Data modyfikacji:

Jedz pestki awokado na zdrowie! - 6 powodów

Autor: Karolina

Okazałe pestki awokado pozostają w cieniu popularności pysznego środka tego owocu. Po wydrążeniu lądują w zazwyczaj śmietniku. Podejmujemy więc zdrowotne wyzwanie i zachęcamy Was do konsumpcji twardej części awokado.

Przedstawiamy 7 powodów, dzięki którym docenisz pestki awokado.

1. Doping dla układu odpornościowego

Pestki zawierają ogromną ilość przeciwutleniaczy. Wzmocnią więc nasze naturalne mechanizmy obronne, ale też... zakonserwują żywność!

2. Zwalczają bakterie i wirusy

Pomogą nam więc także w trakcie infekcji. Jeśli więc czujesz, że dopada Cię przeziębienie lub grypa - zjedz CAŁE awokado.

3. Wyostrzają wzrok

Ponieważ zawierają luteinę. Spore ilości tej substancji poprawiają ostrość widzenia, więc sięgać po pestki awokado powinni zwłaszcza okularnicy.

4. Dla zdrowia serca

Pestki zawierają solidne dawki magnezu i potasu, a te składniki są znanymi strażnikami kondycji naszego serca. Włączając awokado do diety, poprawimy nie tylko jego pracę, ale też ochronimy serce przed chorobami.

5. Dla kobiet w ciąży

Przyszłe mamy powinny częściej niż zwykle sięgać po awokado i wydłubywać pestkę, która jest niezwykle bogata w kwas foliowy.

6. Polepszacz trawienia

Tę zaletę pestki zawdzięczają zawartości błonnika. Co więcej, jest on bardzo łatwy przyswajalny. Warto zatem przetestować tę właściwość podczas problemów z układem trawiennym.

Cenna rada: Aby dobrać się do pestki awokado, wystarczy zostawić ją na słońcu na trzy dni. Wysuszoną część owocu rozłupujemy potem młotkiem kuchennym i blendujemy.

Szeroką ofertę blenderów znajdziesz TUTAJ.

ryż basmati

Czy ryż basmati jest zdrowy? Ile ma kalorii? Właściwości ryżu basmati

2020-05-23
Ryż jest jednym z najpopularniejszych produktów spożywczych na całym świecie. Duży wybór gatunków tego zboża sprawia, że każdy bez problemu znajdzie ten idealnie dopasowany do indywidualnej diety. Jedną ze sławniejszych odmian jest ryż basmati. Jakie są jego właściwości odżywcze i jak wykorzystać go w kuchni?
tapioka

Tapioka – gdzie kupić?

2020-05-21
Tapioka to nic innego jak kasza wyrabiana z egzotycznej rośliny o nazwie maniok. Jakie właściwości ma tapioka oraz gdzie ją kupić? Sprawdź!
Produkty z niskim indeksem glikemicznym

Dieta o niskim indeksie glikemicznym. Jak ułożyć jadłospis na tydzień? Jakie produkty i zasady?

2020-02-21
Indeks glikemiczny (IG) jest parametrem, który pozwala na klasyfikowanie produktów spożywczych pod względem ich wpływu na podniesienie poziomu glukozy we krwi. Kontrola indeksu glikemicznego spożywanych posiłków jest szczególnie ważna dla cukrzyków, jednak coraz częściej zaleca się ją i zdrowym osobom, które chcą cieszyć się smukłą linią i zapobiegać wielu chorobom. Jak powinna wyglądać dieta o niskim indeksie glikemicznym? Sprawdź listę „dozwolonych” oraz „zakazanych” produktów.
Proste i pyszne ciasta na Boże Narodzenie [PRZEPISY]

Proste i pyszne ciasta na Boże Narodzenie. Przepisy ze zdjęciami

2019-12-10
Święta Bożego Narodzenia to czas odpoczynku, uśmiechu, bliskości, ale także moment wielu kulinarnych popisów. Jeśli chcesz zaskoczyć swoich bliskich, po tradycyjnym barszczu i karpiu podaj pyszny deser w postaci dobrego ciasta. Zastanawiasz się, jakie ciasta na Boże Narodzenie upiec tym razem, aby pozytywnie zaskoczyć rodzinę? Mamy dla ciebie kilka podpowiedzi! Przepisy na ciasta będą łatwe i proste w przygotowaniu. Sprawdź nasze pomysły na wigilijne przepisy na bożonarodzeniowe placki.
zdrowe ksiązki kucharskie

Zdrowe książki kucharskie – zobacz nasz ranking

2019-11-26
Zdrowe odżywianie to bardzo modny temat, który przyciąga coraz więcej osób. Jednak jak w prosty i szybki sposób zadbać o codzienne posiłki? Sprawdź
zdrowe przekąski

Zdrowe przekąski – pomysły na szybkie przegryzki

2019-10-02
Urządzasz imprezę i chcesz przyrządzić coś szybko oraz zdrowo? A może nie lubisz obiadów na mieście i wolisz wziąć do pracy coś z domu? Sprawdź!