Data modyfikacji:

Hot joga – sposób na rozgrzanie organizmu w chłodne dni

Autor: Sylwia Stwora

Wraz z nadejściem chłodnej, jesiennej aury poszukujemy skutecznych sposobów na rozgrzanie zziębniętego ciała i podniesienie odporności organizmu. Odpowiedzią na potrzebę dostarczenia ciepła, a przy okazji także usunięcie zmęczenia i osiągnięcie wewnętrznej równowagi jest hot joga.

Gorąca odmiana jogi to pomysł, który zrodził się w głowie Bikrama Choundhury w latach 70. Pochodzący z Kalkuty nauczyciel jogi i założyciel Bikram Yoga jako 20-latek odniósł poważną kontuzję kolana podczas zawodów w podnoszeniu ciężarów. Lekarze nie dawali mu szans na powrót do normalnej sprawności ruchowej, a tym samym uprawiania sportu. Jednak Bikram nie poddał się, wyemigrował do Kalifornii, założył własne studio jogi i dzięki wiedzy na temat hatha jogi, którą uprawiał od 3 roku życia, nie tylko odzyskał pełną sprawność, ale także stał się ojcem nowego stylu, który pokochali Amerykanie.

Hot joga to zajęcia odbywające się w pomieszczeniu, w którym temperatura dochodzi do 40 stopni C, a wilgotność powietrza wynosi 40-50 proc. W trakcie 90 minut uczestnicy przechodzą od 1 do 26 assana, powtarzając cały układ dwukrotnie według ściśle określonej kolejności. Podczas treningu przyjmuje się m.in. pozycję psa, wielbłąda, królika, drzewa czy kobry. Układ jest tak opracowany, aby zapewnić optymalną pracę całego organizmu. Dzięki gorącym warunkom ciało od wewnątrz ulega podgrzaniu, co sprawia, że jest ono bardziej rozciągliwe i elastyczne, a co za tym idzie łatwiejsze do kształtowania. Z kolei wysoka potliwość pozwala szybko pozbyć się nagromadzonych w organizmie toksyn, wolnych rodników i innych niebezpiecznych substancji. Nieodzownym elementem hot jogi jest prawidłowe oddychanie, o którego kontrolowanie dbają ćwiczenia pranajama.

Hot joga nie tylko pozwoli oczyścić i uodpornić organizm, usprawnić pracę układu sercowo-krążeniowego oraz zwiększyć pojemność płuc. To świetny sposób na spalenie dużej ilości kalorii – nawet 1200 kcal w trakcie jednych zajęć (w zależności od wagi i wieku), redukcję stresu i poprawę funkcjonowania układu nerwowego.

Grejpfrut, a leki. Czy sok z grejpfruta może zabić?

Grejpfrut, a leki. Lista leków, które mogą zaszkodzić w połączeniu z owocem

2020-05-06
Sięgasz po ukochane cytrusy i myślisz – samo zdrowie. Tymczasem okazuje się, że łącząc niektóre owoce z lekami możemy sobie poważnie zaszkodzić. Świadomość na t...
5 sposobów na kaca (naturalnych i skutecznych!)

Domowe sposoby na kaca. Skuteczne "kliny" na zatrucie alkoholowe

2019-12-28
Za pasem sylwester, a to oznacza, że niejednemu z nas zapewne zdarzy się przeholować. Sprawdźcie 5 sprawdzonych sposobów na kaca.
żeń-szeń właściwości

Żeń-szeń. Właściwości i przeciwwskazania

2019-09-09
Poprawia pamięć, łagodzi stres, a do tego może być stosowany jako naturalny lek na obniżone libido… Mowa oczywiście o żeń-szeniu, którego cenne właściwości doceniono już tysiące lat temu. W ostatniej dekadzie ta azjatycka roślina zdobyła ogromną popularność w Polsce. Sprawdź, czym jest żeń-szeń, jakie są przeciwwskazania do jego przyjmowania i jak działa.
materace

Materac zdrowotny dla osób z problemami kręgosłupa. Jaki wybrać?

2019-09-05
Dzięki specjalistycznemu materacowi nie tylko zadbasz o kondycję swojego kręgosłupa, ale w końcu będziesz wypoczęty i pełen siły. Sprawdź!
cholesterol jak obniżyć

Cholesterol - jak obniżyć? Domowe sposoby i dieta

2019-09-03
Zdrowa dieta to podstawa leczenia wysokiego poziomu cholesterolu we krwi, ale co to tak naprawdę znaczy „zdrowa”? Chcesz wiedzieć co jeść mając wysoki cholesterol i jak obniżyć cholesterol bez leków? Przeczytaj.
dynia

Pestki z dyni - dlaczego warto je jeść? Wartości odżywcze pestek z dyni

2019-08-27
Pestki dyni są niewielkie, ale zawierają mnóstwo wartościowych właściwości odżywczych. Ich działanie może być niezwykle pomocne, dowiedz się więcej!