Data publikacji:

Jak przygotować zbilansowany posiłek do pracy?

Autor: Sylwia Stwora

Natłok zawodowych obowiązków często sprawia, że albo nie mamy czasu na zjedzenie pełnowartościowego posiłku, albo w trakcie lunchu zaspokajamy głód niezdrowym jedzeniem. Taki tryb odżywiania w połączeniu z siedzącym zajęciem nie sprzyja naszej sylwetce. Podpowiadamy, jak przygotować zbilansowany posiłek do pracy, aby zapewnić sobie wystarczającą porcję energii i utrzymać dobry poziom przemiany materii.

Z pewnością sprawdzą się wszelkiego typu sałatki warzywne czy owocowe wzbogacone o chude mięso, np. grillowaną czy gotowaną pierś z kurczaka albo filet z łososia, z dodatkiem jogurtu naturalnego lub skropione oliwą z oliwek czy sosem winegret na bazie oleju lnianego albo rzepakowego. Mięso może zastąpić pełnoziarnisty makaron, brązowy ryż czy kasza. Unikaj dodawania do sałatek śmietany czy majonezu.

Na śniadanie możesz przygotować kanapkę z pełnoziarnistego pieczywa, obłożoną liśćmi sałaty, pomidorem, papryką, polędwiczką wieprzową czy pastą z twarożku, jajka i tuńczyka. Przekąskę mogą stanowić pokrojone w słupki warzywa lub suszone owoce. Możesz też przygotować koktajl mleczno-owocowy lub połączyć plasterki banana z garścią orzechów, łyżeczką miodu i małym opakowaniem jogurtu naturalnego.

Świetnym rozwiązaniem na lunch będzie domowej roboty tortilla czy zupa, np. w formie kremu, którą spokojnie podgrzejesz w firmowej mikrofalówce. Możesz ją uzupełnić o grzanki czy łyżkę jogurtu greckiego. Alternatywnie sięgnij po porcję mrożonek uzupełnionych np. o ryż czy kawałki mięsa.

Warto sięgnąć po tzw. lunchboxy, które pozwolą Ci zapakować w jedno pudełko śniadanie, przekąskę i lunch. Pamiętaj, aby przygotowując zbilansowany posiłek do pracy zadbać o to, aby zawierał on wszystkie niezbędne składniki odżywcze, które pozwolą Ci zachować odpowiednią dawkę energii przez 8 lub więcej godzin.