By

Ryż to chętnie stosowany rodzaj zbóż w naszej kuchni. Podajemy go do obiadów, kolacji, a czasami również do przekąsek. W celu wzbogacenia swojej diety proponujemy wypróbować także mniej popularne odmiany ryżu. Dziś przedstawiamy Wam ryż jaśminowy, czerwony i paraboliczny.

Przedstawiamy kolejną część naszego artykułu na temat składników odżywczych poszczególnych odmian ryżu. Dziś przybliżymy Wam ryż jaśminowy, czerwony oraz paraboliczny. Pierwszą część znajdziecie TUTAJ.

Ryż czerwony

Ryz czerwony przypomina nieco ryż brązowy. Podobnie jak on nie podlega procesowi łuskania, dzięki czemu zachowuje więcej cennych dla zdrowia składników. Zawiera między innymi witaminy z grupy B, witaminę K, E oraz wapń, żelazo, cynk, magnez, mangan, fosfor i potas. W 100 gramach czerwonego ryżu znajdziemy prawie 9 g błonnika (w brązowym 3,5 g). Badania wykazują, że korzystnie wpływa on na nasz układ krążenia oraz działa przeciwmiażdżycowo.

Jeśli chodzi o jego smak to charakteryzuje się on lekką słodyczą oraz orzechowym aromatem. Jest jedną z mniej kalorycznych odmian ryżu – w porcji 100 gram znajdziemy 322 kalorie.

Ryż jaśminowy

Ryz jaśminowy ma śnieżnobiały kolor i subtelny jaśminowy aromat. Jest on bogatym źródłem potasu oraz witamin z grupy B. W 100 gramach ryżu jaśminowego znajdziemy około 348 kalorii. Ta delikatna odmiana ryżu szczególnie korzystna jest dla seniorów oraz osób zapracowanych. Świetnie nadaje się do deserów oraz dań z ryżu na słodko.

Ryż paraboliczny

Ryż paraboliczny zyskał nasze serca przede wszystkim ze względu na fakt niesklejania się jego ziaren podczas gotowania. Uznaje się go zazwyczaj za odmianę leżącą pomiędzy ryżem białym a brązowym. W trakcie obróbki termicznej część składników odżywczych wtłacza się z łupinki do wnętrza ziarna. Cechuje się niskim indeksem glikemicznym – w zależności od producenta jego wartość waha się od 50 do 70. Posiada też sporo białka – w 100 gramach ryżu znajdziemy około 8,1 g białka.

Jeśli nie smakuje Ci ryż brązowy, ale chcesz dostarczyć swojemu organizmowi więcej składników odżywczych, możesz z powodzeniem wybierać ryż paraboliczny.

właściwości ryżu jaśminowego

Na grafice: 1. Ryż paraboliczny Kupiec, 4,90 zł; 2. Ryż czerwony Bio Planet, 8,60 zł; 3. Ryż jaśminowy Bio Planet, 10,34 zł 

Więcej ofert różnych odmian ryżu znajdziesz TUTAJ

Co wybrać?

właściwości ryżu parabolicznego

Przedstawiona tabela pomoże Wam szybko porównać ze sobą poszczególne rodzaje ryżu. Jeśli zależy Wam przede wszystkim na niskiej zawartości kalorii, wybierzcie ryż czerwony. W swojej diecie zwracacie uwagę na zawartość białka? Postawcie na ryż paraboliczny.


 

Dodaj komentarz

Bądź pierwszy!

Powiadom o
wpDiscuz