Zasady diety paryskiej dr Jean-Michela Cohena


Dieta dr Jeana-Michela Cohena, popularnie zwana dietą paryską, zyskuje coraz więcej sympatyków. Zakłada trwałą utratę masy ciała bez efektu jo-jo. Poznaj zasady diety paryskiej i sprawdź ile dzięki niej możesz schudnąć.

Dr Jean-Michel Cohen to najsłynniejszy francuski specjalista ds. żywienia. Zasłynął z ostrej krytyki słynnej diety Dukana. Cohen swoją dietę ułożył tak, aby po jej zakończeniu można było swobodnie wrócić do normalnego sposobu odżywiania i pozbyć się efektu jo-jo.

Ideą diety paryskiej jest dążenie do osiągnięcia Właściwej Wagi, czyli takiej, którą można uzyskać bez obaw, że zaczniemy znów gromadzić zbędne kilogramy po powrocie do normalnego trybu odżywiania. Czas trwania diety paryskiej jest uzależniony od różnicy między obecną a docelową wagą. Przeciętnie trwa ok. 2 miesięcy.

Dieta paryska

Dieta paryska

Dr Cohen swoją dietę podzielił na trzy etapy: Café, Bistro oraz Gourmet. Etap, od którego chcemy rozpocząć odchudzanie, wybieramy sami między pierwszym a drugim. Należy wiedzieć, że faza Café jest przeznaczona dla osób zdrowych i gotowych na bardzo rygorystyczny reżim żywieniowy, ponieważ w okresie jej trwania dostarczamy organizmowi jedynie ok. 800 kcal, co powoduje chudnięcie ok. 0,5 kg dziennie! W fazie Café spożywamy produkty w postaci koktajli, zup i puree. Drugi etap, faza Bistro, polega na dostarczaniu organizmowi ok. 1000 kcal. W tym czasie pozbywamy się ok. 3,5-5 kg (2-3 tygodni). Posiłki uzupełniamy o białko i błonnik. Dr Cohen dla tego etapu przygotował trzy rodzaje jadłospisów, a także listę produktów, które możemy jeść. Ostatnią fazę Gourmet trzeba stosować do uzyskania docelowej wagi (ok. 1 miesiąc). Tutaj także zaleca się korzystanie z opracowanych jadłospisów (Classic, Makaronowy, Kanapkowy, Wegetariański i Ziemniaczany).

Po zakończeniu ostatniej fazy możemy przygotowywać posiłki wedle uznania. Jedynym warunkiem jest konieczność, aby takowy posiłek składał się z 2 dowolnie wybranych części, podczas gdy trzecia zawsze pozostawała dietetyczna. Z czasem, jeśli waga nie wzrasta, możemy zwiększyć liczbę komponowanych posiłków nie zapominając o tych niskokalorycznych.

Tagi: , , , ,

Dbam-o-siebie.pl copyright © 2012 Wszelkie prawa zastrzeżone. Właścicielem serwisu jest Ceneo.pl Sp. z o.o. | Informacja o cookies