Data modyfikacji:

Jak prawidłowo wykonywać pompki?

Autor: Sylwia Stwora

Pozornie w robieniu pompek nie ma nic skomplikowanego. Wystarczy w podporze przodem uginać i prostować ramiona. Jednak, aby odpowiednio wzmocnić i ukształtować mięśnie ramion, barków, klatki piersiowej oraz brzucha, niezbędne jest opanowanie właściwej techniki ćwiczenia. Oto kilka wskazówek odnośnie tego, jak prawidłowo wykonywać pompki.

Podstawową zaletą pompek jest to, że pozwalają nie tylko ładnie wyrzeźbić górne partie ciała lub zwiększyć ich masę, ale ich regularne wykonywanie również przełoży się również na lepszą kondycję i wytrzymałość całego organizmu.

Aby zadbać o prawidłową technikę wykonania pompki w wersji klasycznej, najlepiej rozpocząć ćwiczenie od położenia się na brzuchu i ustawienia dłoni na szerokość barków. W tej pozycji unosisz się do góry aż do pełnego wyprostu rąk w łokciach. Ciężar ciała musi opierać się wyłącznie na dłoniach oraz palcach stóp. Tułów oraz nogi muszą być wyprostowane. Zwróć uwagę na to, aby cały czas mieć napięte mięśnie brzucha i pośladków. Zejście w dół następuje poprzez ugięcie ramion. Im bliżej podłoża znajdzie się ciało, tym ćwiczenie będzie efektywniejsze, jednak nie należy kłaść się na podłodze. Ugięcie i wyprost ramion to jedna pompka. Bardzo ważne jest również prawidłowe oddychanie w trakcie treningu. Podczas opuszczania ciała powinien następować wdech, a w trakcie unoszenia – wydech.

Wstępem do wykonywania klasycznych pompek może być ich tzw. damska wersja. Różnica w ćwiczeniach polega na tym, że zamiast opierania uniesionych w górę nóg o palce stóp, klękasz na oba kolana, ustawione na szerokości bioder. Jedna pompka to ugięcie ramion i wyjście w górę. Pamiętaj o tym, aby łokcie szły na zewnątrz a tułów był wyprostowany.

Możesz zaczynać od 5 pompek i wraz z upływem czasu oraz opanowaniem klasycznej wersji pompek, zwiększać ilość powtórzeń oraz modyfikować samo ćwiczenie, np. wykonywać je na pięściach, z nogami opartymi o ławeczkę czy na urządzeniu wyposażonym w specjalne uchwyty.

biustonosze sportowe dla dużego biustu

Biustonosze sportowe do dużego biustu

2020-05-24
Jak dobrać stanik sportowy do dużego biustu? Ranking najlepszych biustonoszy sportowych w dużych rozmiarów.
jak się ubrać do groty solnej?

Jak się ubrać do groty solnej? Co to jest i jak działa?

2020-05-07
Grota solna to pomieszczenie stworzone z solnych bloków. Wewnątrz panuje mikroklimat bliski temu, który możesz spotkać nad morzem. Jakie działanie mają wizyty w grocie solnej i jak się do nich przygotować w prawidłowy sposób? Sprawdź też, jak się ubrać do groty solnej.
Grejpfrut, a leki. Czy sok z grejpfruta może zabić?

Grejpfrut, a leki. Lista leków, które mogą zaszkodzić w połączeniu z owocem

2020-05-06
Sięgasz po ukochane cytrusy i myślisz – samo zdrowie. Tymczasem okazuje się, że łącząc niektóre owoce z lekami możemy sobie poważnie zaszkodzić. Świadomość na t...
rowery do ćwiczeń

Najlepsze rowery do ćwiczeń w domu. Który rower treningowy wybrać?

2020-04-13
Rower stacjonarny ma jednak dużo więcej korzyści. Jak wybrać najlepszy rower do ćwiczeń w domu? Przed wami kilka wskazówek.
Taśmy do ćwiczeń

Taśmy do ćwiczeń. Trening w domu z gumowymi taśmami

2020-03-16
Taśma do ćwiczeń to prosty i tani gadżet, dzięki któremu wykonasz pełnowartościowy trening w domowym zaciszu. Są cenione przede wszystkim jako wsparcie w treningu pleców, jednak to nie jedyny sposób na ich wykorzystanie. Dowiedz się, co jeszcze możesz zyskać dzięki ćwiczeniom z taśmą!
Kettlebell. Jakie ćwiczenia? Pomysły na trening

Kettlebell. Jakie ćwiczenia? Pomysły na trening

2020-03-11
Wydaje Ci się, że trening z kettlebellem wspomaga jedynie budowę siły mięśni ramion? Porzuć to przekonanie i sama zacznij trenować z odważnikiem w kształcie kuli z uchwytem, aby harmonijnie wymodelować całą sylwetkę. Prezentujemy 5 ćwiczeń z kettlebellem.