę? Na zdrowie!

Autor: Joanna Stanuch

Kto z nas nie lubi czekolady? Założę się, że podobnie jak ja, uwielbiacie od czasu do czasu pozwolić sobie na chwilę słodkiego zapomnienia. Mam dla Was dobre wieści – nawet, gdy dbacie o linię, nie musicie zadręczać się wyrzutami sumienia po sięgnięciu po kolejną kostkę. Ciemna czekolada to samo zdrowie!

Od kiedy pamiętam uwielbiałam czekoladę. Wśród wielu moich słabości, tą do dziś mogę nazywać największą. Od dawna jednak staram się godzić moje upodobanie do słodyczy z szukaniem zdrowszych możliwości, dlatego też stałam się zwolenniczką gorzkiej czekolady. Tym bardziej, że przecież nie musimy decydować się na jej klasyczną, dla wielu mało atrakcyjną wersję – z odpowiednimi dodatkami może być naprawdę bardzo smaczna :-)

Zdrowsza wersja słodyczy

Jeśli o mnie chodzi, najchętniej sięgam po klasyczną, ciemną czekoladę bez dodatków, o wysokiej zawartości kakao (sięgającej nawet do 99%). To właśnie ten składnik sprawia, że gorzka czekolada przynosi naszemu organizmowi wiele korzyści.

  • Ciemna czekolada obniża ryzyko powstania chorób układu krwionośnego;
  • Jest bogata w antyoksydanty, które hamują procesy starzenia;
  • Poprawia pamięć i koncentrację, zapobiegając jednocześnie rozwojowi choroby Alzheimera w późniejszym wieku;
  • Ma mnóstwo magnezu, dzięki czemu pomoże nam uporać się ze skurczami mięśni i zmęczeniem
  • Jest przepyszna i poprawia nastrój :-)
  • Na ilu kostkach się zatrzymać?

    Decydując się na gorzką czekoladę, możemy pozwolić sobie na sięganie nawet po 5 kostek dziennie. Nie tak źle, prawda? Tym bardziej, że jej pyszną, lecz o wiele mniej zdrową odpowiedniczkę – czekoladę mleczną – zaleca się spożywać w minimalnych ilościach, a w miarę możliwości nawet z niej zrezygnować. Choć w mlecznych czekoladach także znajdziemy zdrowe kakao, w towarzystwie morza cukrów i tłuszczy nie ma ono szans wpłynąć na nasze zdrowie pozytywnie.

    Jeśli jednak jesteście przyzwyczajeni do słodkiego smaku czekolady, proponuję spróbować jej gorzkiej odmiany w połączeniu z owocami, orzechami czy innymi dodatkami smakowymi.

  • TORRAS CZEKOLADA GORZKA STEWIA BEZGLUTENOWA 100G TORRAS - OD 8,77 ZŁ
  • VIVANI CZEKOLADA GORZKA Z MARCEPANEM AMARETTO 100G BIO - OD 7,68 ZŁ
  • TORRAS CZEKOLADA GORZKA Z BANANAMI BIO 100G - OD 5,00 ZŁ
  • Założę się, że i wśród Was są zwolennicy „osłodzenia” sobie życia w rozsądny i zdrowy sposób :-) lubicie ciemną czekoladę?

    Proste i pyszne ciasta na Boże Narodzenie [PRZEPISY]

    Proste i pyszne ciasta na Boże Narodzenie. Przepisy ze zdjęciami

    2020-09-01
    Święta Bożego Narodzenia to czas odpoczynku, uśmiechu, bliskości, ale także moment wielu kulinarnych popisów. Jeśli chcesz zaskoczyć swoich bliskich, po tradycyjnym barszczu i karpiu podaj pyszny deser w postaci dobrego ciasta. Zastanawiasz się, jakie ciasta na Boże Narodzenie upiec tym razem, aby pozytywnie zaskoczyć rodzinę? Mamy dla ciebie kilka podpowiedzi! Przepisy na ciasta będą łatwe i proste w przygotowaniu. Sprawdź nasze pomysły na wigilijne przepisy na bożonarodzeniowe placki.
    ryż basmati

    Czy ryż basmati jest zdrowy? Ile ma kalorii? Właściwości ryżu basmati

    2020-05-23
    Ryż jest jednym z najpopularniejszych produktów spożywczych na całym świecie. Duży wybór gatunków tego zboża sprawia, że każdy bez problemu znajdzie ten idealnie dopasowany do indywidualnej diety. Jedną ze sławniejszych odmian jest ryż basmati. Jakie są jego właściwości odżywcze i jak wykorzystać go w kuchni?
    tapioka

    Tapioka – gdzie kupić?

    2020-05-21
    Tapioka to nic innego jak kasza wyrabiana z egzotycznej rośliny o nazwie maniok. Jakie właściwości ma tapioka oraz gdzie ją kupić? Sprawdź!
    Grejpfrut, a leki. Czy sok z grejpfruta może zabić?

    Grejpfrut, a leki. Lista leków, które mogą zaszkodzić w połączeniu z owocem

    2020-05-06
    Sięgasz po ukochane cytrusy i myślisz – samo zdrowie. Tymczasem okazuje się, że łącząc niektóre owoce z lekami możemy sobie poważnie zaszkodzić. Świadomość na t...
    Produkty z niskim indeksem glikemicznym

    Dieta o niskim indeksie glikemicznym. Jak ułożyć jadłospis na tydzień? Jakie produkty i zasady?

    2020-02-21
    Indeks glikemiczny (IG) jest parametrem, który pozwala na klasyfikowanie produktów spożywczych pod względem ich wpływu na podniesienie poziomu glukozy we krwi. Kontrola indeksu glikemicznego spożywanych posiłków jest szczególnie ważna dla cukrzyków, jednak coraz częściej zaleca się ją i zdrowym osobom, które chcą cieszyć się smukłą linią i zapobiegać wielu chorobom. Jak powinna wyglądać dieta o niskim indeksie glikemicznym? Sprawdź listę „dozwolonych” oraz „zakazanych” produktów.
    5 sposobów na kaca (naturalnych i skutecznych!)

    Domowe sposoby na kaca. Skuteczne "kliny" na zatrucie alkoholowe

    2019-12-28
    Za pasem sylwester, a to oznacza, że niejednemu z nas zapewne zdarzy się przeholować. Sprawdźcie 5 sprawdzonych sposobów na kaca.