By

Wydawać by się mogło, że wraz z odejściem ciepłych dni drastycznie zmniejsza się ilość możliwych dyscyplin sportowych, które do tej pory uprawialiśmy na świeżym powietrzu. Nic bardziej mylnego – chcącego nie powstrzymają nawet niska temperatura, deszcz i szaruga. Możesz być pewien, że nie ma lepszego sposobu na jesienną chandrę, niż odrobina ruchu. Jeśli i ty zastanawiasz się, jaki sport uprawiać jesienią, sprawdź kilka naszych propozycji.

Dlaczego warto ruszać się podczas złej aury?

Nie ukrywajmy – deszcz i niska temperatura nikogo z nas nie nastraja do wychodzenia z domu. Najchętniej zaszylibyśmy się w domu, pod ciepłym kocem wraz z kubkiem herbaty. Pytanie tylko: czy warto rezygnować z ruchu na zewnątrz tylko dlatego, że warunki się pogorszyły? Zmotywować do działania powinny nas dowody na to, jak sport uprawiany jesienią na świeżym powietrzu wpływa na organizm i komfort samego treningu.

  • Największą zaletą jesiennej aktywności jest budowanie odporności przed nadejściem zimy. Regularne ćwiczenia wzmocnią organizm, dzięki czemu będziemy mniej podatni na przeziębienia. Nie rezygnujmy więc z biegania w deszczu – wyjdzie nam to na zdrowie.
  • Jesień to czas, gdy z powodu mniejszej ilości światła nasze samopoczucie spada. Sport uprawiany regularnie zwiększy produkcję endorfin, które uchronią nas przed jesienną chandrą.
  • Wielu sportowców sądzi, że niezależnie od tego, jaki sport uprawiamy, zdecydowanie lepiej jest ćwiczyć jesienią. Dlaczego? Niższe temperatury zmniejszają ryzyko przegrzania organizmu, a sam trening staje się – wbrew pozorom – o wiele przyjemniejszy. Dodatkowo, popularne miejsca do uprawiania sportu – na przykład parki, jesienią są znacznie mniej zatłoczone.
  • Więcej czasu na budowanie letniej formy – jeśli każdego roku na wiosnę ogarnia cię panika, że nie zdążysz poprawić sylwetki przed sezonem bikini, o wiele łatwiej będzie ci wypracować dobrą sylwetkę zaczynając kilka miesięcy wcześniej. Jednocześnie, twoje treningi mogą być o wiele lżejsze i krótsze – dłuższy czas i tak zrobi swoje.

Jaki sport uprawiać w złotą i deszczową jesień

Jeśli przekonały cię zalety płynące z uprawiania sportu jesienią, czas na wybór ulubionych dyscyplin, które pozwolą na zachowanie doskonałej formy w chłodniejsze pory.

  1. Bieganie – to zawsze dobra opcja, niezależnie od warunków. Wiedzą o tym zaprawieni miłośnicy tej dyscypliny, którym nawet bieganie w deszczu nie straszne. Odpowiednia odzież termiczna, determinacja i wybór właściwego terenu to gwarancja, że trening jesienią (a nawet i zimą!) będzie przyjemny i efektywny.
  2. Rower – dopóki możemy cieszyć się względnie suchą jesienią, warto korzystać z uroków jednośladu. Wybór roweru zamiast samochodu podczas codziennej drogi do pracy i z powrotem zapewni nam pożyteczną dawkę ruchu.
  3. Basen – pływanie to całoroczna forma aktywności, co do której nikt z nas nie może mieć wymówek. Miasta pękają w szwach od krytych kąpielisk i parków wodnych, gdzie bez ryzyka przemarznięcia możemy odbyć choćby krótki trening.
  4. Siłownia i fitness – jesień to także doskonały czas na odwiedzenie siłowni lub klubu fitness. Choć zwolennicy ćwiczenia w samotności mogą nie być przekonani do tych opcji, trening w klubach ma jedną, dużą zaletę – z odpowiednią ekipą motywujemy się nawzajem, co w ponure, jesienne dni okazuje się być wsparciem na wagę złota.

Odzież termiczna – tak czy nie?

Gdy już zdecydujemy, jaki sport uprawiać w chłodne dni, a wybór padł na formę aktywności na zewnątrz, czas pomyśleć o odpowiednim ubiorze. Zdecydowanie warto pomyśleć o odzieży termicznej, dzięki której trening będzie przyjemniejszy i zdrowszy. Na co zwrócić uwagę podczas wyboru ubrań na jesienny trening?

  • Po pierwsze – wybierzmy odzież o odpowiedniej dla nas grubości. Ta bardzo cienka owszem – odprowadzi wilgoć, jednak nie zapewni nam uczucia ciepła. Gruba odzież termiczna to wybór dedykowany raczej sportom zimowym. Najlepiej wybierać ubrania o średniej grubości – najbardziej uniwersalne, gwarantujące zarówno ciepło, jak i odprowadzenie potu.
  • Warto wybierać bezszwową odzież termiczną, aby uniknąć ryzyka otarć w miejscach takich jak krocze, pachy czy pięty.
  • Wybierz odpowiedni materiał – odzież termiczna na jesień powinna być wykonana z poliestru lub polipropylenu. Pamiętajmy jednak, że w drugim przypadku powinniśmy wybrać cieńszą, mniej ogrzewającą odzież wierzchnią.

Projekt bez tytułu

Spokey Damska Bluza Termiczna Dune Neon – 59,99 zł
Odlo Bielizna termiczna komplet – koszulka i spodnie WARM – 111,15 zł
Sensor Damska bluza termiczna z kapturem Double Face Merino Wool Lille – 150,00 zł

Kurtka idealna na bieganie w deszczu

Nawet, jeśli z racji joggingu w deszczu ktoś nazwie nas szaleńcami, nie o to przecież chodzi, aby przemoknąć do suchej nitki. Pamiętajmy o starannym doborze ubrań wierzchnich, zwracając uwagę na odpowiednie, nieprzemakalne obuwie, ciepłą czapkę, sportowe rękawiczki i kurtkę. Ta ostatnia sprawdzi się najlepiej w wersji z kapturem i bezpiecznymi kieszonkami na telefon i inne drobiazgi. Wykonana powinna być rzecz jasna z nieprzemakalnego materiału. Do biegania w deszczu wybierajmy kurtki dopasowane – z jednej strony niekrępujące ruchów, z drugiej – niezbyt luźne. Pasjonaci jazdy na rowerze powinni zaopatrzyć się z kolei w bluzy z kieszonkami na plecach, które pozwolą na przechowywanie rzeczy bez ryzyka ich zgubienia.

f-mac-in-sac-kurtka-przeciwdeszczowa-ultra-shadow-xl-ult-shad-xl
 Mac in Sac Kurtka Przeciwdeszczowa ULTRA Shadow – 169,00 zł
 

Dodaj komentarz

Bądź pierwszy!

Powiadom o
wpDiscuz