Data modyfikacji:

8 porad - jak zadbać o zdrowy sen

Autor: Agnieszka Jaśkiewicz

Spokojny i odpowiednio długi sen to gwarant dobrego humoru następnego dnia.  Jeśli cierpisz na bezsenność lub budzisz się w nocy i rano czujesz się zmęczona, zobacz nasze porady dotyczące tego jak zadbać o zdrowy sen.

1.  Porządek w łóżku

Nie zabieraj ze sobą do łóżka dokumentów do przeczytania czy notatek z zajęć. Łóżko powinno być dla Ciebie miejscem kojarzącym się z odpoczynkiem i relaksem.

2. Nie idź spać z pełnym żołądkiem

Nie jedz nic trzy godziny przed snem i zrezygnuj ze zbyt ciężkich kolacji.

3. Wywietrz pokój

Nawet w zimie warto na chwilę przed położeniem się do łóżka wywietrzyć pokój. W pokoju wypełnionym świeżym powietrzem śpi się dużo przyjemniej.

4. Kładź się spać i wstawaj o tej samej godzinie

W tygodniu codziennie zrywasz się o 6, a w weekendy nie wychodzisz z łóżka przed 12? W poniedziałek Twój wewnętrzny zegar prawdopodobnie będzie rozregulowany. Nasz organizm lubi to co przewidywalne - postaraj się kłaść spać i wstawać o podobnych godzinach.

5. Wyłącz wszystkie sprzęty

Postaraj się nie zasypiać przy włączonym telewizorze czy komputerze. Sztuczne światło i dźwięki będą przeszkadzać Ci w spokojnym zaśnięciu.

6. Weź aromatyczną kąpiel

Ciepła woda sprawi, że będziesz rozluźniona i zrelaksowana.

7. Wyrób w sobie rytuał

Postaraj się wyrobić w sobie rytuał kładzenia się spać. Może to być 20 minut jogi, gorący prysznic i ciekawa książka. Jeśli zawsze przed snem będziesz powtarzać wyciszające rytuały, Twój organizm będzie wiedział, że nadchodzi pora snu.

8. Zrezygnuj z intensywnych ćwiczeń

Intensywny trening biegowy lub aerobowy tuż przed snem nie jest dobrym pomysłem. Bo ćwiczeniach będziesz ożywiona i trudniej będzie Ci zasnąć.

Grejpfrut, a leki. Czy sok z grejpfruta może zabić?

Grejpfrut, a leki. Lista leków, które mogą zaszkodzić w połączeniu z owocem

2020-05-06
Sięgasz po ukochane cytrusy i myślisz – samo zdrowie. Tymczasem okazuje się, że łącząc niektóre owoce z lekami możemy sobie poważnie zaszkodzić. Świadomość na t...
5 sposobów na kaca (naturalnych i skutecznych!)

Domowe sposoby na kaca. Skuteczne "kliny" na zatrucie alkoholowe

2019-12-28
Za pasem sylwester, a to oznacza, że niejednemu z nas zapewne zdarzy się przeholować. Sprawdźcie 5 sprawdzonych sposobów na kaca.
żeń-szeń właściwości

Żeń-szeń. Właściwości i przeciwwskazania

2019-09-09
Poprawia pamięć, łagodzi stres, a do tego może być stosowany jako naturalny lek na obniżone libido… Mowa oczywiście o żeń-szeniu, którego cenne właściwości doceniono już tysiące lat temu. W ostatniej dekadzie ta azjatycka roślina zdobyła ogromną popularność w Polsce. Sprawdź, czym jest żeń-szeń, jakie są przeciwwskazania do jego przyjmowania i jak działa.
materace

Materac zdrowotny dla osób z problemami kręgosłupa. Jaki wybrać?

2019-09-05
Dzięki specjalistycznemu materacowi nie tylko zadbasz o kondycję swojego kręgosłupa, ale w końcu będziesz wypoczęty i pełen siły. Sprawdź!
cholesterol jak obniżyć

Cholesterol - jak obniżyć? Domowe sposoby i dieta

2019-09-03
Zdrowa dieta to podstawa leczenia wysokiego poziomu cholesterolu we krwi, ale co to tak naprawdę znaczy „zdrowa”? Chcesz wiedzieć co jeść mając wysoki cholesterol i jak obniżyć cholesterol bez leków? Przeczytaj.
dynia

Pestki z dyni - dlaczego warto je jeść? Wartości odżywcze pestek z dyni

2019-08-27
Pestki dyni są niewielkie, ale zawierają mnóstwo wartościowych właściwości odżywczych. Ich działanie może być niezwykle pomocne, dowiedz się więcej!