Data modyfikacji:

Jak ograniczyć jedzenie słodyczy?

Autor: Agnieszka Jaśkiewicz

Tabliczka czekolady zamiast kolacji, batonik zjedzony w pośpiechu, kolejny kawałek ciasta do kawy - to wszystko sprawia, że tyjemy w szybkim tempie. Cukier uzależnia, ale stosując nasze porady na pewno uda Ci się zrezygnować z codziennej porcji słodkości. 

Miej przy sobie zdrowe przekąski

W ciągu dnia często łapie Cię "mały głód"? Postaraj się zawsze mieć przy sobie zdrową przekąskę, która szybko go zwalczy. Idealnie nada się do tego np. jabłko lub garstka orzechów.

Zrezygnuj ze słodzenia napojów

Zacznij stopniowo rezygnować ze słodzenia kawy i herbaty. Słodzisz dwie łyżeczki? Od teraz wsypuj jedynie półtorej, za dwa tygodnie zejdź do jednej, a zmiana nie będzie drastyczna. Cukier możesz zastąpić również zdrowszymi odpowiednikami np. stewią.

Nie kupuj słodyczy na zapas

Zrezygnuj z trzymania w szafce słodyczy "na później" albo "dla gości". Istnieje duża szansa, że gdy najdzie Cię ochota na słodycze, po prostu nie będzie Ci się chciało iść po nie do sklepu.

Zacznij używać więcej przypraw

Zastąp cukier na przykład w porannej owsiance cynamonem lub świeżą wanilią. Te "deserowe" przyprawy nadadzą aromat i smak Twojej potrawie, dzięki czemu nie będziesz już tęsknić za cukrem.

Powstrzymaj się od jedzenia słodyczy na dwa tygodnie

Po 14 dniach zaczniesz odzwyczajać się od słodkości i... zwyczajnie nie będziesz mieć na nie ochoty! Najtrudniejsze są pierwsze dni bez słodyczy. Gdy nagle najdzie Cię ochota na coś słodkiego, możesz zjeść suszone lub świeże owoce. Dobrym sposobem na pozbycie się nagłej chęci na słodycze jest również umycie zębów!

Proste i pyszne ciasta na Boże Narodzenie [PRZEPISY]

Proste i pyszne ciasta na Boże Narodzenie. Przepisy ze zdjęciami

2020-12-18
Święta Bożego Narodzenia to czas odpoczynku, uśmiechu, bliskości, ale także moment wielu kulinarnych popisów. Jeśli chcesz zaskoczyć swoich bliskich, po tradycyjnym barszczu i karpiu podaj pyszny deser w postaci dobrego ciasta. Zastanawiasz się, jakie ciasta na Boże Narodzenie upiec tym razem, aby pozytywnie zaskoczyć rodzinę? Mamy dla ciebie kilka podpowiedzi! Przepisy na ciasta będą łatwe i proste w przygotowaniu. Sprawdź nasze pomysły na wigilijne przepisy na bożonarodzeniowe placki.
Jak zrobić świąteczne pierogi w wersji fit?

Jak zrobić świąteczne pierogi w wersji fit?

2020-12-01
Jeśli znajdą się osoby, które nie lubią pierogów, to z całą pewnością można policzyć je na palcach jednej ręki. Tym bardziej, jeśli chodzi o pyszne, świąteczne ...
ryż basmati

Czy ryż basmati jest zdrowy? Ile ma kalorii? Właściwości ryżu basmati

2020-05-23
Ryż jest jednym z najpopularniejszych produktów spożywczych na całym świecie. Duży wybór gatunków tego zboża sprawia, że każdy bez problemu znajdzie ten idealnie dopasowany do indywidualnej diety. Jedną ze sławniejszych odmian jest ryż basmati. Jakie są jego właściwości odżywcze i jak wykorzystać go w kuchni?
tapioka

Tapioka – gdzie kupić?

2020-05-21
Tapioka to nic innego jak kasza wyrabiana z egzotycznej rośliny o nazwie maniok. Jakie właściwości ma tapioka oraz gdzie ją kupić? Sprawdź!
Produkty z niskim indeksem glikemicznym

Dieta o niskim indeksie glikemicznym. Jak ułożyć jadłospis na tydzień? Jakie produkty i zasady?

2020-02-21
Indeks glikemiczny (IG) jest parametrem, który pozwala na klasyfikowanie produktów spożywczych pod względem ich wpływu na podniesienie poziomu glukozy we krwi. Kontrola indeksu glikemicznego spożywanych posiłków jest szczególnie ważna dla cukrzyków, jednak coraz częściej zaleca się ją i zdrowym osobom, które chcą cieszyć się smukłą linią i zapobiegać wielu chorobom. Jak powinna wyglądać dieta o niskim indeksie glikemicznym? Sprawdź listę „dozwolonych” oraz „zakazanych” produktów.
zdrowe ksiązki kucharskie

Zdrowe książki kucharskie – zobacz nasz ranking

2019-11-26
Zdrowe odżywianie to bardzo modny temat, który przyciąga coraz więcej osób. Jednak jak w prosty i szybki sposób zadbać o codzienne posiłki? Sprawdź