Data modyfikacji:

Jak przygotować zbilansowany posiłek do pracy?

Autor: Sylwia Stwora

Natłok zawodowych obowiązków często sprawia, że albo nie mamy czasu na zjedzenie pełnowartościowego posiłku, albo w trakcie lunchu zaspokajamy głód niezdrowym jedzeniem. Taki tryb odżywiania w połączeniu z siedzącym zajęciem nie sprzyja naszej sylwetce. Podpowiadamy, jak przygotować zbilansowany posiłek do pracy, aby zapewnić sobie wystarczającą porcję energii i utrzymać dobry poziom przemiany materii.

Z pewnością sprawdzą się wszelkiego typu sałatki warzywne czy owocowe wzbogacone o chude mięso, np. grillowaną czy gotowaną pierś z kurczaka albo filet z łososia, z dodatkiem jogurtu naturalnego lub skropione oliwą z oliwek czy sosem winegret na bazie oleju lnianego albo rzepakowego. Mięso może zastąpić pełnoziarnisty makaron, brązowy ryż czy kasza. Unikaj dodawania do sałatek śmietany czy majonezu.

Na śniadanie możesz przygotować kanapkę z pełnoziarnistego pieczywa, obłożoną liśćmi sałaty, pomidorem, papryką, polędwiczką wieprzową czy pastą z twarożku, jajka i tuńczyka. Przekąskę mogą stanowić pokrojone w słupki warzywa lub suszone owoce. Możesz też przygotować koktajl mleczno-owocowy lub połączyć plasterki banana z garścią orzechów, łyżeczką miodu i małym opakowaniem jogurtu naturalnego.

Świetnym rozwiązaniem na lunch będzie domowej roboty tortilla czy zupa, np. w formie kremu, którą spokojnie podgrzejesz w firmowej mikrofalówce. Możesz ją uzupełnić o grzanki czy łyżkę jogurtu greckiego. Alternatywnie sięgnij po porcję mrożonek uzupełnionych np. o ryż czy kawałki mięsa.

Warto sięgnąć po tzw. lunchboxy, które pozwolą Ci zapakować w jedno pudełko śniadanie, przekąskę i lunch. Pamiętaj, aby przygotowując zbilansowany posiłek do pracy zadbać o to, aby zawierał on wszystkie niezbędne składniki odżywcze, które pozwolą Ci zachować odpowiednią dawkę energii przez 8 lub więcej godzin.

ryż basmati

Czy ryż basmati jest zdrowy? Ile ma kalorii? Właściwości ryżu basmati

2020-05-23
Ryż jest jednym z najpopularniejszych produktów spożywczych na całym świecie. Duży wybór gatunków tego zboża sprawia, że każdy bez problemu znajdzie ten idealnie dopasowany do indywidualnej diety. Jedną ze sławniejszych odmian jest ryż basmati. Jakie są jego właściwości odżywcze i jak wykorzystać go w kuchni?
tapioka

Tapioka – gdzie kupić?

2020-05-21
Tapioka to nic innego jak kasza wyrabiana z egzotycznej rośliny o nazwie maniok. Jakie właściwości ma tapioka oraz gdzie ją kupić? Sprawdź!
Produkty z niskim indeksem glikemicznym

Dieta o niskim indeksie glikemicznym. Jak ułożyć jadłospis na tydzień? Jakie produkty i zasady?

2020-02-21
Indeks glikemiczny (IG) jest parametrem, który pozwala na klasyfikowanie produktów spożywczych pod względem ich wpływu na podniesienie poziomu glukozy we krwi. Kontrola indeksu glikemicznego spożywanych posiłków jest szczególnie ważna dla cukrzyków, jednak coraz częściej zaleca się ją i zdrowym osobom, które chcą cieszyć się smukłą linią i zapobiegać wielu chorobom. Jak powinna wyglądać dieta o niskim indeksie glikemicznym? Sprawdź listę „dozwolonych” oraz „zakazanych” produktów.
Proste i pyszne ciasta na Boże Narodzenie [PRZEPISY]

Proste i pyszne ciasta na Boże Narodzenie. Przepisy ze zdjęciami

2019-12-10
Święta Bożego Narodzenia to czas odpoczynku, uśmiechu, bliskości, ale także moment wielu kulinarnych popisów. Jeśli chcesz zaskoczyć swoich bliskich, po tradycyjnym barszczu i karpiu podaj pyszny deser w postaci dobrego ciasta. Zastanawiasz się, jakie ciasta na Boże Narodzenie upiec tym razem, aby pozytywnie zaskoczyć rodzinę? Mamy dla ciebie kilka podpowiedzi! Przepisy na ciasta będą łatwe i proste w przygotowaniu. Sprawdź nasze pomysły na wigilijne przepisy na bożonarodzeniowe placki.
zdrowe ksiązki kucharskie

Zdrowe książki kucharskie – zobacz nasz ranking

2019-11-26
Zdrowe odżywianie to bardzo modny temat, który przyciąga coraz więcej osób. Jednak jak w prosty i szybki sposób zadbać o codzienne posiłki? Sprawdź
zdrowe przekąski

Zdrowe przekąski – pomysły na szybkie przegryzki

2019-10-02
Urządzasz imprezę i chcesz przyrządzić coś szybko oraz zdrowo? A może nie lubisz obiadów na mieście i wolisz wziąć do pracy coś z domu? Sprawdź!