By

Ciągle bolą cię plecy, a godziny spędzone w pracy przed komputerem pogarszają sytuację? Odstaw leki przeciwbólowe i plany wizyt u ortopedy – istnieje kilka prostych zasad, które spełniając przyczynisz się do zdrowia swojego kręgosłupa, a tym samym pozbycia się bólu i uczucia spięcia.

 

Deska

Trudne i nielubiane przez wielu ćwiczenie może pomóc ci w walce z bólami kręgosłupa. Wykonując pracę siedzącą, choć raz dziennie znajdź chwilę na kilkunastosekundowy plank, który angażuje mięśnie brzucha i kręgosłupa, jednocześnie go wzmacniając.

Regularny ruch

Leżenie plackiem na kanapie, choć brzmi kusząco, na pewno nie przyniesie efektów. Nawet, jeśli kręgosłup dokucza, staraj się zawsze znaleźć odrobinę czasu na ruch – chociażby w postaci spaceru czy krótkiego rozciągania.

Dieta przeciwzapalna

Wzbogać dietę o produkty działające przeciwzapalnie (np. oliwę oliwek, łososia,  orzechy), eliminując jednocześnie niezdrowe zapychacze. Istnieją dowody na to, że jedzenie wysokoprzetworzone może powodować stany zapalne mięśni, nasilając bóle pleców.

A może joga?

Jeśli dotychczas nigdy nie próbowałeś jogi, może najwyższa pora się nią zainteresować – chociażby dla zdrowych pleców. Badania dowodzą, że ćwiczenie jogi znacznie zmniejsza dolegliwości ze strony kręgosłupa. Już po kilku tygodniach systematycznego rozciągania zauważysz różnicę.

Dobre krzesło

Godziny spędzane w pozycji siedzącej nie pozostają dla naszych pleców obojętne. Pracując przy komputerze postaraj się o dobre, wygodne krzesło biurowe, które umożliwi ci utrzymywanie prawidłowej postawy.

Przerwa na wyprostowanie

Co jakiś czas wstań i pozwól swoim plecom się rozprostować – solidnie się rozciągnij, pospaceruj.

Masaże i kąpiele

Pod koniec dnia staraj się znaleźć odrobinę czasu na relaks – ciepła kąpiel skutecznie rozluźni spięte mięśnie pleców, podobnie jak  masaż, o który możesz poprosić partnera, lub wybrać się do profesjonalnego masażysty.

Czasowy urlop od szpilek

Być może ciągłe bóle pleców spowodowane są twoim upodobaniem do szpilek? Spróbuj z nich zrezygnować, przynajmniej na jakiś czas. Jeśli w pracy musisz je nosić, na drogę zakładaj wygodne buty sportowe, a eleganckie szpilki załóż dopiero na miejscu.

 


Dodaj komentarz

5 komentarzy do "Sposoby na zdrowy kręgosłup"

Powiadom o
Sortuj wg:   najnowszy | najstarszy | oceniany

Krótkie i przydatne tipy 🙂 Deska naprawdę może tyle dać?

Cresco, deska, ale i inne ćwiczenia na wzmocnienie pleców zmniejszają prawdopodobieństwo, że będą dokuczały nam bóle. 🙂 Plank należy do moich ulubionych ćwiczeń wzmacniających, lecz jeśli ciekawią Cię inne, poczytaj np. tu: http://dbam-o-siebie.pl/cwiczenia-na-zdrowy-kregoslup/ . 🙂

Choruję od 24 lat na RZS. Zachorowałam mając siedem lat. Niestety wiele aktywności fizycznych nie jestem w stanie wykonywać. Ale bardzo podoba mi się Twój wpis. Kręgosłup to bardzo ważny element naszego ciała. Pozdrawiam

Podobno dobrą opcją dla osób wykonujących siedzącą pracę jest regularne chodzenie na basen. Podobno pływanie pomaga rozciągnąć i rozluźnić mięśnie placów. Osobiście zaczynam się bać o swój kręgosłup, bo też cały dzień siedzę i zaczynam odczuwać ból w części lędźwiowej.

Wszystkie opisane sposoby są jak najbardziej wskazane. Należy jednak pamiętać, aby przy uprawianiu sportu dopasować obciążenia i rodzaj sportu do naszych predyspozycji. Nie na próżno mamy powiedzenie, „przez sport do kalectwa”. Naprawdę uważajmy z intensywnością aktywności, szczególnie jak mamy siedzącą pracę.

wpDiscuz