Data modyfikacji:

Ćwiczenia na mięśnie brzucha

Autor: Marcin Szewczyk

Płaski i zadbany brzuch jest atrakcyjny, przyciąga wzrok, świadczy o naszej dobrej kondycji, a także silnym charakterze. Każdy – niezależnie od wieku i kondycji – może zadbać o swoje mięśnie brzucha.

Ćwiczenia na mięśnie brzucha powinniśmy również połączyć z ćwiczeniami aerobowymi (bieganie, pływanie, jazda na rowerze). To one bowiem pomogą nam na początku spalić tkankę tłuszczową, która zasłania „żeberka” w naszym „kaloryferze”. Bezwzględnie należy również ze swojej diety wyeliminować tłuste potrawy oraz słodycze.

Propozycje ćwiczeń

Trening zacznij od 15-minutowej rozgrzewki (bieg, jazda na rowerku stacjonarnym, wymachy rok i nóg, podskoki, itd.).

Brzuszki

Polegające na unoszeniu tułowia popular „brzuszki” to chyba najbardziej popularne ćwiczenie na mięśnie brzucha. Połóż się na plecach, uginając nogi w kolanach. Dłonie załóż za głowę, dotykając jedynie skóry za uszami. Powoli unieś głowę i górę klatki piersiowej, zbliżając je w kierunku kolan. Pamiętaj, że wystarczy, jeśli uniesiesz z podłoża tylko łopatki!

Unoszenie bioder leżąc

Unoszenie bioder leżąc angażuje przede wszystkim dolną część mięśni prostych brzucha. Połóż się na plecach, dłonie ułóż wzdłuż tułowia. Nogi ugnij w kolanach, a stopy oprzyj o podłoże. Napinając pośladki, powoli unieś biodra, następnie je obniż i wróć do pozycji wyjściowej. Nie dotykaj jednak pośladkami podłoża!

Podciąganie kolan do klatki piersiowej

Połóż się na plecach, dłonie ułóż wzdłuż tułowia. Nogi ugnij w kolanach, a stopy oprzyj o podłoże. Podciągnij kolana do klatki piersiowej, następnie obejmij kolana rękami i mocno przyciągnij do klatki piersiowej i wróć do pozycji wyjściowej.

Spięcia brzucha leżąc z jednoczesnym podciąganiem nogi

Połóż się na plecach, ręce wyciągnij za głowę. Jedną nogę ugnij w kolanie, drugą unieś ok. 10 cm nad podłoże. Weź wdech i wydychając powietrze wykonaj skłon tułowia w przód, tak aby oderwać cały tułów od podłoża. W tym samym momencie przyciągaj nogę do tułowia. Wróć do pozycji wyjściowej.

biustonosze sportowe dla dużego biustu

Biustonosze sportowe do dużego biustu

2020-05-24
Jak dobrać stanik sportowy do dużego biustu? Ranking najlepszych biustonoszy sportowych w dużych rozmiarów.
jak się ubrać do groty solnej?

Jak się ubrać do groty solnej? Co to jest i jak działa?

2020-05-07
Grota solna to pomieszczenie stworzone z solnych bloków. Wewnątrz panuje mikroklimat bliski temu, który możesz spotkać nad morzem. Jakie działanie mają wizyty w grocie solnej i jak się do nich przygotować w prawidłowy sposób? Sprawdź też, jak się ubrać do groty solnej.
Grejpfrut, a leki. Czy sok z grejpfruta może zabić?

Grejpfrut, a leki. Lista leków, które mogą zaszkodzić w połączeniu z owocem

2020-05-06
Sięgasz po ukochane cytrusy i myślisz – samo zdrowie. Tymczasem okazuje się, że łącząc niektóre owoce z lekami możemy sobie poważnie zaszkodzić. Świadomość na t...
rowery do ćwiczeń

Najlepsze rowery do ćwiczeń w domu. Który rower treningowy wybrać?

2020-04-13
Rower stacjonarny ma jednak dużo więcej korzyści. Jak wybrać najlepszy rower do ćwiczeń w domu? Przed wami kilka wskazówek.
Taśmy do ćwiczeń

Taśmy do ćwiczeń. Trening w domu z gumowymi taśmami

2020-03-16
Taśma do ćwiczeń to prosty i tani gadżet, dzięki któremu wykonasz pełnowartościowy trening w domowym zaciszu. Są cenione przede wszystkim jako wsparcie w treningu pleców, jednak to nie jedyny sposób na ich wykorzystanie. Dowiedz się, co jeszcze możesz zyskać dzięki ćwiczeniom z taśmą!
Kettlebell. Jakie ćwiczenia? Pomysły na trening

Kettlebell. Jakie ćwiczenia? Pomysły na trening

2020-03-11
Wydaje Ci się, że trening z kettlebellem wspomaga jedynie budowę siły mięśni ramion? Porzuć to przekonanie i sama zacznij trenować z odważnikiem w kształcie kuli z uchwytem, aby harmonijnie wymodelować całą sylwetkę. Prezentujemy 5 ćwiczeń z kettlebellem.