Data modyfikacji:

Ćwiczenia na mięśnie brzucha

Autor: Marcin Szewczyk

Płaski i zadbany brzuch jest atrakcyjny, przyciąga wzrok, świadczy o naszej dobrej kondycji, a także silnym charakterze. Każdy – niezależnie od wieku i kondycji – może zadbać o swoje mięśnie brzucha.

Ćwiczenia na mięśnie brzucha powinniśmy również połączyć z ćwiczeniami aerobowymi (bieganie, pływanie, jazda na rowerze). To one bowiem pomogą nam na początku spalić tkankę tłuszczową, która zasłania „żeberka” w naszym „kaloryferze”. Bezwzględnie należy również ze swojej diety wyeliminować tłuste potrawy oraz słodycze.

Propozycje ćwiczeń

Trening zacznij od 15-minutowej rozgrzewki (bieg, jazda na rowerku stacjonarnym, wymachy rok i nóg, podskoki, itd.).

Brzuszki

Polegające na unoszeniu tułowia popular „brzuszki” to chyba najbardziej popularne ćwiczenie na mięśnie brzucha. Połóż się na plecach, uginając nogi w kolanach. Dłonie załóż za głowę, dotykając jedynie skóry za uszami. Powoli unieś głowę i górę klatki piersiowej, zbliżając je w kierunku kolan. Pamiętaj, że wystarczy, jeśli uniesiesz z podłoża tylko łopatki!

Unoszenie bioder leżąc

Unoszenie bioder leżąc angażuje przede wszystkim dolną część mięśni prostych brzucha. Połóż się na plecach, dłonie ułóż wzdłuż tułowia. Nogi ugnij w kolanach, a stopy oprzyj o podłoże. Napinając pośladki, powoli unieś biodra, następnie je obniż i wróć do pozycji wyjściowej. Nie dotykaj jednak pośladkami podłoża!

Podciąganie kolan do klatki piersiowej

Połóż się na plecach, dłonie ułóż wzdłuż tułowia. Nogi ugnij w kolanach, a stopy oprzyj o podłoże. Podciągnij kolana do klatki piersiowej, następnie obejmij kolana rękami i mocno przyciągnij do klatki piersiowej i wróć do pozycji wyjściowej.

Spięcia brzucha leżąc z jednoczesnym podciąganiem nogi

Połóż się na plecach, ręce wyciągnij za głowę. Jedną nogę ugnij w kolanie, drugą unieś ok. 10 cm nad podłoże. Weź wdech i wydychając powietrze wykonaj skłon tułowia w przód, tak aby oderwać cały tułów od podłoża. W tym samym momencie przyciągaj nogę do tułowia. Wróć do pozycji wyjściowej.

biustonosze sportowe dla dużego biustu

Biustonosze sportowe do dużego biustu

2020-01-19
Jak dobrać stanik sportowy do dużego biustu? Ranking najlepszych biustonoszy sportowych w dużych rozmiarów.
rowery do ćwiczeń

Najlepsze rowery do ćwiczeń w domu. Który rower treningowy wybrać?

2019-09-30
Rower stacjonarny ma jednak dużo więcej korzyści. Jak wybrać najlepszy rower do ćwiczeń w domu? Przed wami kilka wskazówek.
martwy ciąg

Martwy ciąg – jakie mięśnie pracują i co nam to daje?

2019-09-25
Co to jest martwy ciąg, jakie mięśnie pracują podczas wykonywania tego ćwiczenia, co nam ono daje i jak je poprawnie wykonać. Przeczytaj już teraz!
gumy do ćwiczeń

Gumy do ćwiczeń - taśmy, które uatrakcyjnią twój trening

2019-09-24
Dzięki różnym rodzajom gum, można wykonać efektywny trening całego ciała. Podpowiemy wam jakie gumy do ćwiczeń wybrać i na co zwrócić uwagę podczas zakupu.
Buty sportowe

Dlaczego powinnaś kupić buty Asics? Opinie o butach do biegania

2019-09-23
W życiu każdego biegacza nadchodzi moment, w którym pojawia się chęć na kupno fachowego wyposażenia, w tym także dobrych butów do biegania. Wśród marek sportowego obuwia, które w ostatnich latach cieszą się ogromną popularnością jest Asics. Czy obuwie tej firmy faktycznie jest tak dobre? Specjalnie dla was sprawdziliśmy opinie o butach Asics i wybraliśmy najlepsze modele do biegania. I to w bardzo atrakcyjnych cenach!
jaki strój do jogi

Wybieramy najlepszą odzież do jogi

2019-09-15
Joga to nie tylko doskonała forma ćwiczeń wzmacniająca całe ciało i poprawiająca jego elastyczność, ale też dobre miejsce do zrelaksowania się po ciężkim dniu i odstresowania.