Data publikacji:

Jak ograniczyć jedzenie słodyczy?

Autor: Agnieszka Jaśkiewicz

Tabliczka czekolady zamiast kolacji, batonik zjedzony w pośpiechu, kolejny kawałek ciasta do kawy - to wszystko sprawia, że tyjemy w szybkim tempie. Cukier uzależnia, ale stosując nasze porady na pewno uda Ci się zrezygnować z codziennej porcji słodkości. 

Miej przy sobie zdrowe przekąski

W ciągu dnia często łapie Cię "mały głód"? Postaraj się zawsze mieć przy sobie zdrową przekąskę, która szybko go zwalczy. Idealnie nada się do tego np. jabłko lub garstka orzechów.

Zrezygnuj ze słodzenia napojów

Zacznij stopniowo rezygnować ze słodzenia kawy i herbaty. Słodzisz dwie łyżeczki? Od teraz wsypuj jedynie półtorej, za dwa tygodnie zejdź do jednej, a zmiana nie będzie drastyczna. Cukier możesz zastąpić również zdrowszymi odpowiednikami np. stewią.

Nie kupuj słodyczy na zapas

Zrezygnuj z trzymania w szafce słodyczy "na później" albo "dla gości". Istnieje duża szansa, że gdy najdzie Cię ochota na słodycze, po prostu nie będzie Ci się chciało iść po nie do sklepu.

Zacznij używać więcej przypraw

Zastąp cukier na przykład w porannej owsiance cynamonem lub świeżą wanilią. Te "deserowe" przyprawy nadadzą aromat i smak Twojej potrawie, dzięki czemu nie będziesz już tęsknić za cukrem.

Powstrzymaj się od jedzenia słodyczy na dwa tygodnie

Po 14 dniach zaczniesz odzwyczajać się od słodkości i... zwyczajnie nie będziesz mieć na nie ochoty! Najtrudniejsze są pierwsze dni bez słodyczy. Gdy nagle najdzie Cię ochota na coś słodkiego, możesz zjeść suszone lub świeże owoce. Dobrym sposobem na pozbycie się nagłej chęci na słodycze jest również umycie zębów!