By

Wiosna za pasem, lecz oprócz rosnącej temperatury i budzącej się do życia przyrody, dla wielu z nas oznacza to coś nieco mniej przyjemnego – przesilenie wiosenne. Dolegliwości z nim związane skutecznie obniżają nastrój, przez co trudno cieszyć się wiosenną aurą… jak zatem mu zapobiegać? Sprawdźcie kilka naszych propozycji na naturalne naładowanie się energią w tym trudnym czasie!

Badania wskazują, że nawet co piąta osoba może borykać się z objawami przesilenia wiosennego – chronicznym zmęczeniem, mniejszą wydajnością fizyczną, wahaniami nastrojów czy obniżeniem koncentracji. Istnieje podejrzenie, że fundujemy je sobie sami – poprzez mało urozmaiconą dietę w okresie jesienno-zimowym. Zmiany klimatyczne zachodzące przy zmianie pory roku nie oddziałują na nas wówczas pozytywnie – organizm trudniej przystosowuje się do nowych warunków.

Jeśli i ty padniesz ofiarą wiosennego przesilenia, możesz próbować z nim walczyć na kilka sposobów.

1. Zmiana diety

Jeśli nasza dieta zimą była uboga w mikroelementy i witaminy, najwyższy czas, by naprawić ten błąd. Wiosną postaraj się jeść częściej, w małych porcjach, uwzględniając urozmaicony jadłospis. Każdego dnia powinny znaleźć się w nim owoce, warzywa, nabiał, ryby oraz chude mięso. W ramach przekąski sięgaj po orzechy, pestki i ciemną czekoladę. Powyższe składniki zapewnią ci odpowiednią dawkę witamin, a także cennych pierwiastków (przede wszystkim magnezu i cynku), które obniżą poziom napięcia oraz poprawią koncentrację i samopoczucie.

2. Potęga ziół

Mięta, melisa czy napary z suszonych owoców poprawią nastrój, a dodatkowo dostarczą ci potasu, magnezu i cynku, które korzystnie wpłyną na twój układ krwionośny i nerwowy, dzięki czemu nabierzesz energii. Jeśli jesteś zwolenniczką wschodnich ziół, możesz sięgnąć śmiało po żeń-szeń, znany ze swoich właściwości pobudzających.

3. Walka ze stresem

Stres to jeden z najcięższych objawów wiosennego przesilenia – nie pozwala nam na skupienie się, przeszkadza we śnie,  staje się przyczyną pogorszonego nastroju i spadku energii. Walcz więc z nim tak, jak lubisz najbardziej – poprzez sport, spotkania z przyjaciółmi, relaks przy ulubionej książce… wszystkie chwyty dozwolone – ważne, abyś każdego dnia znalazła chwilę na małą przyjemność.

4. Korzystaj ze słońca

Niedobór światła to poważny powód obniżenia nastroju. Promienie słoneczne stymulują produkcję serotoniny, jednego z „hormonów szczęścia”, dlatego ważne, abyś korzystała z pierwszych, słonecznych, wiosennych dni. Podczas ładnej pogody znajdź chwilę na krótki spacer po parku, usiądź na moment na świeżym powietrzu. Zobaczysz, że od razu poczujesz się lepiej!

i-jedz-i-zyj-zgodnie-z-porami-roku

JEDZ I ŻYJ ZGODNIE Z PORAMI ROKU – OD 22,73 ZŁ

Macie swoje sposoby na walkę z wiosennym przesileniem?


 

Dodaj komentarz

Bądź pierwszy!

Powiadom o
wpDiscuz