Zalety skakania na skakance

15 maja 2017 at 14:48  •  0 Comments

By

Chcesz spalić zbędne kalorie, poprawić kondycję i samopoczucie? Sięgnij po skakankę! Ten prosty przyrząd, kojarzący się większości z nas z zabawami na podwórku to prawdziwy sprzymierzeniec sportowca. Sprawdź, jakie korzyści można wyciągnąć z regularnego skakania.

i-spokey-skakanka-z-licznikiem-counter-rope-niebieski-839202

SPOKEY SKAKANKA Z LICZNIKIEM COUNTER ROPE NIEBIESKI – OD 15,90 ZŁ

 

Skakanie na skakance – zalety

Szybkie gubienie kalorii

Czy wiesz, że w ciągu pół godziny ćwiczeń na skakance tracimy od 300 do 400 kcal? To doskonały sposób, by pozbyć się wszelkich „nadmiarów” tu i ówdzie! Sami możemy zadecydować o intensywności treningu, wybrać spokojne skoki bądź interwały, które szybko rozgrzeją całe ciało.

Ze skakanką ćwiczymy całe ciało

Zarówno nogi, pośladki, brzuch, ramiona i mięśnie pleców biorą aktywny udział w ćwiczeniach ze skakanką.

Poprawa koordynacji ruchów

Regularne skakanie na skakance poprawia szybkość i prawidłową koordynację, co sprawia, że ta dyscyplina szczególnie przysłuży się osobom uprawiającym sporty wymagające gibkości i sprytu. Między innymi z tych powodów skakanka jest polecana bokserom czy zapaśnikom. Taka forma aktywności ma także dobroczynny wpływ na stawy. Dobrze oddziałuje na funkcjonowanie stawów, w szczególności stawu skokowego.

Rozgrzewka przed treningiem

Kilkuminutowe skakanie na skakance może być doskonałą formą rozgrzewki przed treningiem. Pamiętajmy jednak, że i przed samym skakaniem powinniśmy rozgrzać stawy dłoni i kolan.

f-spokey-skakanka-crossfit-midd-838532

SPOKEY Skakanka Crossfit – od 25,90 zł

Możesz ją zabrać wszędzie

Jako, że jest niewielka, możesz zabierać ją ze sobą w każde miejsce. Nawet podczas złej pogody nie musisz opuszczać treningu – wystarczy, że w domowym zaciszu zadbasz o stabilne podłoże.

Pełna dowolność w ćwiczeniu

Podczas skakania na skakance, sami ustalamy intensywność treningu, a także technikę, w jakiej go wykonamy. Stopień skomplikowania skoków możemy dostosowywać do własnych postępów. Można skakać jednocześnie na dwóch nogach, gdzie obie stopy podnoszone są i opuszczane jednocześnie. Można także naprzemiennie unosić wysoko kolana bądź nawet je krzyżować podczas skoku, co niewątpliwie zwiększy intensywność treningu.

skipping-rope-1634746_1280

Uzupełnienie treningu biegacza

Po skakankę powinni sięgać także biegacze, aby jeszcze bardziej podnieść wytrzymałość organizmu, porpawić stan mięśni nóg i stawów. Regularny trening na skakance pozwala wzmocnić, ale jednocześnie wysmuklić nogi szczególnie łydki. Skakanka wpływa też na pracę mięśni ramion, brzucha i posladków.

Trening dla serca

Skakanka jest również doskonałym ćwiczeniem dla serca, wzmacniając układ sercowo-naczyniowy, a tym samym zapobiegając wielu groźnym chorobom kardiologicznym. Skakanka pozwala także na udoskonalenie poczucia równowagi i zwinności.

Jeśli chcesz wiedzieć więcej zajrzyj i przeczytaj: Trening na skakance oraz 4 zasady doboru skakanki do ćwiczeń.

Są wśród was skaczący? Pochwalcie się, jakie efekty skakanka przynosi u was!

 


 

Dodaj komentarz

Bądź pierwszy!

Powiadom o
wpDiscuz