Data modyfikacji:

Dlaczego warto się rozciągać?

Autor: Marta Nikodem

Stretching jest bardzo przyjemną formą aktywności, szczególnie polecaną osobom prowadzącym siedzący tryb życia. Wiecie dlaczego warto regularnie się rozciągać?

Z czym Wam się kojarzy rozciąganie ciała? Z akrobacjami cyrkowymi? Ze szpagatem? Spokojnie, dziś Was nie będę namawiać na robienie szpagatu. Wszystko w swoim czasie :) Dziś kilka słów o bardzo ważnym elemencie każdego treningu – stretchingu. Kiedyś w klubie fitness trafiłam na zajęcia o nazwie pilates stretching. Wtedy po raz pierwszy dowiedziałam się na czym polega rozciąganie się. Bardzo polubiłam te zajęcia ze względu na dobre samopoczucie, które towarzyszyło mi zawsze po nich. Moje ciało było takie zrelaksowane i elastyczne. Efekty po kilku tygodniach były dla mnie wielką niespodzianką. Można było zauważyć między innymi wysmuklenie sylwetki. Ale o tym za chwilę :)

Potraficie siedząc na podłodze z wyprostowanymi nogami sięgnąć dłońmi stóp? Jeśli tak to gratuluję!

Ja na pierwszych zajęciach byłam załamana widząc jak daleko mi brakuje do prowadzącej.

Co to jest stretching?

Stretching to specjalny zestaw ćwiczeń polegających na rozciąganiu poszczególnych grup mięśni.

Dlaczego warto się rozciągać?

Nasze mięśnie z czasem tracą swoją elastyczność. A do tego pogarszamy sytuację prowadząc siedzący tryb życia. Godziny spędzane codziennie przy biurku sprawiają, że mięśnie są przykurczone i mamy ograniczony zakres ruchu w stawach. Warto więc regularnie rozciągać nasze ciało, aby na dłużej zachować młodość, sprawność i energię.

Kiedy należy robić ćwiczenia rozciągające?

Stretching powinien być nieodłącznym elementem każdego treningu: wytrzymałościowego, gimnastycznego i siłowego. Wykonujemy go po to, aby zapewnić większą skuteczność oraz bezpieczeństwo podczas treningu. Stretching robimy podczas rozgrzewki i po całym treningu. Podczas rozgrzewki, aby przygotować mięśnie, ścięgna i wiązadła do ćwiczeń. A po treningu stretching pomoże nam się zrelaksować i wyciszyć.

Przy ćwiczeniach rozciągających dobrze jest się zaopatrzyć w matę oraz specjalne taśmy.

1. TRAINING SHOW ROOM MINI BANDS LONG ZESTAW GUM OPOROWYCH – od 25,00zł

2. ADIDAS MATA DO JOGI – od 136,99zł

3. SPOKEY ZESTAW GUM, TAŚM DO ĆWICZEŃ FITNESS, PILATES 3SZT. SWING II – od 36,00zł

Jak bezpiecznie wykonywać ćwiczenia rozciągające?

Najbezpieczniej jest wykonywać stretching statyczny, polega on na powolnym i precyzyjnym wykonywaniu ćwiczeń rozciągających. Mięśnie rozciągamy do momentu oporu i utrzymujemy daną pozycję przez określony czas.

Wrzucam jeszcze fajny filmik z ćwiczeniami rozciągającymi dla początkujących.

A Wy lubicie się rozciągać?

biustonosze sportowe dla dużego biustu

Biustonosze sportowe do dużego biustu

2020-05-24
Jak dobrać stanik sportowy do dużego biustu? Ranking najlepszych biustonoszy sportowych w dużych rozmiarów.
jak się ubrać do groty solnej?

Jak się ubrać do groty solnej? Co to jest i jak działa?

2020-05-07
Grota solna to pomieszczenie stworzone z solnych bloków. Wewnątrz panuje mikroklimat bliski temu, który możesz spotkać nad morzem. Jakie działanie mają wizyty w grocie solnej i jak się do nich przygotować w prawidłowy sposób? Sprawdź też, jak się ubrać do groty solnej.
Grejpfrut, a leki. Czy sok z grejpfruta może zabić?

Grejpfrut, a leki. Lista leków, które mogą zaszkodzić w połączeniu z owocem

2020-05-06
Sięgasz po ukochane cytrusy i myślisz – samo zdrowie. Tymczasem okazuje się, że łącząc niektóre owoce z lekami możemy sobie poważnie zaszkodzić. Świadomość na t...
rowery do ćwiczeń

Najlepsze rowery do ćwiczeń w domu. Który rower treningowy wybrać?

2020-04-13
Rower stacjonarny ma jednak dużo więcej korzyści. Jak wybrać najlepszy rower do ćwiczeń w domu? Przed wami kilka wskazówek.
Taśmy do ćwiczeń

Taśmy do ćwiczeń. Trening w domu z gumowymi taśmami

2020-03-16
Taśma do ćwiczeń to prosty i tani gadżet, dzięki któremu wykonasz pełnowartościowy trening w domowym zaciszu. Są cenione przede wszystkim jako wsparcie w treningu pleców, jednak to nie jedyny sposób na ich wykorzystanie. Dowiedz się, co jeszcze możesz zyskać dzięki ćwiczeniom z taśmą!
Kettlebell. Jakie ćwiczenia? Pomysły na trening

Kettlebell. Jakie ćwiczenia? Pomysły na trening

2020-03-11
Wydaje Ci się, że trening z kettlebellem wspomaga jedynie budowę siły mięśni ramion? Porzuć to przekonanie i sama zacznij trenować z odważnikiem w kształcie kuli z uchwytem, aby harmonijnie wymodelować całą sylwetkę. Prezentujemy 5 ćwiczeń z kettlebellem.